Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Evenstar skrev 2011-08-24 18:49:59 följande:
    Vill du bygga muskler så rekomenderar jag tung styrketräning och bra mat helt enkelt. Räkna på ca 1.5-2 g protein per kg kroppsvikt.
    mm jag vill bygga upp musklerna rätt mkt. Inte som en bodybuilder, men rätt vältränad iafSkrattande
    Kan du ge exempel på mat som är proteinrik?
  • Mollly
    Evenstar skrev 2011-08-24 19:19:23 följande:
    Allt som har en haft en mamma är protein ;)
    Och så har vi såklart de vegetabiliska fullvärdiga proteinet - ärtor, bönor och linser.

Försök att håll dig till så rent protein som möjligt, dvs undvik halvfabrikat som korv odyl då de många gånger enbart har en kötthalt på runt 50%.

Börja kika på innehållsförteckningen på livsmedel. Där står mängd protein/100g

Hur tränar du nu?
    Tränar 4 ggr i veckan. Har två olika scheman som jag går efter.  Kör nästan inget på maskiner, utan mestadels fria vikter. Magövningarna har jag kört på boll, men har bytt ut dom till olika varianter av plankan.
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-24 20:07:40 följande:
    Var är min ork??? Efter en ovanlig dag, men noll rutiner (och absolut inga matrutiner) så sitter jag här och är helt trött i kropp och knopp. Har inte varit på gymmet sen i söndags ju *buhu*
    Jag har inte heller varit där sen i Söndags.Rynkar på näsan abstinens.
    Tänkte träna hemma idag, men har fått en jäkla huvudvärk. Så jag får hålla mig med träningen tills imon.
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-24 20:18:15 följande:
    Ja, det har faktiskt varit en huvudvärksdag idag. Stämmer.... Gymmet stänger om ca 1 timma men lite hemmaträning kanske jag skulle orka med Får tänka igenom några passande övningar.
    Jag hade lagt upp ett litet schema som jag skulle köra igenom, men vågar inte ifall huvudvärken blir värre. Är själv hemma med dottern, så ingen hitt att få dunder huvudvärk då.Skrattande Men vem vet om någon timma eller två kanske.
  • Mollly
    Favete linguis skrev 2011-08-24 20:15:37 följandeHjärta:
    Sitter här och väntar på mannen. Han har ordnat barnvakt och vill åka till havet med mig . *mys*
    åhh vad mysigt.
  • Mollly
    ETSS skrev 2011-08-24 20:20:10 följande:
    Mollly skrev 2011-08-24 20:15:33 följande:
    Jag har inte heller varit där sen i Söndags.Rynkar på näsan abstinens.
    Tänkte träna hemma idag, men har fått en jäkla huvudvärk. Så jag får hålla mig med träningen tills imon.
    Samma här minus huvudvärken, ska vi lova att ta nya tag i morgon?
    Jag vill såååå gärna ner till gymmet imon, men gubben är inte hemma förens fredag, så kan inte åka och träna Gråter Men tror det får bli ett ordentligt pass hemma.
  • Mollly

Man läser ju överallt att keso är så bra hit och dit. Men hur fasen ska man lära sig att äta det? Jag tycker det är såååå Kräks Tror det förbli kesella för mig istället.

Sambon säger alltid att det är så onyttigt att trycka i sig en hel kesella typ som mellanmål lr liknande. Men tränar man och så, så kan det väl inte vara så onyttigt?

• Mollly

Här är våran veckomatsedel. Vad tycks?

Måndag: spagetti och köttfärsås.
    Tisdag: Kycklinggryta m. bulgur.
    Onsdag:
    Fisk och potatis
    Torsdag: pyttipanna, ägg och korv
    Fredag: Fisk och ris
    Lördag: Lax, bulgur, sås gjord på creme fraiche och sweetchilli
    Söndag: Kött, potatis och sås.

Till alla måltider har jag mkt sallad.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!