Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Carla, hahahahaha men vad är oddsen? Och att vi båda väljer låtar med just the f-word?! Haha, Tenacious D är bra, jag vet inte om jag är okvinnlig som tycker att F*ck her gently är rätt kul ;)

Ja gud, hur osmidig är man inte? Och varje gång man inser att man satt sig på golvet igen så undrar man hur man tänkte... :) Men jag satt där och lyssnade på musik i telefonen och skrålade med i Svullo och Bon Jovi, sen blev det lite för känslosamt ;)

Du kommer vara saknad om du försvinner, så hoppas att nätet snabbar på sig igen! :)

• Stinis83

Jag älskar också Lily Allens låt, jag brukade sjunga den i huvudet när kunderna betedde sig som idioter ;) Annars är det inget ord jag heller använder speciellt ofta :) Men ingen låt är nog mer passande än Svullos just nu ;)

Haha ja hon är en liten paragrafryttare - när det passar henne! Undrar vem hon har fått det efter... ;)

Qatteriin, vad fick du för känsla då, skulle du vilja ha jobbet?

• Stinis83

Qatteriin, vad spännande det ska bli att höra hur det blir då :) Förstår att du tvekar inför avståndet... Det är ganska värdefulla timmar!

Faceprimer, jag har ingen hund, men jag hörde nånstans att ett tips var att hunden är borta nånstans när man tar hem bebisen, så bebisen redan finns där när hunden kommer hem. Men jag vet inte riktigt varför, bara hörde från nån hundmänniska att det var ett bra tips ;) Men det lät inte helt dumt att hunden får nosa in sig på något som bebisen använt heller.

Carla, nu skiljer det ju 4 år på A och J, men jag har försökt förklara att när bebisen kommer så kommer mamma och pappa behöva hjälp att bada honom, byta blöja, gosa med honom... Hon är redan så inne på att han är hennes bebis, så jag hoppas att det är lyckat. Vår tanke är att hon ska få hjälpa till så mycket hon vill men aldrig bli tvingad till det, och vi ska försöka vara noga att inte skälla på henne om hon skulle råka göra nåt tokigt. Vi tänker att när folk kommer för att hälsa på första gången så ska hon få ta emot vid dörren och sen gå och visa sin bebis så hon också får uppmärksamhet. Presenter vet jag däremot inte... vill folk köpa nån present till henne så får de göra det, men vi kommer inte hinta om det. Hon kan få hjälpa till att öppna hans kanske? Vi vill försöka lära henne att man inte alltid kan få lika. Men det var en väldigt ta idé att lillasyskonet har med sig en present hem till storasyskonet! :)

• Stinis83

Wielkip, just Losec mups vet jag inte, men i början av veckan köpte ja vanliga Losec 20 mg mot halsbränna, de ska vara okej när man är gravid. Och de hjälper verkligen, så kööööp! :) Jag knaprade en karta Novalucol om dagen innan, nu behöver jag inte ta en enda. Det tar någon dag eller två innan man når full effekt av Losec, och nu är jag äntligen fri från halsbrännan! :)

Vilken natt jag har haft... gick och la mig hyfsat tidigt men hade så fruktansvärt ont i fogarna så jag fick koppla på tens och be sambon massera mig. Sen somnade jag med tensen på och vaknade senare och tog bort den :)

Men... Hela natten har jag drömt samma dröm trots att jag vaknat en massa gånger. Jag drömde att jag inte var gravid och att jag plötsligt var tillsammans med världens gulligaste kille som jag var tillsammans med i högstadiet. Det kändes så verkligt och nu känns det så konstigt, nästan som om jag varit otrogen mot sambon :S Men det lär väl gå över under dagen hoppas jag :) Konstigt hur hjärnan får till det, och varför drömde jag om just honom?!

• Stinis83

Godmorgon Jempis :) Det hjälpte faktiskt riktigt bra med tensen, jag hade så ont så jag bara låg och rullade runt, så gott det gick, och kved av smärta. Men tensen gjorde susen :) Lustigt att man kan somna med den på egentligen... och det var inte den som väckte mig heller, det var min snarkande sambo! :) Ja usch, himla skum dröm... Ska skaka av mig den :)

Oj vilken intensiv dag du har framför dig! Hoppas besöket hos bm går bra :) Jag ska till min bm på måndag. Men vad jobbigt att vakna så tidigt varje morgon! Speciellt om du har en så intensiv dag som du har idag. Kommer du hinna vila nåt? Haha, igår frågade min sambo om det är fler härinne som ligger vakna med mig på nätterna ;)

Här har vi -15 just nu, och 16 grader i huset, så här ska kokas en stor kopp te! :)

Ha en bra dag idag Jempis, och ta det så lugnt du kan :) Kram!

• Stinis83

Vad skönt förresten att din sambo kommer 22 feb! :) Då hinner ni landa i att bo tillsammans igen innan bebisen kommer, och så behöver hon ju inte stanna därinne på övertid :) 39 dagar kvar, det är inte mycket!

