• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • mymy
    MammaMia88 skrev 2011-07-13 14:53:06 följande:
    Sitter och syr på lite bebisgrejer nu, har så förbaskat tråkigt :-/

Dessvärre har jag ingen symaskin, så allt får bli för hand...haha 
    *s* duktiga du.:)
  • mymy
    MammaMia88 skrev 2011-07-13 15:09:58 följande:
    Fint

Just nu syr jag om ett täcke vi köpte men aldrig fått användning för så den passar barnvagnen sen, kommer ju vara kallt ute då lilltösen föds , är ju billigare på det sättet då täcken till vagnar/spjälsängar är så förbaskat dyrt...! Kommer nog ta ett lakan och göra påslakan av och brodera lite blommor och så på den... 
    Smart och ekonomiskt! Jag har tänkt sticka en liten filt men blir aldrig färdig till att börja. Jobbar en vecka till så sen kanske jag tar itu med det..:)
  • mymy
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 20:31:00 följande:
    Här är INGENTING för barn att göra, ska jag något så får jag alltid ta bilen.
    På landet finns massor för barn att göra, OCH frisk luft..:) Har bott på landet tidigare så det är inget nytt för mig.:)
    Landet behöver inte nödvändigtvis vara helt ute på vichan utan lite avsides från byn i alla fall.
    En liten liten gård precis i utkanten hade varit helt fantastiskt...:)
  • MammaMia88
    First1 skrev 2011-07-14 10:27:43 följande:
    Tack så mycket! Den 30:e november är vår lilla pojke beräknad att titta ut. När kommer lilla bebis MammaMia88?
    1a november enligt sista mens, 8de enligt ul vilket skulle vara rent omöjligt...isf skulle jag plussa ett par dagar efter jag blev befruktad? 
    mymy skrev 2011-07-14 10:41:14 följande:
    *s* duktiga du.:)
     Jomenvisst Sydde ett lapptäcke till min dotter för hand när hon var liten, med en massa applikationer och band runtom, kan ju säga att mina händer inte såg så roliga ut vid dagens slut...hahaha Men STOLT blev jag över resultatet Nu vet jag bara inte var det sabla täcket tagit vägen Får hoppas det ligger kvar hos exet.
    mymy skrev 2011-07-14 10:43:53 följande:
    På landet finns massor för barn att göra, OCH frisk luft..:) Har bott på landet tidigare så det är inget nytt för mig.:)
    Landet behöver inte nödvändigtvis vara helt ute på vichan utan lite avsides från byn i alla fall.
    En liten liten gård precis i utkanten hade varit helt fantastiskt...:)
     Ungefär samma här då Växte upp i en förort, men hade bara några hundra meter till öppna fält och bondgårdar....jag och lillebror var ute och cyklade långrundor nästan dagligen om sommaren, helmysigt. Synd att man inte har samma ork längre...hahaha. Allt var annorlunda när jag var liten, jag och brorsan kunde gå ut själva när vi var 4-5 år, alla kände liksom alla, så om det skulle hända nåt så visste alla vilka vi var och vilka dem skulle ringa, så är det ju inte alls längre :-/
  • Anonym (Bor i Malmö)

Jag skulle mest ta prover, så inte min b-12 brist är tillbaka, sen skulle vi diskutera min mage som inte funkar, mycket pga att jag har en ryggskada och fibro som gör att magen ständigt är stressad. Men men det är inte så farligt. Regnigt i dag hörni inget kul eller, jag tycker det är rätt mysigt om jag ska va ärlig då får man lov att va inomhus och titta på film. Jag och dotter har haft jätte mysigt

• MammaMia88
    Anonym (Bor i Malmö) skrev 2011-07-14 13:42:06 följande:
    Jag skulle mest ta prover, så inte min b-12 brist är tillbaka, sen skulle vi diskutera min mage som inte funkar, mycket pga att jag har en ryggskada och fibro som gör att magen ständigt är stressad. Men men det är inte så farligt. Regnigt i dag hörni inget kul eller, jag tycker det är rätt mysigt om jag ska va ärlig då får man lov att va inomhus och titta på film. Jag och dotter har haft jätte mysigt
    Lyxigt själv måste man gå och hämta bonusen på förskolan vid 16, jag har varken paraply eller regnkläder...inte ens gummistövlar. Urk!

Det "roliga" är att det är min dotters gamla avdelning (hon blev avstängd), och hon måste följa med och hämta. =det kommer bli världens kalabalik
  • Anonym (Ekeby-bo)
    mymy skrev 2011-07-13 20:19:12 följande:
    Välkommen Anonym Ekeby-bo! Åstorp bor jag i. Grattis till graviditeten! Fler barn eller är det första?
    Tack så mycket! Det är första barnet - så det är väldigt spännande!
  • Anonym (Ekeby-bo)
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 20:43:51 följande:
    Undrar var tjejen tog vägen som bor i Ekeby som var rätt så nyinflyttad (tror jag) med sin sambo?
    Jag där fortfarande kvar! =P Jag har bott i Ekeby i två år och är gift, så jag vill inte direkt säga att jag är nyinflyttad. ^^
  • mymy
    Anonym (Ekeby-bo) skrev 2011-07-15 08:55:57 följande:
    Tack så mycket! Det är första barnet - så det är väldigt spännande!
    Förstår att det är spännande..:) Guuu. Känner mig genast lite gammal..:) Det är över 15 år sen som jag fick mitt första..:)))
  • MammaMia88
    mymy skrev 2011-07-15 11:27:39 följande:
    Förstår att det är spännande..:) Guuu. Känner mig genast lite gammal..:) Det är över 15 år sen som jag fick mitt första..:)))
    Men gammal är du inte om din press stämmer  

Jag KÄNNER mig gammal, och jag är ändå "bara" 23 Borde liksom vara en kvinnas bästa år...??? 
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner