Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nikis, men gud vad naiv jag känner mig, sånt där har jag inte ens tänkt på... :( Usch, känner nästan att jag skulle vilja ha ett informationssamtal innan inskrivningen 24:e feb. Jag vet bara att jag fått tips om att ha en tjock binda över såret så ingen byxlinning skaver. När jag opererade mitt knä sa de att jag skulle tejpa ärren första året när jag var i direkt solljus, annars kan de bli alldeles lila och fula. Men tejpar man med kirurgtejp så blir de bleka och fina :)

Ja fy fasen alltså... jag minns hur jag vaknade på natten och frös, så jag tog på mig mjukisbyxor och tjock mjukiströja. En stund senare vaknade jag och frös så jag skakade, så jag bad sambon lägga sitt täcke över mig. Till slut låg jag med mjukiskläder, raggsockor, tre täcken och hade kramper i hela kroppen. 40 graders feber trots att jag hade Alvedon i kroppen. Och det gjorde så vanvettigt ont i brösten! När jag skulle amma så kunde jag inte röra mig, sambon fick bulla upp mig med täcken och så fick han hålla dottern mot mitt bröst. När hon åt skrek jag av smärta. Gud vad jag hoppas att man slipper det den här gången... :) Nej, nån sån information fick man verkligen inte innan!

Här var det kört att vila... Så fort jag la mig blev bebisen hyperaktiv och levde rövare, och när jag lyckades slumra till ändå så kom sambon hem. Laga sig lite lunch kanske? :)

• Stinis83

Vad spännande Becka! :)

Mynneja, hehe, visst känns det lite lustigt? ;) Jag var på Systemet igår och köpte en flaska rött vin till sambon, jag tyckte nog att folk tittade lite när jag vaggade ut med flaskan i handen :) Utan påse ;)

• Stinis83

Nikis, nej det är sant, men jag känner mig lite dum som inte tagit reda på mer information bara för att det här är mitt enda alternativ... :) Mina operationsärr hade jag helt otejpade när de hade läkt, jag satte bara tejp på dem när de exponerades för sol för att de inte skulle bli fula. Nu syns de knappt :)

Isavanna, hur funkar man rent praktiskt efter ett snitt? När är man uppe och går hyfsat som normalt igen? Behöver man köpa hem kompresser och sånt och lägga om såret själv? Har du några heta tips rent allmänt? Förlåt bombningen av frågor ;)

Vad knepigt med folk som inte har förståelse... Jag brukar faktiskt också gå undan och lägga mig trots besök, men helt avslappnad är man ju inte. Hoppas att det går bra och att ni får en trevlig kväll :)

• Stinis83

Faceprimer, iom att slemproppen har gått och det har blivit så intensivt så skulle jag nog säga att du ska slå en signal till fl för att höra vad de säger... :) Det kan vara förvärkar, men ifall att :)

• Stinis83

Carla, tack :) Jag vill bara veta om riskerna eftersom det som hände mig förra gången är just en sån där ovanlig komplikation som läkarna inte nämner. Jag kan nästan ge mig den på att nåt superovanligt kommer hända mig den här gången också. Jag är en sån människa som drabbas av sånt som är väldigt ovanligt verkar det som :)

Vad skönt att vara ensam hemma lite! Jag bäddade ner mig på soffan och resten av familjen kom också dit. Trots det lyckades jag somna åtminstone 20 min eller nåt sånt :) Riktigt skönt även om jag hade behövt mer... Får hoppas på en bra natt helt enkelt :) Jag har fått så sjukt mycket ondare i fogen fram, det känns som att den är helt lös nästan.

• Stinis83

Agnesmamma, varför ska du ens be om ursäkt?! Du mådde ju inte bra och det måste ju vara det viktigaste att du ska göra det. Skulle du åkt dit och suttit och mått dåligt då? Tråkig stil av din kompis att ignorera dig och sen blogga om det... Men men. En dag kanske hon också blir gravid och inte mår så bra, och då kommer det nog en ursäkt :) Det är väl klart hon tycker det är tråkigt att du blev tvungen att ställa in, men lite förståelse får man ju faktiskt ha. Jaja, hoppas att hon kommer på bättre tankar och slutar sura :)

• Stinis83

Godmorgon tjejer! Förlåt, men jag orkar inte läsa ikapp och svara idag... :) Var bortbjuden på jättegod och trevlig middag igår och stupade i säng :) Natten har varit hyfsad, dottern kom in till oss vid 2 och sen låg jag vaken en timme. Gick ner och åt ett äpple (varför så jäkla hungrig på nätterna?!) och då läste jag om Whitney Houston och blev klarvaken. Trist, kanske får bli att man tittar på The Bodyguard ikväll bara för att :)

Gosmagen, åh vad spännande! Håller tummarna :) Vilken vecka är du i?

Jempa, vad fint ni har det! Vad duktig du är :) Haha, ja nu får du låsa in dig och pyssla häcken av dig tills mannen landar :)

Hur mår ni alla? Jag har haft rätt ordentligt onda förvärkar på morgonen men nu verkar de ha lugnat sig. Vet inte om de kanske beror på att jag skrattade så jag höll på att dö igår :) Jag fick jordens sammandragningar, men det var längesen jag skrattade så mycket!

Vad ska alla hitta på idag? Jag behöver förslag... funderar på att kanske baka bullar med dottern, men det är nog ingen hit om hon är förkyld (misstänker att det kan vara på gång). Måste till Apoteket också och köpa nya elektroder till tens apparaten.

• Stinis83

Haha Jempa, kortslutning kanske är vad jag behöver? ;)

Jösses, jag känner mig som en zombie! Det blir lite pulkaåkning med dottern idag igen, sen sova middag och sen kanske mina föräldrar tar henne en stund. Ha en bra dag! Kram :)

• Stinis83

Gosmagen, vad spännande! Stort lycka till hur det än blir :)

K girl, men fy, hade hon ens utbildning?! Vad säger de andra i personalen när ni berättar vad som hände? Usch, förstår att du är arg, upprörd och ledsen :( Stor kram!

Jempa, tack vad gullig du är! :) Det blev pulkabacken med dottern, men efter två åk med pappa ville hon åka hem :) Då lagade jag lunch och efter den gick jag på en kort sovpromenad med dottern. Jösses vad ont det gjorde, men det var så fantastiskt skönt att vara ute en stund i det underbara vädret!

Nu har mina föräldrar varit här och hämtat dottern en stund och jag ligger nedbäddad på soffan med mina nya tenselektroder och tittar på Bodyguard :) Hoppas du får pysslat en massa idag :)

Isavanna, tack för svaret, det var jag som frågade :) Vad skönt att höra att det gick så pass bra så fort! Jag förstår att du har dåligt samvete över allt, jag känner likadant... För att jag inte städar eller håller efter, för att sambon får göra det mesta, för att jag lagar så mycket prefab mat, för att jag inte är mer med dottern, för att jag inte njuter mer av graviditeten... För allt, kort sagt. Jag vet inte vad man ska göra för att bryta det?

Qatteriin, vad skönt att du fick låna symaskin! :)

Chetti, usch du verkar ha det kämpigt nu stackare... Jag önskar det fanns något jag kunde säga som får dig att må bättre :( Man har sina ups and downs, och jag tror det är viktigt att låta sig själv ha det. Ingen är på topp jämt. Sen att det är jobbigt med sonen och skolan kan ju knäcka vem som helst. Ta hand om dig fina du! Jag tänker på dig och hoppas att du mår bättre snart. Stor kram!

• Stinis83

K girl, vad bra att de verkar ha tagit det på allvar iaf och agerat. Och bra att ni säger ifrån och inte vill ha med henne att göra mer!

Becka, åh jag önskar att jag kunde bada, men vi har inget badkar :( Och nåt badhus kan jag inte ta mig till ens om jag skulle vilja :) Får se vad vi hittar på, hon har precis kommit hem nu igen :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)