Ja idag är det 17 dagar kvar till snittet... Jag börjar bli nervös, tänk att jag ska bli mamma igen, få en till bebis! En liten son :) Och om bara 17 dagar är han här :)

• Stinis83

Hahahaha, vad rolig du är, jag hade inte tänkt på att spinalbedövningen tar bort foglossningssmärtan! Fan vad najs alltså, och du har helt rätt, jag kommer rusa in (så fort man nu rusar när man har foglossning och är höggravid) och glädjas åt spinalen :) Kan man kanske få en pump till den? ;) Lite svårt att gå då kanske ;)

Ja usch, hur många kompisbesök har man inte ställt in på sistone... man känner sig som världens tråkigaste. Och visst att det är väldigt trevligt att ses, men tar man sig iväg så vet man att man kommer ligga och må dåligt och ha ont sen. Kan inte din kompis komma till dig istället? Jag försöker få hit folk i största möjliga mån, men just nu är jag nog inte så rolig att umgås med hur som helst :(

Hehe, tennisbollar i ryggen på tshirten låter bra, ska testa det! Ja usch vad kallt det är, sitter i morgonrock och mjukisbyxor och har lindat in dottern i en filt :) Ska samla kraft för att gå ut och sätta i kupérvärmaren i bilen, jag lär ju frysa ihjäl. Jag får sätta mig framför brasan när jag kommer in igen :)

Haha, ja jag hoppas att jag hinner hem till Mello efter förlossningen, annars vet jag en som rusar till kiosken på sjukhuset och köper en massa chips och annat gott och kapar tv rummet på avdelningen ;) Det kanske kunde vara mysigt! Alla bebisar som skriker får stängas in på sina rum ;)

• Stinis83

Nikis, oj vad spännande! Hur tätt kommer de? Ökar de i styrka också?

Jempa, haha nej jag fattar inte heller att jag inte tänkt på det tidigare! De får gärna bedöva mig lite extra länge, att det är lite läskigt att inte kunna röra benen får stå tillbaka för att slippa ha ont ;)

Dottern är lämnad på dagis, och jag åkte för att handla lite mat. Dottern har fått en massa blåmärken, och igår kväll fick jag förklaringen när jag såg att halkpluttarna på de flesta av hennes strumpor är utslitna. Men det var en kvart tills alla andra butiker skulle öppna när jag var färdighandlad, så jag har satt mig på ett café med en latte och faktiskt en biskvi fast det är så tidigt. Riktigt mysigt faktiskt! Jag har mer eller mindre konstant mensvärk som tilltar emellanåt när jag får sdr/förvärkar. De strålar ner i ljumskarna också. När jag är klar här ska jag åka hem och lägga mig på soffan, tänkte försöka köpa madrass till bebisens vagga, och kanske svänga förbi Systemet och köpa en flaska vin till sambon också :)

• Stinis83

Qatteriin, ja drömmen känns jättekonstig, nästan som att jag fortfarande är kär trots att jag är vaken... Men ändå inte. Ja med facit i hand så var livet i högstadiet bra mycket lättare, men då tyckte man ju att det var sjukt komplicerat ;) Jag undrar om drömmen kan vara min "oro" att bli lämnad av min sambo, att det inte är lika lätt att gå vidare som innan man fick barn. Dottern var också med i drömmen, och exet hade inte alls förståelse för vad livet med barn innebär. Livet förändras verkligen!

Min kusin går igenom en separation just nu, hennes dotter är jämngammal med min. Det kanske är därför det här kommer upp till ytan nu? Varsågod att analysera, Freud! ;)

Jag tänkte faktiskt på dig imorse när jag klämde ur det sista ut kaviartuben :) Shit alltså, jag har fått i mig en hel kaviartub sen i måndags!! Det är strongt när man inte ens gillar kaviar :)

Lycka till alla som ska till bm idag :) Vi verkar vara många som byter vecka på fredagar! Jag går in i vecka 37 idag, galet! :)

• Stinis83

Coopers, jag har också en personlig handläggare som ringde och presenterade sig och frågade hur jag mådde :) Jag blev jätteförvånad, och misstänksam först ;) Men det var trevligt tycker jag och jag har faktiskt ringt henne ett par gånger.

Oj, lycka till med att måla tånaglarna! Hahaha, jag kan inte ens raka benen längre, magen är i vägen :)

Är det förresten bara jag som fått sjuuuukt svullna ben?! De är typ jämntjocka hela vägen från låren och ner till fotvristen (överdriver en aning) :) Och så har jag blivit så galet känslig... jösses, jag gråter för precis minsta lilla!

Agnesmamma, jag har också så, det var det jag försökte förklara när jag skrev att det känns lite som om jag blivit påsatt av en elefant (ursäkta ordvalet) :)

Nu har jag köpt madrass till bebisens vagga, så det mesta börjar bli klart nu. Var inne på HM för att köpa strumpor till dottern och gick runt en sväng och DAMN vad mycket fina, BILLIGA toppar det finns! Men det får vänta... hoppas att de finns kvar när jag har kropp för dem :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)