• Lillan15

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Ypke skrev 2013-05-16 22:37:48 följande:
    Pia, hur då Åbo har inte tekniken? Dels är de uppköpta av Fertinova nu, dels odlar de ju till blastocyst när de tinar upp embryon - vad skulle skillnaden i teknik vara att göra det på färska?

Lillan - vilket plus?? Jag försöker hålla i mig bäst jag kan och inte överanalysera. Tyckte jag kände bra grav.symptom tidigare idag och sprang lycklig hem för att jämföra med anteckningarna från mina fyra Ivf:er, som alla slutade med minus: visar dig att jag haft mer eller mindre exakt samma symptom samtliga ggr ... Fasen vad man glömmer. Jag är patetisk. Men håller i hoppet gör jag, jodå.

Myran - fint skrivet om syskonförsök. Det är synd att så mkt av vår oro rör helt andra grejer än det vi håller på med - som är tillräckligt jobbigt i sig! Tänk om vi kunde stilla våra tankar lite och ta en dag, en process, ett projekt, en grej i taget!

TUVA: allas våra tankar går till dig ikväll. Önskar så innerligt att det går bra imorgon. Kram!!

Jag önskar dig ett plus nu. Så kan vi hoppas att jag oxå får ett fint plus i slutet av året.
    När har du TD? Åhh va spännande...  
  • Lillan15

Själv var vi i Åbo igår på första besöket. Så nu är det bara att vänta på donator...
    Dock så gör vi 1 IVF till innan hösten.
    Just nu känner jag mig hjärntvättad av all info. igår.  

• Lillan15
    Ypke skrev 2013-05-23 15:05:22 följande:
    Tack Pippi och Mirakel för att ni hör av er.
    Det var första testet idag, en dag efter TD. Ska ta nytt på söndag, men vad är oddsen liksom ...
    Ja, det är mycket med det här att lämna sina egna ägg bakom sig och ge sig in i ÄD-karusellen. När man väl gjort det är man så inställd på att chanserna är så mycket större. Och besvikelsen blir då därefter.
    Vad betyder 'ryssmetoder'?   

YPKE: Vad ledsen jag blir för er skull. Jag hade oxå trott på dig nu. Håller fullständigt med dig ang. att man tror att chanserna blir större då man har yngre/bättre ägg. Svårare att ta minus på ÄD än IVF säkert.
    Ta hand om dig nu. Jag tänker på dig. Hur många ägg har ni i frysen? Hoppas du kan få 2 insatta nästa gång, då kommer dina tvillingar! 
  • Lillan15
    Ypke skrev 2013-05-23 10:14:21 följande:
    Jag har fått ut ett gäng ägg vid varje IVF, 3-4 befruktade och sen alltid bara 1-2 embryon av dem, aldrig något till frysen. Har ett AMH på någonstans runt 1,0 (när de mätte första ggn för två år sen låg det på 0,8, men när de tog om det i höstas låg det plötsligt på över 1,0, så någonstans däromkring är väl sanningen). Pga mkt dåliga simmare är dock chansen till spontangrav. minimal. Blödningen var exakt en vecka efter insättning. Bara en enda liten blödning med ljusrosa blod samtidigt som en liten sammandragning i livmodertrakten.   

Här är det oxå dåliga simmare, vi kommer inte lyckas med någon spontangraviditet, suck och blää. Man blir bara så ledsen när livet ger detta.
    Föresten äter din man Androferti? 
  • Lillan15
    Joseta skrev 2013-05-29 09:34:22 följande:
    Hej allihop!

Här händer det verkligen saker den senaste tiden. Roligt att så många är på gång!

Grattis Tuvalina till plusset!  OCh grattis Pia till en fantastisk skörd! Jag har aldrig hört om någon som fått ut så många ägg. Och att så många dessutom verkar vara av bra kvalitet är ju lovande! Lycka till med ET idag. Och lycka till NinaCamilla med ert kommande försök!

Tråkigt att se att det inte gått vägen för er Ypke och Mirakel! Jag vet alltför väl hur det känns! Jag hoppas dock att ni hittar tillbaka till kämparglöden snart!

För vår del är det bara väntan på donator som gäller och det är så jobbigt med denna eviga väntan. Pratade med kliniken i förra veckan när vi skickade in spermaanalysen från vårt IVF i höstas som de gärna ville ha och då sa de att de som är under behandling just nu har väntat ca 8 månader på donatorer. När vi var på vårt besök i april sa de att de som då påbörjade sina behandlingar hade väntat 6 månader. Så väntetiden verkar ha förlängts på bara drygt en månad? Så jag oroar mig för att väntan kommer att dra ut på tiden. Och jag oroar mig för att de på grund av svårigheterna att hitta donatorer gör som en del andra finska kliniker redan gjort och stänger möjligheten för utlänningar till förmån för inhemska patienter. Det får mig att snegla mot Riga där man ju kan vara igång i princip inom ett par veckor, och jag får kämpa lite med mig själv för att minnas de skäl till att vi valde Finland till att börja med...

Vi bestämde oss även för att göra en IVF på egna ägg under väntetiden, men det slutade med endast ett!!! ägg plockades (av fem folliklar) som sen inte befruktades, så det blev ingen återföring. Så IVF är definitivt inte längre något alternativ.
    Hej!
    Vi sitter i samma båt då. Fast jag ligger 1 mån. efter dig. Vi skall göra vårt sista IVF runt midsommar. Vi får peppa varandra under tiden! Kram på dig {#emotions_dlg.flower}
  • Lillan15
    Tuvalina skrev 2013-05-28 06:29:54 följande:
    Idag är det ruvardag 11 och jag hade sagt jag skulle testa idag men jag har fuskat ännu mer... jag började testa redan i söndags och då visade det ett svagt svagt streck och idag på ruvardag 11 är det lite starkare såååå

Jag är GRAVID igen!!

Mer än så vågar jag inte se. Men en sak är säker, äggdonationen har lyckats!!!
    GRATTIS, underbart ju!!! Nalle
  • Lillan15

Om man gjort ett första besök i ÅBO, och allt gjorts i sin ordning. Måste man göra ett första besök och alla prover igen då, om man även önskar stå i kö till Helsingfors???!!!

• Lillan15

Varför skall det vara så svårt att bli gravid, när man får de yngre´s ägg? Jag bara spekulerar nu...
    Mina ägg är lite åldrade har jag fått höra via IVF kliniken. Är frisk i övrigt, ingen endo heller, suck!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011