• Micaela89

Vuxna tillsammans med tonåringar

det beror väl på hur man är som personer också? behöver ju inte vara så att personen går och verkligen LETAR efter någon som är yngre utan det bara blir så...själv var jag 19 när jag träffade min kille som var 31. vi hade en massa gemensamt och vi fattade tycke för varandra på en gång och det blev kärlek snabbt. vissa kompisar rynkade på näsan men det sket vi i. det har dom ändå ingenting med att göra! dessutom ser han yngre ut och är inte direkt "gammal" i sättet och jag kanske är ganska mogen för min ålder.
    vad jag vill säga i alla fall är att vi har det jättebra, varit förlovade i två år, vi ska ha barn i mars och om lite mer än en månad gifter vi oss. :)
    ålern är absolut ingenting vi tänker på.
    man KAN faktiskt ha mycket gemensamt fast det skiljer flera år!

• Micaela89

tycker mest att det verkar vara du som inte lyssnar när vi försöker förklara hur det är i våra fall...

• Micaela89

dessutom brukar man väl inte "välja" vem man bir kär i?

• Micaela89

nehej? men jag är fortfarande tillsammans med en äldre man och kanske vet hur han tänker?
    så vi yngre får inte försvara våra förhållanden när vi tycker att det du skriver är skevt?

• Micaela89

jaså och det vet du? du vet inte hur jag kommer känna senare i livet?
    jag kan inte sitta och tänka så: "Jag kanske inte borde vara tillsammans med denna underbara man, tänk om jag ångrar mig när jag blir äldre?"
    Och VARFÖR skulle jag göra det?! min syster var ihop med en man som var 26 år äldre än henne och hon ångrar det inte idag, även om det inte höll...
    du vet ingenting om mig, så hur kan du säga att jag kanske tycker så senare?
    även om jag skulle vara tillsammans med någon som är jämnårig så kanske jag sitter när jag blir äldre och ångrar mig? det behöver väl inte ha nåt med åldern att göra...
    jag kan i alla fall inte efter snart tre år med min blivande man, komma på en enda negativ sak som har att göra med våran åldersskillnad.

• Micaela89

tycker du verkar vara en extremt fördomsfull människa som tror att allt du hört från andra ska passa in på nästan alla....

• Micaela89
    Zafirah:
    ja så tycker jag med... inte kan jag sitta hela mitt liv och tänka : Nej så där kan jag inte göra då kanske jag ångrar mig senare i livet. det är ju DÅ jag förmodligen kommer att ångra mig om jag tänker så :P

men å andra sidan, vad jag tyckte var ju heller inte intressant :P
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar