Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Alltså jag blir smått galen! Jag är hungrig precis hela tiden! Det spelar ingen roll hur mycket jag äter?! Jag vill inte äta såhär mycket... Nån mer som har så?

• Stinis83

Evelinas, skönt att jag inte är ensam :)

Mammy, lycka till! Berätta gärna om det får effekt :)

Qatteriin, tack för tipsen :) Skönt att du också är hungrig hela tiden ;) Jag ringde kyrkan som har telefontid 9:30-11:30 och 13:00-14:00, ringde 13:05 och får meddelande att de har stängt och öppnar imorgon 9:30... Åh, jag som var så nervös!! Vad säger man liksom? "Hej, jag ska gifta mig!"?!

Kommer de hinna bli klara med allt i köket imorgon eller måste de komma tillbaka ytterligare en dag? Hoppas de hinner bli klara imorgon :)

Coriander, vad duktig du varit idag!

• Stinis83

Godmorgon tjejer! Har försökt läsa ikapp, men minns inte mycket av vad ni skrivit :( Kanske inte så smart att läsa in sig innan man somnar :)

Vilka fina ringar ni visar! Åh Carla, har han snott den? Det kanske är nån liten ändring på gång som krystpresent? ;)

Lyckobebisen, ja det känns ju verkligen som att man känner varandra nu efter att ha följt varandra så länge :) Vad duktiga ni är med renoveringen av lägenheten! Och jag håller tummarna för er idag när ni ska till förlossningen och diskutera snitt :)

Ellieott, haha vad rolig du är som väcker honom för sex när du har tråkigt och inte kan sova! Jag är alldeles för stor och otymplig för sånt nu :(

Grattis till alla rättvända bebisar! De ville bara luras lite med er, busungarna :)

Shit vad jag är trött...! Jag, lillasyster och mamma var på Dirty Dancing igår, och jag låg och vilade precis hela dagen för att kunna gå på det. Jag hade tensen på från kl 9-15, hur skönt som helst :) Bebisen höll sig rätt lugn fram till andra akten, sen bökade han runt så jag hoppade till flera gånger... :)

Och jag blev lite irriterad och förvånad över folk som ställde sig och stirrade helt ogenerat på mig! Verkligen råglodde. Har de aldrig sett en gravid eller ett par kryckor förut?! Till slut blev jag så irriterad så jag råglodde tillbaka, då slutade de.

Jag kom väl i säng och somnade vid 12, sen har dottern vaknat massa gånger och varit ledsen. Tydligen hade hon fått en blåtira på dagis igår, men sambon hade inte frågat vad som hänt. Och min kusin skulle kommit hit och hälsat på idag, men på väg ner med tåget hade hon fått hoppa av och åka ambulans tillbaka för hon blev så dålig... Så det har också hållit mig vaken en del.

Idag blir det en lugn dag med lillasyster :)

• Stinis83

K girl, vad härligt med så stora framsteg! :) Skönt att få komma hem till Hugo äntligen :)

Qatteriin, jag får börja samtalet så då :) Man blir alltid så tafatt när man ska ringa om sånt där :)

Musikalen var bra, men första akten var exakt ordagrann från filmen, så lite besviken var jag. Inga överraskningar alls eftersom man kan varenda replik utantill ;) Men hade de inte gjort enligt filmen hade man säkert tyckt att det var fel ;) I andra akten var det däremot lite mer spännande tyckte jag, så det tog sig. Slutnumret var ju fabulous!

Ganska stort minus var att själva teatern är så liten, både scenen och där publiken sitter, så man såg knappt nånting när de var på främre delen av scenen. Vilket de var rätt mycket. Och kulisserna var stora tv skärmar till stor del, och vissa slocknade ibland. Men det var ändå bra :)

• Stinis83

Hej tjejer! Har hängt med min lillasyster idag, har varit mysigt :) Kusinen fick komma hem från sjukhuset inatt eftersom de inte kunde hitta något fel :S Men jag har inte hört nåt om hur hon mår ännu. Nu ligger jag nedbäddad med täcke på soffan och ska vila lite. Åkte till centrum med syrran och kikade lite i affärer och köpte med sushi hem, och jag hade bara kryckorna och inget bälte. Det gör för ont i magen... så nu har jag ont i fogarna istället.

