• Ingrid 801

Mitt barnbarn förvägras mig.

Jag är en mormor till en liten tjej som jag har haft förmånen att få träffa och ha hand om när föräldrarna behövde avlastning. Efter det att jag blev sjuk och inte kunde komma de femtio milen till den lilla familjen fick jag sms om att jag inte längre är önskvärd. Min dotter som fått diagnosen ADHD hotar med att anmäla mig om jag inte låter familjen vara i fred. Jag får inte skicka presenter eller något annat till den lilla. jag älskar detta barnbarn lika mycket som de andra och jag har haft henne så mycket och varit glad för det. Jag har inga missbruksbroplem.aldrig skadat mina barn eller barnbarn och har god kontakt med mina andra barn och barnbarn. Jag förstår ingenting och har inte fått någon förklaring då jag har frågat varför. Så nu står jag här sorgsen och undrande med massa saker som är nyköpta för att vi skulle få gladjen att låna henne någon vecka i sommar.Så blev det inte.
    Ledsen mormor

• Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.
  • Njut av livet ta inget för givet

Glömde oxå tillägga, PRATA med varandra i lugn och ro och se till att få umgänget att fungera så bra som möjligt, funkar inte detta så pröva ta in en tredje part, gör allt i er makt för att få det att funka för BARNETS skull.

• Anonym (förbannad)
    Njut av livet ta inget för givet skrev 2011-06-10 23:48:15 följande:
    Om det nu är så att dottern skulle vara en av alla anonyma som skriver här så borde dottern för det första, visa "sitt rätta jag" och inte dölja sig via anonymt inlägg, har dottern belägg vad som sägs så smyg inte med det, för det andra, så anser jag dottern är orättvis mot sin mor, er konflikt ska inte barnet bli inblandat i, håll era problem utanför henne och för det tredje så finns det alltid 2 versioner av sånt här.

Jag rekommenderar "dottern" att lägga till något i sitt "anonyma nick" om hon nu vill fortsätta mitt sitt försvar, Det blir lättmissförstånd annars.

Och igen vill jag påpeka, Blanda INTE in dottern i era bråk, bara för att ni 2 är ovänner så låt det inte gå ut över mormor och barnbarnet, det lär INTE bli bättre av det. Det känns bara som att du straffar barnet genom att undvika umgänge och det är sjukt att hålla på så. Såvida mormor inte misshandlar eller vanvårdar barnet så är allt annat bara befängt.
    Jag straffar inte barnet för att denne inte får umgänge med sin mormor. Hon bryr sig inte mormor, det finns inte för henne.

Min mor är farlig, hon är en sjuk människa. Jag skyddar i första hand mitt barn mot en människa jag vet har misshandlat både psykiskt och fysiskt.
  • Anonym (förbannad)
    Njut av livet ta inget för givet skrev 2011-06-10 23:50:12 följande:
    Glömde oxå tillägga, PRATA med varandra i lugn och ro och se till att få umgänget att fungera så bra som möjligt, funkar inte detta så pröva ta in en tredje part, gör allt i er makt för att få det att funka för BARNETS skull.
    Nej, det kommer aldrig att ske. Jag har gett henne chanser, hon har bränt sina broar.

Bättre ingen mormor än en dålig mormor.
  • Anonym (Förklara)
    Anonym skrev 2011-06-10 23:36:35 följande:
    Ja, jag har fått diagnosen i vuxen ålder.

Tydligen ansåg min mor att det var rätt att misshandla mig både psykiskt och fysiskt under uppväxten. Troligtvis försökte hon få mig så lite som min pappa som det bara gick. Problemet är att jag är väldigt lik min far både till utseende och sätt.
    Trodde att det var så rent instinktivt.
    Att någon försöker ändra en till något man inte är, gör också ont, vet det av egen erfarenhet tyvärr.
    Anonym skrev 2011-06-10 23:37:36 följande:
    Jag är övertydag om att min mor är sjuk på något sätt. Kommer inte träffa henne eller lämna dottern hos henne.
    Skulle heller inte lämna något av barnen hos någon jag inte kände förtroende för och litade på. Om det är din magkänsla så ska du lita på den.
    Blir ändå mer övertygad om att det är ngn form av npf eller borderline(skulle googla det om jag var du o. läsa för att se om det överensstämde) Så hamnade jag i amatörpsykologifällan mot min vilja .
  • Anonym (förbannad)
    Mommy89 skrev 2011-06-10 23:52:10 följande:
    Öh, troll-tråd? Förvånad
    Tyvärr inte. Det är min mor. Hon är ganska sjuk, och kommer troligtvis börja skriva på alla möjliga ställen där hon vet eller tror jag kan finnas. Det är för att jag ska få dåligt samvete, så som hon har jobbat med hela mitt liv.
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (Förklara) skrev 2011-06-10 23:53:15 följande:
    Trodde att det var så rent instinktivt.
    Att någon försöker ändra en till något man inte är, gör också ont, vet det av egen erfarenhet tyvärr.
    Anonym skrev 2011-06-10 23:37:36 följande:
    Jag är övertydag om att min mor är sjuk på något sätt. Kommer inte träffa henne eller lämna dottern hos henne.
    Skulle heller inte lämna något av barnen hos någon jag inte kände förtroende för och litade på. Om det är din magkänsla så ska du lita på den.
    Blir ändå mer övertygad om att det är ngn form av npf eller borderline(skulle googla det om jag var du o. läsa för att se om det överensstämde) Så hamnade jag i amatörpsykologifällan mot min vilja .
    Jag vet bara att något är fel med människan. Alla andra människor är enbart statister för henne. Det är runt henne allt ska kretsa. Andras känslor skiter hon fullständigt i.
  • Anonym (Förklara)
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-10 23:55:43 följande:
    Jag vet bara att något är fel med människan. Alla andra människor är enbart statister för henne. Det är runt henne allt ska kretsa. Andras känslor skiter hon fullständigt i.
    Sitter och väntar på att du ska googla, önskar jag hade en hel hög med riktigt bra råd att ge dig.
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (Förklara) skrev 2011-06-10 23:58:35 följande:
    Sitter och väntar på att du ska googla, önskar jag hade en hel hög med riktigt bra råd att ge dig.
    Vad skulle jag googla?
  • Anonym (Förklara)
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 00:00:57 följande:
    Vad skulle jag googla?
    Borderline o. ev. andra npf föreslår jag, men nu bara måste jag försöka vara neutral och inte engagera mig allt för mycket(det är ett problem jag har).
Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.