Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennnyn skrev 2011-09-12 13:16:39 följande:
    Ikea är som ett riktigt motionspass! Speciellt när man får springa efter trotsiga tvååringar som vill leka med allt i porslin! Det är som om de hade en porslinsradar på sig Var där med en vän och hennes son för ett par veckor sedan och lektant Jenny fick sig ett ordentligt pass!
    Lowa ska också pilla på allt när hon är där. Fast porslinet har hon inte varit på någon gång. Tack och lov för detSkrattande
  • Mollly

En jobbarkompis berättade att hon skulle vara med i Kalmars mini triation (stavas) nästa år. Jag blev lite sugen på det.  Då har man ju något att kämpa för, lättare då.. Det är 300m simning, cykling 2 mil och löpning 5km

• Mollly
    Jennnyn skrev 2011-09-12 16:52:17 följande:
    Mollly: Bor du i Kalmar? För det gör jag nämligen
    Nej, jag jobbar i kalmar och bor i SöderåkraSkrattande
  • Mollly

Tror jag blir tokig snart. Börjar få riktigt tränings absinens nu. Vet att jag inte borde träna eftersom att jag har så ont i nacke och ryggen. Men det är förbannat svårt att låta bli.

• Mollly
    MissKaos skrev 2011-09-12 17:41:42 följande:
    Nu vet jag ju inte varför du har ont, men finns det ngt som är bra för dig att göra? Simma? Cykla? Gå? Stillasittande är ju sällan den aktivitet som rekomenderas vid smärta.
    Jag vill gå hem.. Är på jobbet. Det ösregnar. Ska trampa hem. HAr ny fina skor. Födelsedagspresent från mannen, fyller imorgon. (röda Ecco gympadojjor. Supersköna!) Hoppas hoppas att mina gammla sunkiga dojjor står kvar här nars tar jag mina gammla innetofflor och cyklar i. DOm är ändå slut!
    det är en lindrig typ av viplersch skada jag har. Så att sitta stilla är inget för mig. Så det blir promenader just nu bara. Men det känns inte som träning för mig. Jag vill ner på gymmet, springa så svetten dryper och lyfta skrotSkrattande
    Ska testa att köra lite planka ikväll tänkte jag.
  • Mollly
    MissKaos skrev 2011-09-13 08:38:08 följande:
    Fyller år idag! Vill ha en massa fjäsk och grattis, tack

...ska fira med ett skivstångintervall-pass...
    Grattis Grattis, hoppas dagen blir braSkrattande
  • Mollly
    MissKaos skrev 2011-09-13 14:43:50 följande:
    Ja, jag har gjort det ett par ggr. Ett kul sätt att få ett "kvitto" på att man gör rätt! Kostar 40kr -så det är inte mkt pengar. Tränar man mkt får man be att dom ställer in vågen på "atlet" annars blir det felvärden
    ok. då ska jag nog tusan göra det någon dag. Går man bara in och säger att man vill göra ett sånt test?
  • Mollly
    Jennnyn skrev 2011-09-13 19:37:14 följande:
    Hej hopp! Idag blåser det friska vindar här i söder! Var ute med hunden för en stund sedan och höll på att blåsa bort. Faktiskt så måste jag erkänna att jag är för lat för att ta mig till gymmet ikväll, för jag är inte allt för sugen på att cykla i detta blåsväder och dessutom cykla över bron som ligger på väg till gymmet. Har redan cyklat över den två gånger idag och det var som ett träningspass båda gångerna

Ikväll får det alltså bli träningsfritt för andra dagen på rad. Kanske kör jag ett funktionellt magpass här hemma, om jag orkar!
    Läste på din press att du jobbar inom vården, vilket boende jobbar du på? Jag jobbar också inom äldrevården. Är på Bryggaren för tillfälletSkrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!