• Ingrid 801

Mitt barnbarn förvägras mig.

Jag är en mormor till en liten tjej som jag har haft förmånen att få träffa och ha hand om när föräldrarna behövde avlastning. Efter det att jag blev sjuk och inte kunde komma de femtio milen till den lilla familjen fick jag sms om att jag inte längre är önskvärd. Min dotter som fått diagnosen ADHD hotar med att anmäla mig om jag inte låter familjen vara i fred. Jag får inte skicka presenter eller något annat till den lilla. jag älskar detta barnbarn lika mycket som de andra och jag har haft henne så mycket och varit glad för det. Jag har inga missbruksbroplem.aldrig skadat mina barn eller barnbarn och har god kontakt med mina andra barn och barnbarn. Jag förstår ingenting och har inte fått någon förklaring då jag har frågat varför. Så nu står jag här sorgsen och undrande med massa saker som är nyköpta för att vi skulle få gladjen att låna henne någon vecka i sommar.Så blev det inte.
    Ledsen mormor

• Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.
  • Anonym (förbannad)
    Kimona skrev 2011-06-11 13:56:05 följande:
    Undrar om det trollas här inne nu...?
    Om du slutar så nej.
  • Anonym (förbannad)
    Dalton skrev 2011-06-11 14:05:49 följande:
    Kim, visst är det så.
    Nej, tyvärr är det inte så. Jag vill inte gå ut med mitt användarnamn, då det är privat. Jag kan skriva om det här, om jag får vara anonym.

Att min mor har skapat en användare här och skrivit ett inlägg har hon gjort enbart för att jag ska läsa det.

Hon har gjort liknande saker innan.
  • Kimona
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 14:03:10 följande:
    Om du slutar så nej.
    Va?
  • Kimona
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 14:08:32 följande:
    Nej, tyvärr är det inte så. Jag vill inte gå ut med mitt användarnamn, då det är privat. Jag kan skriva om det här, om jag får vara anonym.

Att min mor har skapat en användare här och skrivit ett inlägg har hon gjort enbart för att jag ska läsa det.

Hon har gjort liknande saker innan.
    Jaja, jag tycker det är lite lustigt bara att om du inte vill ha någon kontakt med din morsa att du svarar i hennes tråd
  • Njut av livet ta inget för givet
    Anonym (förbannad) skrev 2011-06-11 09:23:59 följande:
    Barnbarnet fick träffa mormor ja, och fick vara där hos henne, ja. Det är misstag av mig, det vet jag om. Men nu måste jag se till att barnet har det allra bästa, och det är att se till att inte träffa sin mormor. Hon har inget behov av det heller, hon frågar inte efter mormor. Hon har både farmor, farfar och morfar som hon träffar.

Nej, jag har enbart tröttnat på henne. Jag kommer inte ta något ansvar för henne, hon har flera barn och en make som bor i samma stad. De kan ta hand om henne, om de nu tycker hon är så underbar.
    Men hon dög alltså när det vankades avlastning och då var hon inte farlig ? Om hon skulle ha misshandlat dig som liten måste du ju ha vetat det sen länge men ändå gick det alldeles utmärkt att få pasning till dottern av mormor ? Tyvärr men jag köper inte detta, nånting annat har hänt på vägen som gör att du helt plötsligt hindrar dom från att umgås och träffas !!
  • asta66
    Anonym skrev 2011-06-11 11:14:30 följande:
    Jag blir förundrad över alla som tycker att en mormor ska få ha kontakt med sitt barnbarn helt oavsett vad hon gjort mot sitt eget barn. Nu är hela min egna familj helt underbar så jag har ju inte det problemet. Men jag kan ändå inte förstå varför en del anser att blodsband och dess relationer är så viktiga att en psykisk och fysisk misshandlad mamma minsann ska ta sitt barn till den person som misshandlade henne "för barnets skull" bara för att den personen råkar vara mamma/mormor. Det är ju fasen ännu värre än om det varit tex grannen. En förälder ska inte göra illa sitt barn!

För mina barns skull hade jag hållt mig långt därifrån. Jag hade inte riskerat något alls. Stå på dig ts. Du bestämmer själv över ditt barn, och det är ju tydligt att det inte har något med konstiga idéer från din sida bara, eftersom barnet får ha kontakt med alla andra släktingar.
    Ja, varför har man rätt till sitt barnbarn? Jag tycker inte man kan ha rättigheter utan skyldigheter. Och föräldrarna har rätt att bestämma att deras barn inte ska träffa mormor och morfar om de vill.
  • Anonym (förbannad)
    Njut av livet ta inget för givet skrev 2011-06-12 03:45:15 följande:
    Men hon dög alltså när det vankades avlastning och då var hon inte farlig ? Om hon skulle ha misshandlat dig som liten måste du ju ha vetat det sen länge men ändå gick det alldeles utmärkt att få pasning till dottern av mormor ? Tyvärr men jag köper inte detta, nånting annat har hänt på vägen som gör att du helt plötsligt hindrar dom från att umgås och träffas !!
    Jag var mycket medveten om hur hon var redan tidigare. Ändå ville jag ha en mamma som brydde sig.

Och nej, det handlade inte om avlastning, som hon så fint skriver.

Jag erkänner att det är ett misstag att hon fick träffa dottern från första början. Men nu kommer jag se till att det inte sker något mer. Min dotter bryr sig inte alls om att hon inte träffar henne. Hon har både farmor, farfar och morfar som hon kan träffa och umgås med. Och alla dessa kan stå för denna avlastning som du tjuter om.
  • 7879

Tycker att det är tråkigt att tråden verkar ha tagits över av den manipulerande dottern som i mina ögon verkar vara den som är sjuk och vill ge sin mamma en dålig påhittad bild. Varför inte prata med henne eller öppet berätta för oss vad det är för fel din mamma har gjort ?

• Anonym (förbannad)
    7879 skrev 2011-06-12 11:26:18 följande:
    Tycker att det är tråkigt att tråden verkar ha tagits över av den manipulerande dottern som i mina ögon verkar vara den som är sjuk och vill ge sin mamma en dålig påhittad bild. Varför inte prata med henne eller öppet berätta för oss vad det är för fel din mamma har gjort ?
    Du tror inte att jag har gjort det? Det har jag försökt, i många omgånger. Jag har gett henne otroligt många chanser. Jag har vridit och vänt på mig för att passa den här människan. Men jag kommer aldrig göra det mer, och jag kommer inte låta min dotter växa upp med en sådan mormor.

Min mor är sjuk. Väldigt sjuk. Jag blir förbannad när hon lägger upp en tråd här, där hon vet att jag ska läsa den. Jag blir förbannad när hon försöker utmåla sig som ett helgon, när hon är så lång ifrån det man kan komma.
Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.