• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Anonym (Sofia)

Jag går inte i försvar,  då jag faktiskt anser att frågan är rättfärdigad!

TS skriver ni "runt 30" (och där anser jag att jag kvalar in eftersom jag blir 30 om några månader) som är intresserade med personer som är 15-20 (och där kvalar min kille in då han de facto är 20)

• Kattdamen
    Zafirah skrev 2011-09-14 11:03:03 följande:
    "Jag har en fundering"... En fundering som inte blivit besvarad trots 25 sidor med svar? Det verkar lite fanatiskt. Har din man bedragit dig med en ung kvinna, eller varför undrar du så, att det är på gränsen till besatthet?
    Av unga tjejer med äldre killar ja. Inte av de jag ställde frågan till. Plus någon som inte var helt säker på hur gammal hans flickvän var.
  • Kattdamen

Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Kattdamen
    Anonym (Sofia) skrev 2011-09-14 12:07:20 följande:
    Jag går inte i försvar,  då jag faktiskt anser att frågan är rättfärdigad!

TS skriver ni "runt 30" (och där anser jag att jag kvalar in eftersom jag blir 30 om några månader) som är intresserade med personer som är 15-20 (och där kvalar min kille in då han de facto är 20)
    Det var intressant att läsa.
  • Anonym (Flower)

Man är fruktansvärd lätt att manipulera som tonåring, man tror man är så mogen och klar i huvudet.
    Vet allt, ser allt, förstår allt.
    Man ser det inte då, när männen vill ha lammkött, då är det så härligt och kul.
    Man känner sig speciell och snygg.

Idag när jag är 25 och gift med en jämngammal man och 2 barn inser jag hur grymt utnyttjad jag blev av dem jag dejtade som var 10-15 år äldre än mig.

Rätt äckligt.
    Men man insåg det inte då.
    Man trodde det var kärlek, fast det vara ju egentligen bara förklädda ord för att få sex med en tajt liten 15 åring.

• sextiotalist
    Anonym (Flower) skrev 2011-09-14 13:01:39 följande:
    Man är fruktansvärd lätt att manipulera som tonåring, man tror man är så mogen och klar i huvudet.

Idag när jag är 25 och gift med en jämngammal man och 2 barn inser jag hur grymt utnyttjad jag blev av dem jag dejtade som var 10-15 år äldre än mig.

Rätt äckligt.
    Man trodde det var kärlek, fast det vara ju egentligen bara förklädda ord för att få sex med en tajt liten 15 åring.
    Fast det finns äkta kärlek bland de paren också. Mina vänner som var tillsammans med så mycket äldre män dejtade itne bara, de levde ihop, fick barn och så.
  • Mrs Lady
    Kattdamen skrev 2011-09-13 10:03:39 följande:
    De flesta vuxna finner inte sådant tillsammans med så unga människor. Jag ser dem som barn.
    Håller medGlad
  • Fisk i en skål

Själv var jag 19 och min sambo 36 när vi blev tillsammans....
    Nu 6 år senare har vi hus o snart 3 barn...

Så för oss var det kärlek:)..

Och åldern har ingen betydelse alls!! 

• Anonym (inte ok)
    Anonym (Flower) skrev 2011-09-14 13:01:39 följande:

Rätt äckligt.
    Precis så tänkte jag med. Som 16 åring var jag aldrig med en man under 25. Den äldsta (ONS) var 32.
    Sjukt när man tänker på det.
    Alkohol var alltid inblandat.
  • Anonym (inte ok)
    Fisk i en skål skrev 2011-09-14 13:34:16 följande:
    Själv var jag 19 och min sambo 36 när vi blev tillsammans....
    Nu 6 år senare har vi hus o snart 3 barn...

Så för oss var det kärlek:)..

Och åldern har ingen betydelse alls!! 
    Ja fast där är det lite skillnad, du var ju ändå 19 år.
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar