• Ingrid 801

Mitt barnbarn förvägras mig.

Jag är en mormor till en liten tjej som jag har haft förmånen att få träffa och ha hand om när föräldrarna behövde avlastning. Efter det att jag blev sjuk och inte kunde komma de femtio milen till den lilla familjen fick jag sms om att jag inte längre är önskvärd. Min dotter som fått diagnosen ADHD hotar med att anmäla mig om jag inte låter familjen vara i fred. Jag får inte skicka presenter eller något annat till den lilla. jag älskar detta barnbarn lika mycket som de andra och jag har haft henne så mycket och varit glad för det. Jag har inga missbruksbroplem.aldrig skadat mina barn eller barnbarn och har god kontakt med mina andra barn och barnbarn. Jag förstår ingenting och har inte fått någon förklaring då jag har frågat varför. Så nu står jag här sorgsen och undrande med massa saker som är nyköpta för att vi skulle få gladjen att låna henne någon vecka i sommar.Så blev det inte.
    Ledsen mormor

• Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.
  • Anonym (konstigt)

Anonym (förbannad) Kom du på nyss att din mamma inte ska få träffa din dotter för att hon som du säger har misshandlat dig? VAD har hon gjort så att hon inte får träffa henne nu? Mer exakt alltså.

• Anonym
    Anonym (konstigt) skrev 2011-06-11 11:34:24 följande:
    Anonym (förbannad) Kom du på nyss att din mamma inte ska få träffa din dotter för att hon som du säger har misshandlat dig? VAD har hon gjort så att hon inte får träffa henne nu? Mer exakt alltså.
    Det behöer ju inte vara något som hänt nu.
    Det kan ju vara så att ts tänkt som många gör,(även misshandlade barn) "mamma är ju ändå mamma, mormor är ju ändå mormor", förträngt det som hänt eller snarare hoppats att det förändrats. Låtit mormor träffa barnbarnet och sedan insett att mormor inte alls förändrats, allt är likadant som det alltid varit och upptäckt att hon mår jättedåligt över att lämna sitt lilla barn hos mormor och alltså avslutat all kontakt.
    Jag ser inget konstigt i det alls. Hon gav mormor chansen. Mormor tog den inte.
  • Anonym (konstigt)
    Anonym skrev 2011-06-11 11:41:41 följande:
    Det behöer ju inte vara något som hänt nu.
    Det kan ju vara så att ts tänkt som många gör,(även misshandlade barn) "mamma är ju ändå mamma, mormor är ju ändå mormor", förträngt det som hänt eller snarare hoppats att det förändrats. Låtit mormor träffa barnbarnet och sedan insett att mormor inte alls förändrats, allt är likadant som det alltid varit och upptäckt att hon mår jättedåligt över att lämna sitt lilla barn hos mormor och alltså avslutat all kontakt.
    Jag ser inget konstigt i det alls. Hon gav mormor chansen. Mormor tog den inte.
    Det låter iof logiskt, . Men varför lämna sitt barn hos mormodern alls från första början? Nåt har hänt, men vad? Blir nyfiken eftersom hon inte kan berätta vad hennes mamma gjort nu.
  • MammaT

Va roligt det är att läsa alla kommentarer, jag är själv ett barnbarn till en mormor som Ts dotter beskriver och jag lovar er min mormor är gudsängel enligt sig själv och hon manipulerar folk att tro henne och hon är jädrans duktig på det men vi som vet sanningen vet hur farligt det kan vara.

Så dottern om det är så som du säger var stark och stå på dig det kommer din dotter tacka dig för tyvärr var min mamma aldrig så stark som du verkar vara

• Anonym (förbannad)
    Anonym (konstigt) skrev 2011-06-11 11:34:24 följande:
    Nej, jag har varit medveten om det hela tiden. Men skulle inte du vilja ha en mamma som verkligen bryr sig? Det skulle jag vilja. Min riktiga mor är inte den människan.

Det är något fel på min mor. Det är inte bara jag som har märkt det, utan många runt omkring. Hon behandlar folk som skit.
  • Anonym (förbannad)
    MammaT skrev 2011-06-11 11:53:21 följande:
    Va roligt det är att läsa alla kommentarer, jag är själv ett barnbarn till en mormor som Ts dotter beskriver och jag lovar er min mormor är gudsängel enligt sig själv och hon manipulerar folk att tro henne och hon är jädrans duktig på det men vi som vet sanningen vet hur farligt det kan vara.

Så dottern om det är så som du säger var stark och stå på dig det kommer din dotter tacka dig för tyvärr var min mamma aldrig så stark som du verkar vara
    Exakt. Hon gör aldrig några fel, allt är alla andras fel.
  • MammaT
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 13:14:53 följande:
    Exakt. Hon gör aldrig några fel, allt är alla andras fel.
    min fick alltid svimningsattaker när man anklagade henne för något och hon kan verkligen spela teater så att alla tror henne
  • Anonym (förbannad)
    MammaT skrev 2011-06-11 13:17:34 följande:
    min fick alltid svimningsattaker när man anklagade henne för något och hon kan verkligen spela teater så att alla tror henne
    Min mor fejkade en hjärtattack en gång när hon inte fick som hon ville.
  • Mariohn

Nu har jag spanat i tråden och måste säga att jag håller med förbannad. Hennes mor är inget annat än en förbannad provokatör om hon vet att dennes dotter har ett konto här och medvetet drar igång detta. Så fruktansvärt lågt och patetiskt och ett mycket effektivt sätt att göra sig av med sin familj. 

• MammaT
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 13:20:37 följande:
    Min mor fejkade en hjärtattack en gång när hon inte fick som hon ville.
    sjukt, men stå på dig och låt dig inte påverkas
Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.