• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Anonym (sexigt)

Antagligen så handlar det om att "fjortisar" är så jäkla fräscha och sexiga.
    Sen kan man ha mycket skoj tillsammans med en yngre tjej som inte har blivit förbittrad av livets allvar.

• la princesse

håller med, min man är 40, jag 25, skilda nu. en sak jag hela tiden störde mig på var att han som 35åring umgicks med 15åringar.. alltså på ett sätt att han ville ligga med dom o dom med honom.. kanske gjorde det vet jag inte o vill inte veta. nu när han är 40 tycker jag det är äckligt när han ligger med 20åringar JA!

han har gnällt till mig hur dessa tjejer är o beter sig, dom är äckliga o det ena med det tredje, mitt svar var bara: umgås inte o ligg inte med dom då! patetiskt!

• bonnieP

mellan mig och min man är det 13 år, när vi träffades var jag 20. Hans ex är 2 år yngre än honom och tjejen han hade innan dess var 1 år äldre. så jag tror inte direkt att man bara väljer nån utifrån ålder utan förhoppningsvis efter KÄNSLA, kärlek, personkemi etc. vet inte hur det är för TS men för dig verkar åldern vara det mest relevanta? eller har du nyligen blivit dumpad för en yngre tjej? Verkar som du har något emot åldersskillnader.

vi har det iaf toppen och jag skulle aldrig se förbi mitt livs kärlek för att vi inte är lika gamla. usch så tråkigt livet skulle vara med sånna principer!

• Anonym

Mitt ex hade barn som var ett par år yngre än mig när vi träffades och jag gick i gymnasiet. När jag lämnade honom som 22åring hittade han en ny 16åring. Mycket tragisk människa, fruktansvärt kontrollerande. Våldsam. Tror han dras till unga för de är lättpåverkade. Han blir 40 nästa år... Flickvännen har hunnit bli 19 och de har gift sig. Hans äldsta barn är 22 men har ingen kontakt med pappan längre efter flera års psykisk och fysisk misshandel. Fem barn med fyra olika. Drömman, inte sant?

• HoneyCandySugar

Hade en man i 25års åldern på min gamla fritidsgård som försökte sälja öl till tjejer i 13-14års åldern.
    Priset: En avsugning.

Han brukade ta på mig då jag besökte fritidsgården. Han rörde min bakdel och brukade lyfta upp mig ibland.
    Han förlorade jobbet då en utav mina kompisar sade att de hade haft sex och visade sexistiska sms hon fått ifrån honom.

Trots avskedandet fick han fortfarande vistas på fritidsgården. Tilläggas kan även att han var ledare/tränare för ett innebandylag för tjejer i ungefär samma ålder.

Såg honom nu senast för ett par veckor sedan. Han drack öl samtidigt som han körde bil.

Usch och fy, säger jag bara...

• HoneyCandySugar
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-14 19:55:10 följande:
    Hade en man i 25års åldern på min gamla fritidsgård som försökte sälja öl till tjejer i 13-14års åldern.
    Priset: En avsugning.

Han brukade ta på mig då jag besökte fritidsgården. Han rörde min bakdel och brukade lyfta upp mig ibland.
    Han förlorade jobbet då en utav mina kompisar sade att de hade haft sex och visade sexistiska sms hon fått ifrån honom.

Trots avskedandet fick han fortfarande vistas på fritidsgården. Tilläggas kan även att han var ledare/tränare för ett innebandylag för tjejer i ungefär samma ålder.

Såg honom nu senast för ett par veckor sedan. Han drack öl samtidigt som han körde bil.

Usch och fy, säger jag bara...
    Han har även varit tillsammans med otaliga 13-16åriga tjejer...
  • LivL
    mylife skrev 2011-09-13 21:25:33 följande:
    Hjärntvättad troligtvis.
    Absolut. Hon är väldigt olik oss andra.