Carla, såklart att du älskar Dirty Dancing! :) Jag älskar att dansa och skulle så väldigt gärna vilja lära mig slutscenen ;)

Haha, jag tror nog att det sitter nån sten eller två extra i den när du får tillbaka den ;) Jag fick faktiskt en krystpresent av sambon ett tag efter dottern var född, ett par jättefina pärlörhängen som jag har på mig varje dag. Jag älskar dem :) Får se om det blir nåt den här gången, men skulle det inte bli det så är han ursäktad med tanke på det stundande bröllopet :)

Dagispersonalen blev bestört när jag lämnade henne imorse och frågade vad som hade hänt. De anklagade sig själva för att inte ha sagt nåt, men jag sa att det var ju inte hela världen :) Sen blev det helt fel för dottern, för de skulle gå ut (de brukar vara inne på fm) och hon hade inte tillräckligt med kläder på sig så jag var tvungen att böka på henne extra kläder... Hon var verkligen helt hysteriskt ledsen och klöste efter mig och grät så hon var nära att kräkas flera gånger... Jag stod med henne i famnen en stund, men det gjorde så ont i hjärtat att se henne så ledsen. Jag är fortfarande förstörd :( Så jag tänkte hämta henne tidigare idag, sen ska hon vara med mina föräldrar hela helgen...

Hur går det med A och D nu, har han fått visa upp henne i skolan? :)

• Stinis83

K girl, åh vad härligt att ni äntligen är på väg hem! Hoppas ni får en riktigt mysig helg med Hugo :)

Mary Jo, grattis på Viljas födelsedag! :)

Bdknapp, vad skönt att du blev tagen på allvar och att det känns bättre! :) Tänker du föda på Södra BB eller blir det SÖS vanliga förlossning? Hoppas du kan få tid för igångsättning så snart som möjligt efter 27:e. Då kanske vi ses där, jag ska ju in och snittas den dagen ;)

Carla, ja pärlor är fantastiska! Passar till allt :) Jag är så glad för dem :) Ja det var rent vedervärdigt att hon blev så ledsen... det krossar mitt hjärta. Så jag åkte faktiskt förbi dagis en liten stund senare för att bara se, och då såg hon iaf ut att leka. Min lilla goseunge... Blåtiran är inte så farlig, men det känns hemskt att man inte är där när hon gör sig illa. Och personalen är fantastisk på alla sätt och vis. De verkade helt bestörta när hon blev så arg och ledsen idag, de har aldrig sett henne så.

Åh vad skönt att fogarna ändå känns bättre redan nu! Jag hoppas att jag blir mirakulöst fri från foglossning senast en vecka efter förlossningen ;)

• Stinis83

Bdknapp, det är verkligen jättesnart även om det kan kännas evighetslångt bitvis :) Ja men absolut får vi se till att ses om vi är där samtidigt, jag kommer ju snittas på vanliga förlossningen och ligga på vanliga bb :)

Chetti, ja usch... det är verkligen vidrigt. Och så tänkte jag att jag skulle hämta henne tidigare för att vi skulle kunna mysa och döva mitt dåliga samvete, för hon ska till sin mormor och morfar hela helgen. Men då var det likadant när jag hämtade henne :( Så nu lär man väl må dåligt över det hela helgen :(

Carla, om du visste hur glad jag blir att höra att dina fogar är så mycket bättre! På förlossningen i måndags sa de till mig att det kan bli mycket sämre ett tag efter förlossningen, eftersom huvudet inte är där och fixerar.

Kalksten, hoppas prinsen kommer i tid :)

Ellieott, grattis till sista jobbdagen! Men tråkigt att inte komma tillbaka till samma ställe sen såklart. Njut av att vara ledig nu :)

Wielkip, ring om du är orolig. Skönt att hon rör sig mer nu, som du säger så vaggades hon nog till sömns av sin flitiga mamma :) Men man ska ringa om rörelsemönstret ändras så man blir orolig. Jag vill inte skrämmas, men fråga Carla, det var ju precis vad som hände henne. Det skadar aldrig att ringa så fl får ställa de rätta frågorna :)

• Stinis83

Åh Kalksten, det där såg ju inte lite gott ut! Vilken tid ska jag komma över? ;)

Carla, usch jag ryser när jag läser det du skriver... min lille pojk har blivit lite lugnare, men svarar så fort jag buffar och då får jag igen med råge. Tack och lov! Men vilken otrolig tur att du åkte in och att de tog dig på allvar...

Hur känns det förresten att vara tvåbarnsmamma? :) Idag när J var som hon var så undrade jag hur fasen jag ska klara två när jag uppenbarligen inte klarar ett. Jag vet inte om det är för att jag är trött eller om det är hormoner eller vad det är, men jag är fortfarande riktigt ledsen över hur lämningen och hämtningen var idag... Och nu har hon åkt med mina föräldrar till deras landställe och ska vara där hela helgen :(

Ja det var väldigt glädjande besked om foglossningen måste jag säga... ;) Jag blev lite förvånad och sa att det tänker jag inte gå med på :) Haha, "hästsparkskänsla" var bra beskrivning! En kompis till mig sa "Min mutta känns som en bakpotatis" och det tyckte jag stämde rätt bra på mig också ;) Väldigt målande beskrivning!

Sambon ligger på soffan och snarkar och sover, ska nog rädda hans stämband innan han snarkar sönder dem. Hur är det ens möjligt att låta sådär? :D    

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)