Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Coopers, men jösses människa! Jag tänkte fråga hur sjutton man klarar nåt sånt, men det gör man väl för att man måste... Det kanske är värre när det är över och allt hinner ikapp en? Hur bar ni er åt för att hitta henne? Jag kan bara tänka mig den oerhörda glädjen när du äntligen såg henne igen... Får gåshud över precis hela kroppen! Vad du varit med om din stackare... Dum fråga kanske, men är han en del av hennes liv idag? Fick han nåt straff för det han gjorde?

K girl, det är exakt så jag också tänker. Hon har gått till dagis med byxor och tröjor bak och fram - men hon har tagit på sig dem själv och det är det som är det viktiga! Han är väldigt knepig den där människan, stolpskott är väldigt träffande. Han beundrar kusinen som kan några olika färger (och det är väldigt duktigt av henne!) men när min tvååring sätter sig och räknar "En, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tolv, netton, norton" så säger han liksom inte att det är bra, han försöker bara lära henne "nio, TIO, ELVA - sen tolv!"... Han måste ha problem med sig själv är min gissning. Han framhäver sig själv ännu mer och i precis allt.

• Stinis83

Jempa, ja det känns skönt att få "sagt" vad jag tänker och känner, åtminstone för mig själv. Men det är inget jag kommer skicka. Det är inte henne vi ska ta det med egentligen, men det är nog hon som kan ta det sakligt och få hennes gubbe att förstå.

Lyckligtvis verkade de få bort tumören, men hon är inte sig själv efter det där... Vi vet dock inte om det beror på tumören eller på honom.

Åh vad mysigt med bäddad spjälsäng! Man går och tittar och känner på den typ 10 000 gånger om dagen ;)

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska packa... Men screeningresultaten ska med, mina tofflor, mjukiskläder (det är skönt att ha sina egna kläder), någon bok eller tidning (ifall man skulle hinna) schampo, balsam, tvål, kläder till bebisen, tandborste, hårborste, kläder till sambon. Och så kanske nån frukt och godis, nåt att dricka. Men det väntar jag lite med så det är färskt ;) Det är inte det nödvändigaste :)

Ja det är så skönt att vara ensam hemma nu, har lämnat dottern på dagis. Och mofflat i mig 6 (SEX!!!!) limpmackor med kaviar på. Min nya craving, och jag gillar inte ens kaviar! :)

Stor kram till dig, fina du! Tack för att du finns :)

• Stinis83

Coopers, vilken stark och bra mamma och människa du är! Det måste krävas väldigt mycket av dig att inte säga något negativt om honom till din dotter. Men det vinner du på i längden. Vilka tråkiga omständigheter, men med facit i hand måste det vara skönt att han försvunnit? Eller är du rädd att han ska dyka upp igen? Du verkar vara en otroligt stark och fin människa. Massa kramar till dig!

• Stinis83

Coopers, jag förstår att du är rädd att han ska komma tillbaka... Hur gammal är din dotter nu? Är han anmäld för det han gjorde så ärendet finns hos polisen trots att han är försvunnen? Ja man kan vara ledsen för att man ville mer för sitt barn... men du kan inte göra mer än DITT bästa för ditt barn. Hur någon annan beter sig kan du tyvärr inte påverka. Så du får glädjas åt att du trots att du haft förutsättningarna emot dig har lyckats skapa en trygg och stabil tillvaro för din dotter, med en trygg och stabil fadersfigur. Det är värt allt!

Qatteriin, vad bra att han vaknade till liv när ni kom in iaf, hellre en gång för mycket än för lite :) Håller tummarna för din svärmor, berätta gärna hur det går :) Men huuuuur gott är det inte?! Rykande färsk Skogaholmslimpa med smör och kaviar... jag skulle kunna äta hela limpan idag, men måste nog äta nåt annat också :) Gillar du kaviar i vanliga fall? Det gör inte jag, kan bara äta det om jag har saltbrist.

• Stinis83

Om jag missar någon när jag svarar, så ta inte illa upp :) Jag skriver från mobilen och då är det svårt att få med alla :(

Jag har sovit middag en dryg timme, ska försöka få i mig lite lunch och sen sova igen tror jag :) Jösses vad jag har börjat samla på mig vätska! Fotknölarna syns knappt och händerna är också svullna :) 21 dagar kvar idag! Igår när jag hade lagt mig knäppte det till som bara den och jag trodde direkt att det var vattnet som gick :) Men det var det inte. Sdr och förvärkar är lugnare idag, men jag har en känsla av att det är nåt på gång... vilket det förmodligen inte är. Nej lunch, och sen fler limpmackor :)

• Stinis83

Jösses K girl, jag var tvungen att gå in och kolla vad det var, stort lycka till och uppdatera gärna! :)

• Stinis83

Qatteriin, jag gör verkligen kaos med allas cravings! ;)

Jempa, ja det är jättesynd, det är ingen i familjen som egentligen gillar honom, men vi biter ihop för hennes skull. Men när det gäller mitt barn går det för långt. Jag mår fortfarande dåligt när jag tänker på det.

Tuppluren var skön, men nu efter lunchen får jag sitta en stund så maten sjunker ner. Då kommer förvärkarna... :)

Åh men vad söt du är! Vi får sikta på den där picknicken i vår :) Kram!

Carla, men det är ju ännu vidrigare! Att han ska vara smartare och bättre än de äldre, och tålmodig med de yngre... Han är ett barn, vad kräver de av honom?! J är 5 veckor äldre än sin kusin, så de är ju väldigt jämngamla och viss jämförelse är väl tyvärr oundvikligt... Men de är ju totalt olika som personer och intresserar sig för helt olika saker. Och vi som föräldrar är ju också olika i hur vi är och hur vi uppfostrar.

Hua vilken mardröm! Det kanske är efter allt vårt prat ;) Hur mår du med värkar och sdr? Mina förvärkar börjar bli rätt ordentliga men ökar inte i täthet iaf. Men när de kommer får jag ont i ryggen, magen och huvudet, och så får jag hjärtklappning och blir alldeles varm. Idag har jag haft en känsla av att det är på gång om inte alltför länge, men det får man se om det stämmer... :)

Ja just det, är det många härinne som har snittats förut? Vad kan man ha för byxor med sig och på sig sen så det inte kommer åt såret?!

• Stinis83

Men gud - jag har ju inte haft en enda tanke på att dottern också ska ha en väska packad! Tack för tipset :)

Carla, ja jag tycker också hon är smått fantastisk som kan räkna till nio fast hon bara är två år, men jag vet ju å andra sidan inte när de brukar lära sig sånt.

Haha, vi får sluta prata om sånt här nu, vi ligger sömnlösa nog som det är ;) Att man blir så känslig av sina barn! Nu börjar jag förstå hur mammor kan lyfta bort bilar från sina barn om det skulle behövas... ;)

Jempa, jag får kanske fortsätta köra på sambons mysbyxor ;) Jag hörde nånstans nåt tips om att man skulle ha en tjock binda att lägga över såret så det inte trycker och gör ont :S Nu känns det lite konstigt att tänka på att den här förlossningen kommer bli helt olik den förra... på gott och ont :)

Förlåt, men jag måste fråga en lite äcklig fråga... Jag har ganska ordentligt tryck neråt, så pass att det gör ont mellan benen när jag står och går. Inte inne mellan benen mest, utan liksom hela vägen ut. Och så har jag sprungit på toa flera gånger idag och gjort nr 2... Kan det vara ett tecken? Förmodligen är det bara för att jag så gärna vill att det ska dra igång. Tanken har slagit mig mer än en gång idag att jag ska städa av huset, dammsuga, torka, fixa och dona så det kanske drar igång. Men jag är bara i vecka 36 och skulle det inte dra igång så skulle jag ligga och ha svinont sen.

• Stinis83

Hahahaha Carla, det här börjar ju nästan bli löjligt! :D Men du ska veta att det är jäkligt skönt att ha dig som stöd i vått och torrt ;)

Det jag tänker är att vi båda haft samma känsla som K girl haft de senaste dagarna, och hennes vatten gick ju idag... Mina förvärkar är väldigt oregelbundna, klockade dem tag för skojs skull och då låg de på en frekvens på ca 7 min, men sen slutade jag klocka.

Men tänk om det drar igång för oss också? :) Men det behöver ju å andra sidan inte betyda nåt annat än att det bara är vanliga förvärkar. Men det känns som att de inte är effektlösa... Jag har en läkartid på vanliga mvc för att få min sjukskrivning förlängd till BF, ska nog be henne göra en undersökning då, annars får min bm klämma in mig. Det känns som att det borde hänt grejer med de förvärkar jag hade fredag-söndag.

• Stinis83

Nej precis, det verkar ju rätt osannolikt att man har någon man är så lik! :)

Nej man ska nog förvänta sig så lite som möjligt tror jag. Förmodligen läser man in lite extra i allt. Typ att jag fått ännu värre halsbränna, är jättehungrig, går så mycket på toa (brukar också gå typ en gång i veckan i vanliga fall) och så detta tryck som ökar. Jaja, only time will tell :) Och jag blir inte ett dugg förvånad om vi får våra bebisar samtidigt ;)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)