• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Renesme
    mymy skrev 2011-07-18 01:34:18 följande:
    Kan inte sova. Får ångest av att hon röker :( jag trodde att jag skulle slippa detta då jag själv inte röker men icke :(
    Tråkigt att höra.. och så svårt att veta vad man ska göra :/ Tyvärr kan man ju inte tvinga folk att göra som man vill.. tror det viktigaste är att visa att man aldrig aldrig accepterar beteendet.. och eftersom jag är uppväxt i en hundägarfamilj så tror jag starkt på hellre belöna positivt beteende än att straffa negativt. Lycka till med att få henne att öppna ögonen iaf!
  • Afrodite86
    mymy skrev 2011-07-18 01:34:18 följande:
    Kan inte sova. Får ångest av att hon röker :( jag trodde att jag skulle slippa detta då jag själv inte röker men icke :(
    tyvärr så finns det alltid grupptryck eller ett sätt för tonåringar att göra uppror. Du kan ju bla berätta att en ask kostar typ mellan 40-50 kronor och räkna ut det per år vad det blir i kostnad för henne och förklara att ju längre hon gör det desto svårare blir det att sluta, det finns inget som heter att man kan då sluta när man vill. Jag e sj storrökare och har det tufft nu när jag e gravid. Jag röker inte nu men jag e sugen hela tiden.  det är mkt pengar somman slänger ut med på det hela och plus att man sabbar kondis och hälsan. Men tror ju mer du tjatar desto roligare är det, men försök att sätta dej ner och göra en uträkning med henne så kanske hon ändrar sej för du kan nog tjata på om hur farligt det är, det e nog så att det åker in och ut ur örat.
  • Afrodite86
    Anonym (Bor Kristianstad) skrev 2011-07-08 08:43:46 följande:
    Hej hej! Jag 23 år gammal och har ett barn sen är jag gravid vet inte hur långt jag har kommit. Jag har ingen direkt men hade varit kul att börja på något.
    Det kan nog dyka upp ngt =) gillar du att fika och snacka så kan det vara ett intresse =)
    Jag är 25 år och väntar mitt första, är i v 20 =)
    har precis kommit hem från kroatien därav inte svarat tidigare
  • Afrodite86
    jankie skrev 2011-07-12 15:09:53 följande:
    Nu är jag hemma igen efter semestern. Vad härligt det har varit med lite semester. Finns de fikaplaner för oss från Kristianstad?
    bara säg till så kan vi fixa en fika =)
  • mymy
    Renesme skrev 2011-07-18 09:48:14 följande:
    Tråkigt att höra.. och så svårt att veta vad man ska göra :/ Tyvärr kan man ju inte tvinga folk att göra som man vill.. tror det viktigaste är att visa att man aldrig aldrig accepterar beteendet.. och eftersom jag är uppväxt i en hundägarfamilj så tror jag starkt på hellre belöna positivt beteende än att straffa negativt. Lycka till med att få henne att öppna ögonen iaf!
    Naturligtvis belönar jag också positivt beteende men tycker att negativt ska bestraffas också... usch, vet varken ut eller in nu, skönt att få semester på fredag.
  • mymy
    Anonym (svalöv) skrev 2011-07-17 13:33:43 följande:

Hej hej, jag är gärna med på ett hörn. Är ganska nyinflyttad i svalövs kommun. Jag är 28 år, har 2 flickor på 6 o 8 och en bonus pojk på 8. Väntar även det tredje barnet med bf i november :)

Välkommen hit!
    38 år, bor i Åstorp. 3 barn (9, 11 och 15 år) och en lillprutt på väg beräknad till 11/9.
  • mymy
    Afrodite86 skrev 2011-07-18 09:50:25 följande:
    tyvärr så finns det alltid grupptryck eller ett sätt för tonåringar att göra uppror. Du kan ju bla berätta att en ask kostar typ mellan 40-50 kronor och räkna ut det per år vad det blir i kostnad för henne och förklara att ju längre hon gör det desto svårare blir det att sluta, det finns inget som heter att man kan då sluta när man vill. Jag e sj storrökare och har det tufft nu när jag e gravid. Jag röker inte nu men jag e sugen hela tiden.  det är mkt pengar somman slänger ut med på det hela och plus att man sabbar kondis och hälsan. Men tror ju mer du tjatar desto roligare är det, men försök att sätta dej ner och göra en uträkning med henne så kanske hon ändrar sej för du kan nog tjata på om hur farligt det är, det e nog så att det åker in och ut ur örat.
    Ja jag tänkte att vi skulle sätta oss och räkna ut lite vad det kan kosta per månad och år osv, så hon förstår den biten. Sen borde hon ju veta det med riskerna redan då min pappa, hennes morfar, dog av lungcancer för snart 2 år sen...
    Tack!
  • Afrodite86
    Anonym (Krstd) skrev 2011-07-16 19:53:37 följande:
    Hej! Är det okej om jag hoppas in i tråden såhär sent? :)

Jag är 23 år från Kristianstad. Har en son på 2 år :) 
    Har ytliga vänner, men inga riktiga vänner. 
    hejsan. jag e 25 år och väntar mitt första barn, bf den 9 dec.
    jag känner typ inga här uppe i k-stad då jag flyttade hit i januari.
  • Nina Marie

Nån här som bor i Malmö och är också hemma just nu?
    Skulle vara kul med en promenad-kompis då det är trist att alltid gå helt själv :P
    Är 33 och väntar vårt första barn nu i oktober!

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner