Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

K girl, EXAKT så känner jag! Ljumskarna låser sig nästan och det gör vansinnigt ont. Och så vet man inte riktigt om det är fogarna som gör ont, eller om det är förvärkar också/mest. Så känner man mensvärken i magen... Hang in there!

Qatteriin, det var så sjukt och vi var alla förväntansfulla och visste inte vem som skulle få föda näst på tur :)

Ja, Flink ja... Ett jävla skämt rent ut sagt. Jag fattar verkligen inte hur de kunde låta honom uppträda överhuvudtaget, och jag undrar vem sjutton som röstade på honom så han gick vidare till Andra chansen... Hehe, jag gillar dock growlet lite om det liksom passar in :) Men jag undrar hur hans hals mår idag ;) Loreens låt kommer slå stort oavsett om hon vinner eller inte, gissar jag :)

• Stinis83

K girl, det är roligt hur vi tänker på varandra här i tråden, det brukar jag också göra :) Ja alltså, det har hållit i sig sedan i fredags kväll med några uppehåll... Så jag vet inte om man kanske borde ringa? Men det känns så dumt att åka in till fl, då är det nog bättre att hålla ut till imorgon och be att få komma till spec mvc på sjukhuset för att kolla om det hänt nåt. Eller om man kanske kan få nåt att sova på tillfälligt, känner att jag skulle behöva sömn. Hur är det för dig nu, har du fortfarande förvärkar och ont?

Ja jag hoppas att det inte blir nåt knas sen, det har varit fysiskt jobbigt och inte psykiskt iaf. Även om det börjar bli lite knäckande nu när man inte sover och aldrig får paus från det onda. Men jag tror att bara han är ute så blir det bättre :)

Qatteriin, man får ju hoppas att han inte går vidare från Andra chansen iaf... Ja det är ju onekligen lite svårt att höra vad de sjunger när de growlar sådär ;) Det ska bli spännande att höra Perrellis bidrag sen, jag älskade både Tusen och en natt och Hero, äkta schlagernörd som jag är ;)

• Stinis83

K girl, ja jag tänker som du :) Jag tror dock inte att det är ny uvi, det känns iaf inte som de tidigare gångerna. Men jag får se, blir det inte värre så ska jag nog kunna hålla ut till imorgon. Om inte annat så bor svärmor väldigt nära SÖS där vi ska föda :) Skönt att det går över med Panodil iaf :) Alvedon hjälper inte för mitt onda, men det kan ju vara för att fogarna retar igång förvärkarna kanske. Annars är det väl inte värre än att man ringer fl och hör vad de säger :)

Daysis, alla namn är jättefina :) Bonnie är lite ovanligare än de andra namnen, det enda jag tänker på är Bonnie Tyler och det är väl inget negativt? :) Ni kanske får se vem det är som tittar ut, om det är en Agnes, Alice eller Bonnie? :) Så tänker vi göra, vi har inte kommit fram till något namn ännu, men vi har lite olika förslag. Så vi får se om det är en Anton, Alexander, William eller kanske Vincent som tittar ut :) Eller kanske någon helt annan, det vet man ju inte :)

• Stinis83

Oj, ska försöka svara ikapp lite nu... :)

Carla, hehe, tålamod är såklart inte min starka sida heller :) Hur mår du nu, mår du bättre? Har förvärkarna lugnat sig? Mina har faktiskt lugnat sig, men jag slår nog en signal till spec mvc imorgon iaf bara för att höra vad de tycker... Ont har jag fortfarande, och jag har jordens jäkla halsbränna som inte försvinner hur mycket Novalucol jag än knaprar. Man kanske skulle prova att köpa Panodil istället :) Hoppas du mår bättre vännen! Kalaset hos svärmor återkommer jag till...

K girl, hoppas att du också mår bättre!

Jempa, tack för att du alltid bryr dig :) Idag känner jag mig väldigt liten och eländig, tror att jag dessutom har en ny förkylning på gång. Jag tror att jag kanske blev så "dålig" för att jag var hos mina föräldrar och hade alternativet att bli dålig. Jag slappnade nog av en hel del, vilket var skönt. Jobbigt att inte må bra bara ;) Det blir tidigt i säng ikväll. Kram fining!

Ponja, vad skönt att du känner stöd när det behövs som mest :) Jag blev så rörd så jag grät lite ;) Det är ju så det ska vara, det lät så fint när du skrev det. Hur mår du nu och hur känns allt? Vad säger din man?

Olivian, vad skönt att det lugnade sig till slut! Förstår att du blev orolig. Jag har legat med förvärkar sen i fredags eftermiddag, och imorgon tänker jag packa bb väskan så den är klar ifall det skulle dra igång tidigare. Man vet ju aldrig :)

Therese, wohoo, fasen vad skönt att vara ledig nu! Vad mysigt att boa och fixa :) Kommer bebisen om 3 veckor så kommer den samtidigt som min, vore ju perfekt tajmat tycker jag ;)

Qatteriin, hoppas att det inte är nåt farligt eller allvarligt med din svärmor :S

• Stinis83

Usch vad jag gråter och gråter, mitt mammahjärta blöder verkligen... Jag vet att jag är en kanske ovanligt blödig mamma, och förmodligen är det en jäkla massa hormoner och att jag är trött som gör att jag gråter som ett litet barn...

Men kalaset hos svärmor idag blev inte så kul... Min dotter jämfördes hela tiden med sin kusin som hela tiden framställdes som så otroligt duktig på allt. Och det är hon verkligen, hon är en superhärlig liten tjej! Men det blev lite för mycket för mig när svärmors gubbe gång på gång talade om hur bra kusinen är, och i nästa mening sa han "Ja, den här kallar vi ju för Virvelvinden, det är inte en lugn stund när hon är med!" och nickade mot min dotter. Som satt bredvid honom... Han ska ge fan i att jämföra barnen så vi hör, men framförallt så DE hör! Det är ju vansinne... Jag blev så arg och ledsen så jag visste knappt var jag skulle ta vägen. Och jag vill inte ställa till en scen inför barnen.

Men ska barnen jämföras och den ena framställas som bättre och den andra som sämre, så vill jag inte att de ska ha henne hos sig. Samtidigt vill jag verkligen att hon ska ha en bra relation med sin farmor...

Det blev ju inte bättre av att dottern var supertrött när vi kom hem, grät och grät, ville inte äta, och somnade för sig själv i soffan... Då brast det för mig, och här sitter jag och kan inte sluta gråta. Jag kan inte ens beskriva vad jag känner... :(

• Stinis83

Lyckobebisen, strunta i vad alla andra tycker om namnet. Sid är ju ashäftigt och jag tror han kommer rocka det namnet! Folk kanske är skeptiska nu, men sen kommer han inte vara något annat än Sid för dem, och de kommer fråga sig själva hur de nånsin kunde tvivla på namnet. Men skit i vad andra tycker och ta det namn NI gillar. Det är ert barn :)

• Stinis83

Tack fina ni för era svar! Nej jag tycker det är vedervärdigt att det ska jämföras på det där sättet, och speciellt inför barnen. De förstår så väldigt mycket mer än man tror... Och det grundar jag min uppfostran på. Precis som ni säger så är ju alla barn olika som individer, precis som vi vuxna är! Varför ska man inte ha respekt för det när det gäller barn?

Nej usch, jag blev verkligen jätteledsen, och är fortfarande. Jag och sambon har pratat om det och han känner likadant. Han säger att han ska prata med sin mamma om det. Det värsta är att blir jag arg (när det gäller sånt här) så kan jag inte riktigt styra vad jag säger, det är därför jag är tyst när barnen är med... Men jag fick verkligen bita mig i läppen idag. Innan jag gick och la mig nu så sa jag till sambon att om de inte fattar vad vi säger och menar så får väl vi börja jämföra mor- och farföräldrar... :)

K girl, det är just precis det, att mitt lillhjärta, mitt livs stolthet ska gå runt och bli omtalad som nån liten vilde... Hon är som vilken normal tvååring som helst, och hon har massa saker hon är väldigt bra på! Det gör så fruktansvärt ont i mig när jag tänker på att hon omnämns som någon som är sämre... Jag har lyckats sluta gråta flera gånger, men så fort jag ser henne eller hennes leksaker eller nåt så börjar jag igen...

Agnesmamma, men fy din stackare, jag lider verkligen med dig! Får man fråga hur det kommer sig att hon inte får bo mer hos dig? Du behöver inte svara om du inte vill. Usch, jag kan inte ens föreställa mig hur du måste må... Speciellt om hon vill vara med dig men inte får. Vilken dum pappa som inte ser till sin dotters bästa, utan använder henne för att jävlas med dig. Fattar han inte att hon är en människa?

Min pappa gjorde så med mig och min mamma... Men jag var bara hos honom varannan helg. Han talade om för mig att det var för att han betalade underhåll för mig, och då skulle jag minsann vara där också. Att han sen sket i att betala underhållet och skröt om det inför mig är ju inte direkt något han drar nytta av idag...

Vännen, jag hoppas så att det löser sig för dig så du får ha din dotter mer! Det är min stora skräck att behöva vara ifrån min dotter, jag känner mig som ingenting utan henne... Massa styrkekramar tappra du!

