• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Anonym (Bor i Sireköping)

Undrar var tjejen tog vägen som bor i Ekeby som var rätt så nyinflyttad (tror jag) med sin sambo?

MammaMia88 skrev 2011-07-13 15:09:58 följande:
    Fint

Just nu syr jag om ett täcke vi köpte men aldrig fått användning för så den passar barnvagnen sen, kommer ju vara kallt ute då lilltösen föds , är ju billigare på det sättet då täcken till vagnar/spjälsängar är så förbaskat dyrt...! Kommer nog ta ett lakan och göra påslakan av och brodera lite blommor och så på den... 
    Hon gör fina saker, inte alls dyrt heller.
    Jag beställde två mössor till sonen, två par påsvantar, två napphållare till bebisen.
  • MammaMia88
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 20:46:18 följande:
    Hon gör fina saker, inte alls dyrt heller.
    Jag beställde två mössor till sonen, två par påsvantar, två napphållare till bebisen.
    Kanske inte...men jag är sån som hellre gör saker själv Har en del virkat också tills hon föds. Skulle vara rätt synd ifall det nu kommer ut en gosse trots allt, han skulle få ha rätt mycket rosa/lila i början...haha
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 20:31:00 följande:
    Här är INGENTING för barn att göra, ska jag något så får jag alltid ta bilen.
     Åh jo, med ordentligt staket kan man låta dem springa runt vind för våg...det kan man inte låta dem göra här ens om man är ute tillsammans med dem Glasskärvor överallt, folk som gapar och svär eller slåss, småungar som går och kissar lite varstans utan uppsyn av föräldrar. Usch nej, jag skulle ge det mesta för att flytta ut på landet där ungarna är någorlunda säkrare...!
  • First1

Hej hopp! Glad 
    Jag tänkte göra er sällskap. Jag är 27 år och bor i Kävlinge med min sambo. Flyttade hit för ca ett år sedan. Vi väntar vårt första barn i november. Det hade varit roligt att träffa lite nytt folk.

MammaMia88 skrev 2011-07-14 08:19:05 följande:
    Kanske inte...men jag är sån som hellre gör saker själv Har en del virkat också tills hon föds. Skulle vara rätt synd ifall det nu kommer ut en gosse trots allt, han skulle få ha rätt mycket rosa/lila i början...haha
    Virka kan jag inte, knappt symaskin heller. Men jag har broderat ett sort babytäcke till min son och håller på med ett till denna gången också. 
    MammaMia88 skrev 2011-07-14 08:19:05 följande:
     Åh jo, med ordentligt staket kan man låta dem springa runt vind för våg...det kan man inte låta dem göra här ens om man är ute tillsammans med dem Glasskärvor överallt, folk som gapar och svär eller slåss, småungar som går och kissar lite varstans utan uppsyn av föräldrar. Usch nej, jag skulle ge det mesta för att flytta ut på landet där ungarna är någorlunda säkrare...!

Det är dyrt att bo på landet, du måste ta bilen vart du än ska. Man blir less på det till sist.
  • MammaMia88
    First1 skrev 2011-07-14 08:44:19 följande:
    Hej hopp! Glad 
    Jag tänkte göra er sällskap. Jag är 27 år och bor i Kävlinge med min sambo. Flyttade hit för ca ett år sedan. Vi väntar vårt första barn i november. Det hade varit roligt att träffa lite nytt folk.
    Välkommen hit!

Vi väntar vårt första gemensamma barn i november också När har du BF?
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-14 09:06:14 följande:
    Det är dyrt att bo på landet, du måste ta bilen vart du än ska. Man blir less på det till sist.
     Förvisso, men "landet" behöver ju inte ligga flera mil från "närmaste civilisation"...eller granne för den delen
    MammaMia88 skrev 2011-07-14 09:25:26 följande:

Förvisso, men "landet" behöver ju inte ligga flera mil från "närmaste civilisation"...eller granne för den delen
    nej det behöver det inte göra 
  • First1

Tack så mycket! Den 30:e november är vår lilla pojke beräknad att titta ut. När kommer lilla bebis MammaMia88?

• mymy
    First1 skrev 2011-07-14 08:44:19 följande:
    Hej hopp! Glad 
    Välkommen hit..:)
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner