• Lillan15

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Lillan15 skrev 2013-12-26 01:39:36 följande:
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-12-25 11:47:22 följande:
    Hoppas ni har det fint och mår bra! Min man och jag var tvungna att dela på oss den här julen och det känns lite tufft tycker jag i situationen. Jag känner ingenting från lilla knyttet och har svårt att hålla hoppet uppe, särskilt när man umgås med familj och allas många barn och tänker på sin egen framtid, kanske utan barn. Om jag ser en film med barn börjar jag gråta, plus alla vänners foton på facebook på sina fantastiska jultomtenissar till barn. Längtar faktiskt tills julen är över. Nästa år får det nog bli en resa någonstans istället. Läste också om att de flesta ofrivilligt barnlösa hamnar i en pågående kris som inte går över likt en kris efter ett dödsfall etc och att man kan behöva hjälp med det. Frågan är var man hittar det. om någon har tips i Skåne på terapeuter snälla hör av er. 2014 måste bli ett bättre år, det ska det bli! 
    Hej! Tänker på dig! Ja, så känner man speciellt vid högtider då mycke barn finns med. En resa kan vara bra då, bra initiativ. RD 7 idag tors. Kände i morse att nu är det över även denna gång Rynkar på näsan hade menskänningar på hög nivå. Blir bara så less... 3 i frysen, men de klarar ju sällan upptining, vi fick bra kvalité på alla äggen ju. Varför tar det sig inte då???!!!
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-12-29 14:47:56 följande:
    Hej! Det händer ingenting här alls, känner noll, så det känns lite nedstämt men man kan ju inte vara helt säker. Och du? Kram
    När har du TD? Har mens/molvärk i magen/ryggen till och från. Men så brukar det vara, när det gått åt helsike. Kram till erHjärta
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-12-30 03:10:42 följande:
    Hej! TD nyårsafton, men vi väntar nog till 1 jan. Man ska ju ändå vänta tre dagar vid neg. När har ni?. Det enda som stör nu är krånglig mage och att jag inte kan sovs på nätterna, vaknar kl 03 varje natt. Det som förbryllar är att jag inte känner mer av medicinerna, det gjorde jag förra gången (brösten etc). Men nu äter jag ju pred och annat som kanske spelar in? Eller så är det nåt annat. Vi får vänta och se. Kramar!

När jag blev gravid förra gången kände jag inget av medicinerna. Jag får nog mens ikväll, det känns så.
    TD 2 jan. Lycka till!
    Usch va dåligt jag mår nu...
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-12-30 11:18:27 följande:
    Nej vad tråkigt att du mår dåligt, fysiskt eller med psykiskt? Jag tror inte vi kan veta alls om vi är gravida än, det är det vi får tänka, för jag har som sagt läst väldigt många som känt som du och som varit gravida! Jag tycker det har varit särskilt tufft mentalt att vara ledig. Idag har jag saker att göra och därför känns det mycket bättre för mig, att få känna att man gör något, att livet fortsätter, att jag duger till något (ja så känns det). Mitt ena syskon får snart sitt tredje barn, det andra har redan fyra. Det var tufft på julen tycker jag, känner mig väldigt misslyckad och jag har sedan jag varit liten försökt leva upp till samma saker som de (de är äldre). Det är ju jättedumt jag vet, men så är det.  Att sitta där på julen med alla deras barn och deras gemenskap, det var jobbigt. Kram
    Jag mår mest psykiskt dåligt just nu. Har kämpat så länge. Ingen mens ännu, men ett negativt test idag.
    Varför skall livet vara så orättvist?
  • Lillan15
    Ypke skrev 2013-12-31 11:36:10 följande:
    Lillan - jag beklagar verkligen! Så tråkigt! Jag vet att det är svårt att tänka framåt just nu, men vill ändå säga: På't igen! Förr eller senare lyckas ni! Men man ska orka också, jag vet, jag vet. Känner inte till din bakgrund eller ålder, men om inga särskilda fysiska hinder finns hos dig så måste det funka nån gång, det gör det för de allra flesta. Stor kram till dig, tänker på dig.

Vi fick KUB-resultatet igår, det var mkt bra. Vi kan inte fatta att vi till slut, på 7:e insättningen av totalt nio embryon lyckats. Vad var det som gjorde att den här lille ville stanna? Vad hände med alla de andra? Vi gjorde ju inget annorlunda.
    40 år. Inga fysiska hinder finnes. Många misslyckade IVF:er bakom oss. Ingen blödning ännu, men det är ju med. som stoppar den. Förmodligen kör vi på nästa mens igen. Har 3 i frysen.
    Gott Nytt År på er alla! Kram
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2014-01-01 18:10:54 följande:
    Tack. Det har varit en väldigt tung dag. Jag känner att jag inte har några krafter kvar att hitta nya strategier för att orka fler behandlingar och jag har väldigt lite att se fram emot under året, jag vet inte hur mycket mer jag orkar av besvikelser. Tänk vad livet var sorglöst innan detta? Hoppas så att något positivt händer för oss i år, vi får försöka påverka andra delar av livet i en sån riktning. Känner mig mkt maktlös när det gäller barnfrågan. Kram på er alla kämpare
    Vi får gråta tillsammans Tilda Gråter Neg. test idag. Men TD i mo. Ingen blödning, men det är ju med. som spökar. Slutar med med. nu. Så slippar jag ha sådan mensvärk och illamående. Släppa fram mensen så att säga. Känner mig oxå maktlös när det gäller barnverkstan, hur länge skall man orka?
    Ska ni ta en ny donator nu? Hur länge får man vänta i så fall?
  • Lillan15

Hej! God fortsättning på Er alla. Jag har en fråga till er. Om man misslyckas med FET, hamnar man sist i kön då igen? Vi går i ÅBO.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011