• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Försök inte
    elinos skrev 2011-09-14 09:00:52 följande:
    vadå varför?:S För att i många fall så är man kanske kär? Jag är 19 år och är ihop med en man som snart fyller 33, varför är han ihop med mig? min kile svarar såhär på din fråga: kvinnor i hans ålder är tråkiga och bryr sig bara om sitt yrke. oftast är de bittra. men sen så är jag kär i dig och trots åldersskillnaden har vi lätt att förstå varandra o mkt  grejer gemensamt. Jag har haft andra förhällande med män där åldersskillnaden är betydligt mer och har inte kännts konstigt alls. Och för att inte tala om sexlivet som blir så mkt bättre med en som är äldre och de har inte klagat heller.. Men som idag har jag och min man flyttat ihop och vi har en gemensam dotter tillsammans och allt funkar så bra så.
    Så när du kommer upp i 30-årsåldern så kan det bli skilsmässa därför att då har du kommit upp den åldern där kvinnor är tråkiga och bittra.
  • Anonym

Fast jag tycker att det är märkligt att man som vuxen söker sig till tonåringar. dvs har själv erfarenhet av detta jag var 17 och han var 27 när vi träffades och var ett par i tre år. Efterhand kan jag inte förstå vad jag såg hos honom, för nu när jag ser så söker han fortfarande sig till väldigt unga damer, dvs det finns män som uppriktigt söker tonåringar och det handlar inte om kärlek, det handlar om omognad, kontroll och manipulation. Jag tror att på de flesta som söker ett förhållande med en tonåring när man själv är vuxen är det nått fel på. Den här mannen som jag var tillsammans med har satt spår i mig för livet och jag ångrar verkligen att någonsin träffat kräket.

• Försök inte
    Anonym skrev 2011-09-14 09:24:06 följande:
    Fast jag tycker att det är märkligt att man som vuxen söker sig till tonåringar. dvs har själv erfarenhet av detta jag var 17 och han var 27 när vi träffades och var ett par i tre år. Efterhand kan jag inte förstå vad jag såg hos honom, för nu när jag ser så söker han fortfarande sig till väldigt unga damer, dvs det finns män som uppriktigt söker tonåringar och det handlar inte om kärlek, det handlar om omognad, kontroll och manipulation. Jag tror att på de flesta som söker ett förhållande med en tonåring när man själv är vuxen är det nått fel på. Den här mannen som jag var tillsammans med har satt spår i mig för livet och jag ångrar verkligen att någonsin träffat kräket.
    Javisst är det något som inte stämmer. Precis som elinos ovan här berättar vad hennes man som är 33 år tycker om tjejer i sin egen ålder. Tycker det säger ganska mycket om honom och hur han tänker om kvinnor. Tror också att det handlar om kontroll och omogenhet.
  • elinos
    mylife skrev 2011-09-14 09:22:41 följande:
    Så när du kommer upp i 30-årsåldern så kan det bli skilsmässa därför att då har du kommit upp den åldern där kvinnor är tråkiga och bittra.
    vi är inte gifta;) Det tror jag inte. Han sa det också mest på skoj men att jag fortfarande är helt oaourlunda än de han träffat innan som sen oxå varit i hans ålder. Spelar ingen roll om jag hade varit 30 eller 50 år så hade han fått känslor för mig ändå.
  • Luullis

Jag är 21 och min man är 40.  Vi har tre barn tillsammans och vi matchar varandra perfekt. Trist att folk ska ha så mycket åsikter om det hela tiden bara. Vi är båda två självständiga individer med mål i livet som vi hjälper varandra att klara av. Vi är lika mycket ett bra par som vilket par som helst. Allt handlar inte om ålder och bara för att det råkar vara en mindre eller större åldersskillnad betyder det inte att det är fel eller att man är helt vriden i huvudet. Min man har inte "sökt sig" till bara unga flickor, som många verkar tro att den äldre gör, eftersom att han har minst lika många förhållanden med jämnåriga i bagaget. 

Mycket handlar om vad man har för värderingar, vad man vill få ut av livet och vart man står någonstans. 

