Mitt barnbarn förvägras mig.
Njut av livet ta inget för givet skrev 2011-06-10 23:48:15 följande:
Om det nu är så att dottern skulle vara en av alla anonyma som skriver här så borde dottern för det första, visa "sitt rätta jag" och inte dölja sig via anonymt inlägg, har dottern belägg vad som sägs så smyg inte med det, för det andra, så anser jag dottern är orättvis mot sin mor, er konflikt ska inte barnet bli inblandat i, håll era problem utanför henne och för det tredje så finns det alltid 2 versioner av sånt här. Jag rekommenderar "dottern" att lägga till något i sitt "anonyma nick" om hon nu vill fortsätta mitt sitt försvar, Det blir lättmissförstånd annars.
Och igen vill jag påpeka, Blanda INTE in dottern i era bråk, bara för att ni 2 är ovänner så låt det inte gå ut över mormor och barnbarnet, det lär INTE bli bättre av det. Det känns bara som att du straffar barnet genom att undvika umgänge och det är sjukt att hålla på så. Såvida mormor inte misshandlar eller vanvårdar barnet så är allt annat bara befängt.
Min mor är farlig, hon är en sjuk människa. Jag skyddar i första hand mitt barn mot en människa jag vet har misshandlat både psykiskt och fysiskt.