Jag tycker det är HELT OKEJ om man är den person man annars hade varit, att man har ett normalt förhållande. Det här var uppenbarligen inte normalt, och inte "Henrik & Sara"'s förhållande heller.
  • Queenie70
    oOOo oOOo skrev 2011-09-14 16:55:15 följande:
    Bara för att du inte var mogen tillräckligt som 18åring så betyder inte det att ingen är det. 

Att ta sig själv som exempel för att motbevisa något fungerar inte, däremot kan man bevisa existens genom att bara visa upp ett exempel *tips* 
    Fast grejjen är den att du kan ta i princip vilken 25 åring, 30 åring eller 40 åring som helst och fråga om de ansåg sig mogna vid 18 och nästan alla kommer att säga JA, det trodde jag att jag var, men idag inser jag att jag var en snoris. Det är liksom så det funkar. Man tror att man är vuxen vid 18 och endast tiden kan ge perspektiv.
  • Anonym (ungtjej m 30+man)
    okej här har jag en del att bidra med!!

Jag själv är en ung tjej, dock över 18, som är tillsammans med en 37årig man. Jag tänker komma med den gamla klyschan "Åldern är bara en siffra" och fanimej vad det stämmer!!

Innan jag träffade min pojkvän såg jag också ner på både de unga tjejerna och de äldre männen, likaså gjorde han.
    Men OJ vilken tankeställare vi båda fick när vi hade träffats ett litet tag (helt utan krav och förväntningar) och det visade sig att jag var mycket äldre än han någonsin kunnat tro och vice versa.

Vi båda stannade upp lite och tänkte efter, men sen insåg vi att det vi hade (och har!!) är alldeles för värdefullt och speciellt för att kastas bort. Nu har det gått ett år och allt känns fortfarande precis lika bra som det gjorde i början.

Visst har det varit problem, men problemen har BARA kommit utifrån från folk som ifrågasätter vår kärlek pga vår ålder! (Ingen av dessa ifrågasättande personer har någonsin umgåtts med oss två ihop och alltså inte sett med egna ögon hur fin relation vi har) Vi själva har däremot aldrig känt att åldern har hindrat oss från något, varken när vi ska göra saker eller rent känslomässigt.

Jag själv har försökt, men det har inte gått så bra, att vara tillsammans med killar mer i min egna ålder men det funkar helt enkelt inte. Jag är den som suckar åt folk i min ålder och vantrivs faktiskt när jag umgås med mina jämnåriga vänner, detta för att jag tycker att de beter sig otroligt barnsligt!!

Jag är tjejen som längtade efter att få köpa ett glas vin och sitta och prata en hel kväll när jag fyllde arton istället för att festa upp alla pengar och bli stenpackad som de flesta av mina vänner gjorde på sin artonårsdag. Jag är tjejen som längtade efter att få tillgång till mitt egna sparkonto när jag blev myndig så att jag kunde spara undan pengar till min och pojkvännens efterlängtade San Francisco-resa utan att mina föräldrar skulle lägga sig i mina besparingar....

Man blir faktiskt kär i en person, inte i dess ålder!
  • Alvöra

jag var 16, han var 28. Vi var förälskade. Han tyckte själv att jag var lite väl ung, men att jag var helt annorlunda och väldigt mogen. Som om jag var över 20 osv..

Nu är jag själv 28 och undrar varför han inte gick efter nån på sin egen ålder eller iaf. äldre än så ? Lite äcklad i efterskott faktiskt!
    Jag var väldigt mogen för min ålder, men jag var 16. I mina ögon nu, ett barn, skitsamma hur vältalande, karismatisk och skarp jag kanske var. Ja, jag kände mig väldigt mycket äldre än mina jämnåriga, men jag hade inte den livserfarenheten som gav mig visdom. Jag hade mogna hållningar som gav mig en vuxen självbild, men inte ens min hjärna var fördigutvecklad!

En av anledningarna varför jag tror att  vuxna män går efter yngre tjejer är för att dom inte har tillräckligt med självkänsla för att våga visa sitt riktiga jag för en vuxen kvinna som är full av livserfarenhet. Det är lättare att vara på en tonårings nivå, så att säga. 

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar