• Ingrid 801

Mitt barnbarn förvägras mig.

Jag är en mormor till en liten tjej som jag har haft förmånen att få träffa och ha hand om när föräldrarna behövde avlastning. Efter det att jag blev sjuk och inte kunde komma de femtio milen till den lilla familjen fick jag sms om att jag inte längre är önskvärd. Min dotter som fått diagnosen ADHD hotar med att anmäla mig om jag inte låter familjen vara i fred. Jag får inte skicka presenter eller något annat till den lilla. jag älskar detta barnbarn lika mycket som de andra och jag har haft henne så mycket och varit glad för det. Jag har inga missbruksbroplem.aldrig skadat mina barn eller barnbarn och har god kontakt med mina andra barn och barnbarn. Jag förstår ingenting och har inte fått någon förklaring då jag har frågat varför. Så nu står jag här sorgsen och undrande med massa saker som är nyköpta för att vi skulle få gladjen att låna henne någon vecka i sommar.Så blev det inte.
    Ledsen mormor

• Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.
  • Anonym (så är de)

Bara läst TS

Jag hade ringt socialtjänsten eller någon rådgivning, familjerätt eller terapeuter. Alla gestanser är kostnadsfria i kommunen. Ni behöver hjälp att prata. Och jag tror tom att det finns en princip i lagen att mor och farföräldrar har rätt till umgängesrätt.

• Anonym (förbannad)
    Anonym (Förklara) skrev 2011-06-11 00:03:05 följande:
    Borderline o. ev. andra npf föreslår jag, men nu bara måste jag försöka vara neutral och inte engagera mig allt för mycket(det är ett problem jag har).
    Jag hoppar det. Jag vet bara att fortsatt kontakt inte kommer att ske.

Dottern behöver inte en dålig mormor. Hon har farmor, farfar och morfar.
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (så är de) skrev 2011-06-11 00:05:27 följande:
    Bara läst TS

Jag hade ringt socialtjänsten eller någon rådgivning, familjerätt eller terapeuter. Alla gestanser är kostnadsfria i kommunen. Ni behöver hjälp att prata. Och jag tror tom att det finns en princip i lagen att mor och farföräldrar har rätt till umgängesrätt.
    Nej, det finns det inte. Och nej, det finns inget att prata om. Men min mor får gärna gå i terapi om hon vill. Det behöver hon.
  • Anonym (Förklara)
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 00:06:25 följande:
    Jag hoppar det. Jag vet bara att fortsatt kontakt inte kommer att ske.

Dottern behöver inte en dålig mormor. Hon har farmor, farfar och morfar.
    Oki, upp till dig, ibland är kunskap bra o. ibland känner man att mer inte behövs.
  • Anonym (förbannad)

Men jag blir fruktansvärt ledsen när jag ser detta inlägg från människan. Hon sitter och ljuger rakt av. Om hon tror att detta är verkligheten så är det fan värre än jag trodde.

Nu skiter jag i det här.

• Thalis
    Anonym (så är de) skrev 2011-06-11 00:05:27 följande:
    Bara läst TS

Fel det finns inte en sådan lag!
    Far-och morföräldrar har inte rätt till något när det  gäller barnbarn!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (konstigt) skrev 2011-06-11 00:15:08 följande:
    Anonym (förbannad) Är ett av din mammas problem vilken könstillhörighet hon har? Med tanke på presentationen.
    www.familjeliv.se/hem/ingrid_801/gastbok.php
    Tja, hon är totalt värdelös när det kommer till tekniska prylar. Hon klarar knappt av att sätta igång tvn. Men nu gick det fort, hon vet att jag är medlem här, och skrev ett inlägg hon vet jag kommer få se.

Det är för att plåga mig helt enkelt.
  • Njut av livet ta inget för givet
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-10 23:51:02 följande:
    Jag straffar inte barnet för att denne inte får umgänge med sin mormor. Hon bryr sig inte mormor, det finns inte för henne.

Min mor är farlig, hon är en sjuk människa. Jag skyddar i första hand mitt barn mot en människa jag vet har misshandlat både psykiskt och fysiskt.
    Jo det gör du eftersom barnet umgåtts och träffat/pasat barnet flera gånger (enligt ttrådstarten). Om hon nu vore så farlig hur kan det komma sig att hon "dög" när ni behövde avlastning ?
    Är det barnet hon har misshandlat ? Om nej, låt detta inte gå ut över dottern då. 
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-10 23:52:50 följande:
    Nej, det kommer aldrig att ske. Jag har gett henne chanser, hon har bränt sina broar.

Bättre ingen mormor än en dålig mormor.
    Om hon nu är så sjuk och farlig varför hjälper ni henne inte i så fall ? Är hon väldigt sjuk behöver hon ju faktiskt hjälp, men det hjälp att avfärda henne sitt barnbarn är inte det.
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 00:17:45 följande:
    Tja, hon är totalt värdelös när det kommer till tekniska prylar. Hon klarar knappt av att sätta igång tvn. Men nu gick det fort, hon vet att jag är medlem här, och skrev ett inlägg hon vet jag kommer få se.

Det är för att plåga mig helt enkelt.
    Detta inlägg betyder att du faktiskt själv har stora problem, Om hon är sjuk på riktigt så plågar man ingen medvetet ! Tycker du är ganska elak själv, sitta och snacka skit så här om henne kan du göra men att prata på tu man hand vågar du inte ? Du påstår att hon har fått flera chanser, det bevisar du inte med dina sarkastisiska inlägg, mycket fult beteende du har och till råga på detta är du anonym ! Jag börjar misstänka att det är dig det är fel på istället för mormor !
  • Anonym (förbannad)
    Njut av livet ta inget för givet skrev 2011-06-11 02:34:04 följande:
    Jo det gör du eftersom barnet umgåtts och träffat/pasat barnet flera gånger (enligt ttrådstarten). Om hon nu vore så farlig hur kan det komma sig att hon "dög" när ni behövde avlastning ?
    Är det barnet hon har misshandlat ? Om nej, låt detta inte gå ut över dottern då. 
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-10 23:52:50 följande:
    Nej, det kommer aldrig att ske. Jag har gett henne chanser, hon har bränt sina broar.

Bättre ingen mormor än en dålig mormor.
    Om hon nu är så sjuk och farlig varför hjälper ni henne inte i så fall ? Är hon väldigt sjuk behöver hon ju faktiskt hjälp, men det hjälp att avfärda henne sitt barnbarn är inte det.Detta inlägg betyder att du faktiskt själv har stora problem, Om hon är sjuk på riktigt så plågar man ingen medvetet ! Tycker du är ganska elak själv, sitta och snacka skit så här om henne kan du göra men att prata på tu man hand vågar du inte ? Du påstår att hon har fått flera chanser, det bevisar du inte med dina sarkastisiska inlägg, mycket fult beteende du har och till råga på detta är du anonym ! Jag börjar misstänka att det är dig det är fel på istället för mormor !
    Barnbarnet fick träffa mormor ja, och fick vara där hos henne, ja. Det är misstag av mig, det vet jag om. Men nu måste jag se till att barnet har det allra bästa, och det är att se till att inte träffa sin mormor. Hon har inget behov av det heller, hon frågar inte efter mormor. Hon har både farmor, farfar och morfar som hon träffar.

Nej, jag har enbart tröttnat på henne. Jag kommer inte ta något ansvar för henne, hon har flera barn och en make som bor i samma stad. De kan ta hand om henne, om de nu tycker hon är så underbar.
Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.