• Kattdamen
    Anonym skrev 2011-09-13 16:45:04 följande:
    Men herregud, du är ju kvinna. Eller hur? Visst, det finns äldre kvinnor som tycker om yngre killar (-20år) också, men i regel brukar det väl ändå vara män som dras till yngre tjejer. Eller har jag helt fel?
    Yngre killar är oftast väääldigt omogna, eftersom vi tjejer i regel mognar fortare än vad killar gör...
    Så det är väl då inte så konstigt om du inte hittat någon kille i den åldern som passar dig...

Hur kommer det sig att du frågar egentligen? Är du avundsjuk på att vi yngre kvinnor "stjäl" alla riktiga män? Drömmer
    Det där är ju en trevlig myt. Kan det vara så att tjejer får det itutat i sig att de mognar fortare, och tror detta? Även fast egentligen är de på samma nivå som killarna i samma ålder.

Nej, jag är inte avundsjuk, jag ser inte en man som är tillsammans med så unga som riktiga män. De verkar ha ett behov av att ha någon de kan styra över, att få vara överhuvudet. En sådan människa vill inte jag bli ihop med.
  • Kattdamen
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 22:11:17 följande:
    Orkar inte ens svara på hela inlägget, sorry.
    Jag menar inte att dem super skallen av sig och kör all in, jag menar på att tonåringarna/ungdomarna/småttingarna - kalla dem vad ni vill. Inte är speciellt små längre. Dem klarar sig på egen hand och lever som om dem vore bra mycket äldre.
    Unga människor har alltid velat leka vuxna. Det är tråkigt att de väljer en sådan variant av det, där man riskerar att förstöra sin kropp och kanske dö. Det är ett stort tecken på omognad.
  • Kattdamen
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 23:19:31 följande:
    Södra sidan är söder om Sthlm, alltså Stuvsta, Huddinge, Fleminsgberg, Tumba, Södertälje och allt det där.
    Ja i mina ögon är ju just det jag beskriver "trendigast" eftersom det är de jag jämt ser.

Det är de där som är så konstigt, bara för hon är myndig är det okey?
    Men paret här i tråden (76an & 93an) är inte okay därför att...? Hon är inte myndig? Han har barn? Hon har inte gått klart skolan..?

Halvt ot..
    Det här med att det är okey helt plötsligt med åldersskillnad när man är äldre verkar vara som att skaffa barn tidigt i ett förhållande. Två vänner till mig, 19 & 20år gamla, vart gravida när dem bara varit tillsammans i 6mån, alla höjde på ögonbrynet och försökte övertala dem till abort. Men när en släkting till mig 36 & 38år gamla vart gravida efter knappt 6mån så var alla överlyckliga för deras skull. I don't get it. På riktigt, jag fattar verkligen inte.
    Kan ju tillägga att det går mycket bättre för det yngre paret än det äldre!
    Det är väl ganska dåliga områden?
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2011-09-14 08:33:39 följande:
    men det är ju samma sak om nån som är 30 ihop med en 40 åring de är  10 års skillnad där med.
    Nej, det är det inte. Det är en stor skillnad mellan att vara 20 och 30.
  • Kattdamen
    elinos skrev 2011-09-14 09:00:52 följande:
    vadå varför?:S För att i många fall så är man kanske kär? Jag är 19 år och är ihop med en man som snart fyller 33, varför är han ihop med mig? min kile svarar såhär på din fråga: kvinnor i hans ålder är tråkiga och bryr sig bara om sitt yrke. oftast är de bittra. men sen så är jag kär i dig och trots åldersskillnaden har vi lätt att förstå varandra o mkt  grejer gemensamt. Jag har haft andra förhällande med män där åldersskillnaden är betydligt mer och har inte kännts konstigt alls. Och för att inte tala om sexlivet som blir så mkt bättre med en som är äldre och de har inte klagat heller.. Men som idag har jag och min man flyttat ihop och vi har en gemensam dotter tillsammans och allt funkar så bra så.
    Han är lite omogen alltså?
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar