Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jempa, men fy vilken otur du har! Skönt att det var så pass att du slapp vara inlagd, det hade ju varit typiskt nu när sambon äntligen är hemma... Och vad läskigt med din mamma, men skönt att det verkar ha gått bra ändå. Vilket tumult!

Qatteriin, åh vad snällt av dem att köpa en ny spjälsäng, hoppas du njuter när du får bädda den :) och att det onda i ryggen går över.

Jag vägde mig imorse och har gått upp 23 (!!!) kg nu! Men å andra sidan har jag samlat på mig så mycket vätska så det gör ont att stå, gå och sitta. Gå är nästan inte att tänka på. En jäkla massa sdr idag, men inte så det känns som att det är på gång. Och så har dottern äntligen kommit hem! Hon är jättegosig med mig och lämnar inte min sida.

Wielkip, det är ingen fara om bebisen skulle komma nu :) Jag förstår dock inte hur man kan känna tappen själv och veta vad som är vad därinne, jag har aldrig fattat det :) Hur som så ska du nog inte pilla så mycket där eftersom det kan reta igång saker. Men din bm kan göra en gynundersökning imorgon för att kolla tappen och om du är öppen :)

• Stinis83

Wielkip, då förstår jag :) Jag har sett i andra trådar att folk känner på den själva, men i ditt fall förstår jag lite mer då ;)

Lyckobebisen, så söt så man får ont i magen! Förstår att längtan är enorm efter er egen bebis nu :)

Lillaknytet, ja det är faktiskt jättejobbigt med all denna vätska i kroppen, men det försvinner ju efter förlossningen tack och lov :)

Jag börjar bli så sjukt nervös nu, bara 8 dagar kvar tills vi har bebisen hos oss... :)

• Stinis83

Jempa, jag är tyvärr inte och föder ;) Nu får jag nog vänta till nästa måndag på gott och ont :)

• Stinis83

Lillaknytet, jag tror att vi har allt klart till bebisen, men det känns som att jag har missat nåt :S Är ni klara med allt? I helgen beställde vi en jättesöt tapet till bebisens rum, så vi hoppas att svärfar hinner komma hit och sätta upp den innan bebisen kommer :) Då får jag lägga in bild :)

Jempa, ja jag tror också att jag ska föda varje dag ;) Eller hoppas snarare! Men ingen bebis än så länge. Hahahaha, jag får fråga om man kanske kan byta ut bragdmedaljen mot riktigt bubbel i glaset på förlossningsbrickan, det vore nåt! ;)

Hur är det med din mamma nu? Och hur är det med dig med tryck i huvudet och allt?

Ja usch, den här nervositeten blir bara värre och värre... jag gillar inte att bli opererad, och så var jag ju så dum att jag sökte på kejsarsnitt på Youtube och de bilderna börjar snurra i huvudet nu. Men men. Jag längtar bara tills det är gjort.

Vilken himla tur att du får så bra uppföljning på sjukhuset, håller tummarna för att allt ser bra ut för både dig och mamma imorgon :)

Ja det är verkligen underbart, som en dröm! Jag köpte faktiskt en tjock bröllopstidning idag och det var fantastiskt att läsa den :) Äntligen är det min tur!

Får man ha smycken på sig när man snittas? Det kanske låter löjligt, men jag skulle så väldigt gärna vilja ha på mig ringen när bebisen föds...

• Stinis83

Jag har också varit öppen 1 cm väldigt länge, de säger att det är normalt för omföderskor, att alla inte är helt slutna :) Nu när jag var in för en vecka sen så var dock tappen förkortad en hel del och jag var öppen "lite mer än en cm" sa läkaren.

Vår bb väska är packad med allt utom sånt som gärna får vara färskt som frukt eller så. Och babyskyddet ligger redo i bilen :) Jag tänker att det jag glömt packa/glömmer få med när vi åker in finns att köpa på sjukhuset eller i närheten :)

• Stinis83

Stronza, jag är nog åt andra hållet just nu, är väldigt ledsen och känslig för minsta lilla, känner så mycket kärlek till sambon och dottern... men däremot lackar jag ur för minsta lilla mot andra :)

• Stinis83

Coopers, då är vi likadana du och jag :) Men jag som brukar vara äkta svennebanan på det sättet, har börjat säga ifrån när jag ruttnar på andra :) Som idag på Ica Maxi när sambon tvärnitar med vår fullastade kundvagn och låter en mamma med enkel, smidig barnvagn gå förbi före oss - och hon inte tackar! "Ja VARSÅGOD!!!" fräste jag högt och ljudligt ;) Det är garanterat en sån grej jag inte skulle bli irriterad för i vanliga fall :)

• Stinis83

Hahahaha, Jempa jag skrattar så jag tror jag ska föda snart! Hahaha, vibrationer i underlivet var nog det bästa jag har hört på länge :)

Ja du, han ska nog vara väldigt glad att han inte går runt med en blåtira just nu ;) Min sambo sa också nåt supertaskigt idag, men han kan vara glad för att jag har seg gravidhjärna så jag inte minns vad det var ;)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)