Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Elskliiing, enda tipset jag har är Alvedon/Panodil, varm vetekudde, dusch/bad och vila... :( Hjälper inte det så är det förmodligen mer än bara förvärkar ;) Fast mina försvinner inte helt med Panodil, men det tar udden av dem. Däremot kan jag tipsa om att öva dig på att andas dig igenom dem, även om de inte gör så ont. Det kommer du ha nytta av när det verkligen är dags :) Och så känns de ju lite mindre förstås :)

• Stinis83

Nu har jag varit hos bm sista gången den här graviditeten :) Allt såg bra ut och han låg inte still en sekund i magen när hon undersökte mig.

SF 34 (36+3)
    BT 110/60
    Socker 4,9
    HB 109
    Hjärta 150 (hon sa att han var vaken :))

Så sa hon att jag skulle ringa fl om trycket neråt blir jobbigt eller sdr tätare/kraftigare så kanske de tar ut honom tidigare iaf. Och sjukintyget skulle ändras sa hon, det konstiga var att läkaren hade skrivit allt rätt i journalen men inte i intyget.

Och det var lite konstigt, men jag har en ny uvi trots två veckor sen avslutad pencillinkur, men jag skulle inte ha nån ny kur sa hon :S Kan inte GBS sätta sig i moderkakan?! Jaja, blir det värre så ringer jag fl helt enkelt. Sitter med fina förvärkar i tunnelbanan nu... :)

• Stinis83

Du är tapper Isavanna :) Hade jag varit som du hade jag inte haft prestationsångest! :)

Åh herregud, jag kom hem från bm och skulle lägga mig och vila lite med tensen på, och nu tror jag att jag kan ha värkar! De kom från noll och ingenstans, varar i ca 2 min och kommer med ca 4 min mellanrum. Jag har precis tagit två Panodil och väntar på om de ger effekt, sen ringer jag fl. Sambon är jättenervös och springer omkring i hela huset... :)

• Stinis83

Tack tjejer :) Panodilen har inte haft effekt hittills... Men jag tog den för kanske 30 min sedan. Jag får så dåligt samvete mot dottern, hon ville komma och lägga sig hos mig mitt i en värk och när jag sa att inte nu, så slog hon mig på magen... INTE skönt när man har värk!

Jag ska ju snittas :S Hur blir det om man snittas akut, tänk om det inte var längesen man åt? Jag är hungrig och familjen ska äta middag, men jag vet inte om jag törs... :)

• Stinis83

Tack för era kommentarer tjejer :) Jag ringde fl som sa att jag skulle ta en dusch och sen ringa tillbaka oavsett. Jag åt faktiskt lite middag, jag var så hungrig och sugen... Så ringde jag, gick och duschade och så blev jag helt omänskligt trött! Jag har fortfarande förvärkar med ungefär samma mellanrum, men de har minskat lite i kraft efter duschen. Nu ligger jag nedbäddad i sängen en stund och vilar.

Får se hur det går! Men det lär väl inte vara igång. Just nu orkar jag inte åka in och få barn, jag vill sooooovaaaa... :) Nu känns värkarna lite mer igen. Men jag ställer in mig på att det inte är nåt på gång. Kram till er alla!

• Stinis83

Elskliiing, har du ringt fl? Mina har ökat i styrka igen så jag tänkte ringa snart igen och höra vad de säger. Skulle nog inte kunna sova mig igenom de här... :) Men ring fl tycker jag :)

• Stinis83

Nu är vi på väg hem igen efter noggranna kontroller och Bricanylspruta för att stanna av värkarna. De hade haft effekt, tappen har gått från 3 cm till 1-1,5 cm, så de sa att jag absolut ska åka in nästa gång. Men än så länge siktar vi på 27:e feb. Skriver mer imorgon, är dödstrött! :)

• Stinis83

Godmorgon tjejer! Nu ska jag försöka hänga med, men hoppas att jag är ursäktad om jag missar lite ;)

Jempa, stackare som inte kunde somna om :( Men idag sätter han sig på flyget och imorgon är han här! Och imorgon får du kanske ett födelsedatum :) Tappen var inte längre, den var mycket kortare och påverkad, det var därför de ville stoppa det med Bricanyl :) Den var mellan 1-1,5 cm bara.

JN, grattis till pojken! Hoppas att allt gick bra, och vad skönt att ni hann in med marginal den här gången :)

Stronza, det låter som framfogen och man blir helt chockad när det gör sådär grönjävligt ont plötsligt :( Har bebisen fixerat sig?

Camamill, usch för att ligga vaken! Jag vaknar också och är hungrig på nätterna och det tar verkligen emot att gå upp för att äta. Dels för att jag inte gillar att äta på nätterna, men också för att att det är ett stort, mörkt hus ;)

Qatteriin, haha, vad gullig du är! Hoppas du kunnat sova gott nu då ;)

K girl, grattis på födelsedagen! Och stackare, babyblues och bakslag samtidigt... Kan hennes trötthet och höjda kroppstemp ha med solincidenten att göra? Vad hemskt att ni inte får vara tillsammans, hoppas hon kryar på sig! Och att du får en mysig födelsedag med Hugo och familjen :)

Wielkip, jag blev också jätteförvånad över att de stoppade mig med Bricanylspruta! Men läkaren ville göra det iom att bebisen fortfarande är prematur. Han tyckte att jag hade fått ett för tidigt snittdatum också, egentligen snittar man helst i 39+ sa han... Men jätteskumt tyckte jag, jag tänkte också på alla andra härinne som fått tidigare.

Hoppas att jag inte missat nån nu, tack alla för era heja-rop igår! Nu ska jag skriva ihop och berätta lite tänkte jag :)

• Stinis83

K girl, ja jag undrar också om det var därför de stoppade det, eftersom det inte var vattenavgång. De ville nog kolla om det funkade och det gjorde det ju även om sdr kom tillbaka nästan direkt. Dock inte lika kraftigt som innan. De höll mig kvar för att se hur pass mycket det kom igång igen, hade det inte stannat av som det gjorde så hade jag blivit snittad igår iaf.

Åh, vad härligt att han är på väg! Usch, det måste göra ont i mammahjärtat att höra att han frågar efter er och är ledsen :( Men vad härligt att få träffa honom idag och att lillskruttan mår bättre :)

• Stinis83

Isavanna, har ni fått prova med Lactulos eller nåt sånt? Kolla med BVC, så får de kolla henne ordentligt och ge råd för henne. Jag har flera kompisar vars barn har jätteproblem med förstoppning, men det är ju så olika för alla. BVC är bättre på sånt än vad jag är :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)