Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Som jag nämnde innan tänker jag lägga om träningen. Jag vill få en fin kropp till bröllopet. Även om jag gillar vältränat, så tror jag att jag ska sattsa på att slimma till kroppen istället. Så tror det kommer bli mkt löpning, rygg och magträning. Kommer fortfarande träna armarna rätt mkt, men inte lika mkt som nu.

• Mollly
    Fattig student skrev 2011-08-29 18:20:53 följande:
    Löpningen kommer att slimma till din kropp rejält!
    Hoppas på det. Är dock inte den där löpartypen. Men det får jag väl ändra påSkrattande Pallade ju springa 5km i våras. Jag som aldrig sprungit i hela mitt liv. haha
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-08-29 18:58:03 följande:
    Jag är heller ingen löpartyp utan föredrar korta sträckor, gärna intervaller, men har nu börjat lära mig att gilla det. Det är roligt när man ser resultat också. Att satsa på 5 km är bra sedan kan man successivt öka, men det vanligaste bland folk är väl ändå att ta en runda på 5 km. =)
    Ja, jag får nog börja från början med löpningen. Inte helt kanske, men tror inte jag pallar springa 30 min på raken nu. Sen måste jag ha något bra att lyssna på eller något bra på tv. För annars tycker jag det går så jäkla sakta. Eller så stirrar jag bara på hur långt jag har sprungit. Tror jag ska börja med att typ 15 min, gå 5 min osv. Målet är väl att ta mig en mil på en och samma gång. Det kan ju vara bra att ha ett mål, så man kan sträva efter något.
  • Mollly
    Gryndrömmen skrev 2011-08-29 20:37:24 följande:
    Så trist när man är på pass och man ska jobba två och två och man hamnar med en person som inte vill lika mycket som en själv. Train hard or go home!!
    usch sånt är riktigt tråkigt.
  • Mollly
    Idizen skrev 2011-08-30 08:51:53 följande:
    Vad gör man om man får skitont i benhinnorna (framtill och på sidan av vänster ben) så fort man börjar springa. Får kämpa mig igenom fast jag har ont och dagen efter kan jag knappt gå. sen så blir det bättre framåt kvällen och då kan jag springa en runda till men tillbax med smärtan direkt. Vilat 3 dagar och va ute och sprang igår och jag behövde inte ta många steg innan det gjorde ont. Kan heller inte gå snabbt (typ PW) då gör det ännu ondare, skönare att springa då.

Tips och idéer?! har sprungit i 3 veckor och det har varit så från start. Springa är det som jag känner att jag hinner med och göra på em när sambon kommer hem och tar barnen. 
    usch det låter inge skönt. När jag hade problem med mina vader ett tag, så masserade jag in en aloe vera kräm. Det fungerade rätt bra på mina ben.
  • Mollly

Springandet gick bra idag. Bättre än förväntat. Sprang 2km på ca 15 min. Fick gå någon minut pga håll. Sen körde jag bara mage, men hua vad trött min mage var senSkrattande

• Mollly

Frukost och första mellanmål avklarat. Senare idag blir det träning. Löpning, rygg och axlar.
    Jag ska börja föra träningsdagbok efter varje pass nu. Mätte även midjan igår, så jag vet om jag minskar något i cm. Ska mäta om några veckor igenSkrattande

• Mollly

Idag gick träningen kanon bra. Känns som den går bättre nu när jag har lagt om den. Idag sprang jag 2.8km på hastighet 9. Inte så illa tycker jag. Så det känns som jag absolut kommer klara mitt mål med 5 km per gång. Sen har jag lagt upp schemat som så att jag springer alltid innan jag börjar träna. Sen kör jag magen ena dagen, andra dagen rygg och axlar och tredje dagen ben och armar. Den fjärde dagen kommer jag bara springa.
    Så jag borde märka någon skillnad kring midjan snart hoppas jag. Hoppas verkligen inte det dröjer flera månader.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!