• Ingrid 801

Mitt barnbarn förvägras mig.

Jag är en mormor till en liten tjej som jag har haft förmånen att få träffa och ha hand om när föräldrarna behövde avlastning. Efter det att jag blev sjuk och inte kunde komma de femtio milen till den lilla familjen fick jag sms om att jag inte längre är önskvärd. Min dotter som fått diagnosen ADHD hotar med att anmäla mig om jag inte låter familjen vara i fred. Jag får inte skicka presenter eller något annat till den lilla. jag älskar detta barnbarn lika mycket som de andra och jag har haft henne så mycket och varit glad för det. Jag har inga missbruksbroplem.aldrig skadat mina barn eller barnbarn och har god kontakt med mina andra barn och barnbarn. Jag förstår ingenting och har inte fått någon förklaring då jag har frågat varför. Så nu står jag här sorgsen och undrande med massa saker som är nyköpta för att vi skulle få gladjen att låna henne någon vecka i sommar.Så blev det inte.
    Ledsen mormor

• Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.
  • Anonym (förbannad)
    Mariohn skrev 2011-06-11 13:25:03 följande:
    Nu har jag spanat i tråden och måste säga att jag håller med förbannad. Hennes mor är inget annat än en förbannad provokatör om hon vet att dennes dotter har ett konto här och medvetet drar igång detta. Så fruktansvärt lågt och patetiskt och ett mycket effektivt sätt att göra sig av med sin familj. 
    Tack. Det är just vad hon är. Hon skickade brev till min dotter där hon skrev att mormor var sjuk. Dottern är inte ens tre år och kan inte läsa. Jag är så trött på att behöva lyssna och läsa allt hon sysslar med.

Sen är det inte 50 mil emellan heller.
  • Anonym (förbannad)

Åh, denna hemska sjukdom är då en förkylning.

• Mariohn
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 13:26:53 följande:
    Tack. Det är just vad hon är. Hon skickade brev till min dotter där hon skrev att mormor var sjuk. Dottern är inte ens tre år och kan inte läsa. Jag är så trött på att behöva lyssna och läsa allt hon sysslar med.

Sen är det inte 50 mil emellan heller.
    Skit i henne. MAn har ingen skyldighet att stå ut med vad som helst bara för att man råkar vara biologisk släkt. Jag ser hur hon håller på. Jag förstår vad du går igenom...Och hon gör bara bort sig själv! 
  • Mariohn

Folk är nästan maniska när det kommer till att man MÅSTE acceptera allt från familjen. Jag anklagas för att sätta käppar i hjulet mellan min man och hans mor för att jag vägrar låta mitt barn vara där hemma eftersom hon har ett visst beteende som är livsfarligt och sjukt. Hon är ju ändå min sväääärmor. Javisst. Och jag älskar henne. Det innebär inte att jag låter henne göra vad som helst. 

• Anonym (förbannad)
    Mariohn skrev 2011-06-11 13:28:33 följande:
    Skit i henne. MAn har ingen skyldighet att stå ut med vad som helst bara för att man råkar vara biologisk släkt. Jag ser hur hon håller på. Jag förstår vad du går igenom...Och hon gör bara bort sig själv! 
    Jag försöker. Problemet är att hon försöker hela tiden ta kontakt. En gång dök hon bara upp, utan att ringa eller något innan.
  • Mariohn
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 13:31:26 följande:
    Jag försöker. Problemet är att hon försöker hela tiden ta kontakt. En gång dök hon bara upp, utan att ringa eller något innan.
    Trots att hon bor 50 mil bort? Det var modigt av henne
  • Dalton

Men du dotter, om du nu lider så av kontakten med din mor och verkligen vill slippa all kontakt, så undrar man ju varför du ens går in i den här tråden och käftar?

• Kimona

Undrar om det trollas här inne nu...?

• Anonym (förbannad)
    Dalton skrev 2011-06-11 13:48:26 följande:
    Men du dotter, om du nu lider så av kontakten med din mor och verkligen vill slippa all kontakt, så undrar man ju varför du ens går in i den här tråden och käftar?
    För att jag blev förbannad. Jag har stått ut med det här hela mitt liv. Hon vägrar lyssna på mig i vanliga fall, här kanske hon tänker till. Troligtvis kommer hon aldrig läsa det här dock.
Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.