• Stinis83

Vad gulliga ni är! Många av er hade hunnit svara medan jag skrev mitt förra svar :)

Carla, jag har nog aldrig känt mig så... vanmäktig och faktiskt nästan värdelös som jag gjorde igår. Att sitta och se på min dotter och höra vad han sa. Såhär i efterhand kan jag känna att jag svek henne när jag inte sa till, och jag har lovat mig själv att bita ifrån mer nästa gång. Det var några gånger jag sa till lite fint för att jag helt enkelt inte kunde hålla tyst. Typ när hon tog på sig skorna själv och han säger "Men, har du tagit på dig skorna på FEL fot?!" då sa jag högt och tydligt "Vad duktig du är gumman, som har tagit på dig skorna helt själv!" och han säger igen "Men du har ju tagit på dem på FEL fot!" och då skärpte jag tonen en aning och upprepade till dottern att hon var duktig som gjorde det helt själv. Vad fan spelar det för roll om man har skorna på fel fot om man är två år?!

Jag kan inte ens föreställa mig hur du måste känna som ser att A märker att det är skillnad på honom och hans kusiner... Fy fan säger jag bara! Det värsta med barn är väl att de på nåt sätt finner sig i det, men det är ju klart att de blir ledsna. Ingen ska vara förmer än någon annan.

Hur mår du idag och hur var natten? Jag har nog haft en rätt okej natt om man jämför med de senaste nätterna, men den här dagen tänker jag ägna åt att försöka sova ikapp. Jag ska lämna dottern på dagis, sen ska jag handla limpa och kaviar, har fått sånt sug efter det trots att jag inte ens gillar det egentligen :) Antar att jag har saltbrist eller nåt, jag mofflade smörgåsgurka som en tok i helgen :) Konstigt att man får halsbränna liksom ;) Vad skönt att din gick över! Hoppas den fortsätter hålla sig borta :) Ta en vilodag du med!

• Stinis83

Agnesmamma, men nu måste han ju kunna ge med sig och förstå att hon skulle ha det bättre hos dig mesta tiden, och varannan helg hos honom, även om det innebär att hon får byta dagis. Han får faktiskt sätta sig själv åt sidan och göra det för henne. Usch, jag blir så arg när någon ska använda barn för att jäklas med någon...

Jag kan som sagt inte ens föreställa mig hur det måste vara för dig när hon åker från dig på helgerna... men det måste vara som den värsta tortyr, speciellt om hon helst vill stanna. Jag hoppas att ditt ex kan ta sitt förnuft till fånga och låta henne vara hos dig nu. Hur gammal är hon? Jag har säkert frågat förut, du får ursäkta mitt fiskmåsminne :)

Ja relationen till min pappa är ju lite sisådär. Inte direkt ihärdig eller personlig om man säger så... :) Han förstår inte hur mycket barn förstår eller hör, så allt han har öst ur sig minns jag ju och jag har förstått innebörden av det när jag blivit äldre. Så ditt ex ska nog passa sig för de val han gör nu, och att använda er dotter emot dig. Det är inte dig det kommer slå tillbaka på.

Tack söta du, jag håller tummarna för oss båda! :)

• Stinis83

Jempa, jag har legat och formulerat ett mail till min svärmor i huvudet när jag legat vaken inatt. Min sambo säger att han ska ringa henne och prata med henne om vad vi tycker, men jag vet inte om han skulle kunna göra det så speciellt lugnt och sakligt, och om hon skulle kunna ta det till sig lugnt och sakligt. Deras relation har blivit lite konstig sedan hon fick en hjärntumör... Men han tror att hon inte är helt nöjd med vissa saker som hennes gubbe säger, sambon säger att han märker det på henne.

Jag vet faktiskt inte vad svägerskan tänker om det som sägs om barnen, ett tag tänkte jag faktiskt höra av mig till henne och fråga. Men jag ska försöka att inte göra så stor sak av det, förmodligen menar han det inte illa trots att det låter illa. Men att sitta och framhäva ETT barn hela tiden känns liksom inte okej det heller, då får man ju framhäva båda.

Vad härligt att spjälsängen är klar! Har du bäddat den nu? Jag ska packa bb väskan idag, det är mitt enda mission för dagen. Förutom att sova :) Stor kram och tack för dina stöttande ord!

Lyckobebisen, nej jag önskar att jag hade sagt ifrån faktiskt, känner mig mjäkig som inte gjorde det :(

Coopers, tack för dina ord!

Jösses, jag känner mig helt färdig och tömd på energi idag. Natten har ändå varit bättre än de senaste nätterna, tack och lov. Jag gissar att det var skönt att komma hem till sin egna säng för min kropp :) Undrar hur mycket man kommer få sova när knodden kommer, följer han samma dygnsrytm som i magen så kommer han vara vaken dygnet runt... :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)