Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Vuxna tillsammans med tonåringar

Vet inte, men jag har två vänner som har haft sådana förhållande (då var de de unga)
    Det höll länge och jag är säker på att det var uppriktig kärlek från båda hållen.
    De fick barn tillsammans också, den ena ett barn och den andra två barn.

Det sprack till slut, men det var inte åldersskillnaden, utan att båda mina vänner blev äldre och det var i båda fallen deras första längre förhållande.

• sextiotalist
    Anonym skrev 2011-09-14 08:33:39 följande:
    men det är ju samma sak om nån som är 30 ihop med en 40 åring de är  10 års skillnad där med.
    Och min mormor som var gift med en nästan 30 år äldre man och enligt alla (inte bara enligt henne själv) så var det äkta kärlek mellan dom två.
  • sextiotalist
    Anonym (Flower) skrev 2011-09-14 13:01:39 följande:
    Man är fruktansvärd lätt att manipulera som tonåring, man tror man är så mogen och klar i huvudet.
    Vet allt, ser allt, förstår allt.
    Man ser det inte då, när männen vill ha lammkött, då är det så härligt och kul.
    Man känner sig speciell och snygg.

Idag när jag är 25 och gift med en jämngammal man och 2 barn inser jag hur grymt utnyttjad jag blev av dem jag dejtade som var 10-15 år äldre än mig.

Rätt äckligt.
    Men man insåg det inte då.
    Man trodde det var kärlek, fast det vara ju egentligen bara förklädda ord för att få sex med en tajt liten 15 åring.
    Fast det finns äkta kärlek bland de paren också. Mina vänner som var tillsammans med så mycket äldre män dejtade itne bara, de levde ihop, fick barn och så.
  • sextiotalist
    Kattdamen skrev 2011-09-14 15:48:28 följande:
    Men varför envisas de unga personerna att svara? Jag är inte intresserad av era åsikter, att unga människor blir tillsammans med äldre kan jag förstå.

Jag vill höra från de som verkligen är runt 30, och tillsammans med 15-åringar. Hur de tänker egentligen.
    Jag kan svara (även om jag inte är din målgrupp). De två förhållande som jag vet har förekommit, då har det varit äkta kärlek. Jag vet att de båda männen var väldigt ambivalenta pga åldersskillnaden. De tyckte det inte var något positivt med den unga åldern.
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar