• Lillan15

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tilda76 skrev 2013-11-17 19:30:22 följande:
    Och fikar gärna i så fall :)

Häng gärna på om vi är där samtidigt. Vore skoj. Hörs vidare...
  • Lillan15
    Anemon skrev 2013-11-18 10:14:23 följande:
    Och jag ses också gärna om vi är där samtidigt! Prel v 50-51 även för mig!

Välkommen Vargmor! Vi fock vänta på donator från februari till november så för oss tog det lite längre tid. Vi fick ett första förslag på donator i september men det kändes nästan oseriöst som förslag då matchningen var extremt dålig. Donator vi fick som förslag i november kändes väldigt bra. Väntetiden kan nog variera en del beroende på vad man själv har för utseende...fick intrycket att de haft lite svårare att matcha oss pga det.
    En till, till fikabordet, härligt/skönt! Vi hörs närmare Tomte 
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-11-17 23:19:40 följande:
    Klart vi ska ses om vi är i Åbo samtidigt Tilda76 och Lillan15 :) Har ÄL-flytning idag och det stämmer med när den borde vara så hoppas, hoppas att jag bara blödde längre än vanligt denna mens (av någon konstig anledning) men att nästa kommer som den ska! Alla papper inskickade och klara, fakturan betald och mediciner hämtade."Bara"att vänta nu då ;) känns inte så bara... Kan vi inte presentera oss lite för varandra? Eller har ni redan gjort det tidigare i tråden? Typ ålder på dig och din respektive, hur länge man försökt bli gravid, om man har barn sen tidigare och så. Någon som vill?
    Jag är 40. Jag och sambon har en dotter på dryga 2 år. Hon kom på vår 2:a IVF. Sedan har vi gjort 5 syskon försök utan att lyckas. Nu prövar vi ÄD. Började barnverkstan 2008.
  • Lillan15

Kan någon skriva in mig i lista???

Fått donator väntar på ÄD:

1:a ÄD ET prel V.50/51 Åbo 

• Lillan15
    Proxima skrev 2013-11-26 12:59:59 följande:
    Tack för snabba svar kring medicinen tjejer! Ska vara uppmärksam på om jag får några biverkningar. Känner inget än iaf men det är bara tredje dagen. Lite öm i brösten bara men det är inte säkert att det är medicinen. Viktuppgång är jag gärna utan ;) har redan en del trivselkilon :D
    Vad spännande att vi ligger lika Anemon! Jag fick tid för UL den 9:de kl 08.30. Håller med om att det är lite dubbelt med känslorna... För min del så har jag ingen förhoppning eller tro på att det ska funka. Vågar liksom inte hoppas :(
    Tilda: Håller tummarna för att du också är igång snart!
    Ypke: Jag har haft en del yrsel på sista tiden men har nästan intrycket att den snarare försvann när jag började med medicinen... Jag hoppas att det fortsätter så :)

Vi ligger lika ju! Har VUL den 10/12 kl. 9.20. 3:e dagen med Progynon för mig med. När har ni prel. ÄP/ET?

Känslorna är dubbel kan jag hålla med om. Jag vågar inte tro att det här skall funka, men vi hoppas naturligtvis!!! 
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-11-30 10:25:26 följande:
    Måste ställa en fråga till er som tagit Progynon förut. Hur är det med alkohol? Någon fara att kombinera? Jag tar 3x2mg/dag och ska på stor julfest ikväll. Tänkte väl inte dricka massor men kanske lite glögg och någon öl till maten. Har letat på bipacksedeln men inte hittat nåt...
    Tar du Folsyra tabletter? Hur går det med progynon ét? Biverkningar? Ta en Öl du och lite glögg, går nog bra det. Själv har jag druckit lite vin och tog lite glögg igår hos en kompis.
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-12-02 21:59:42 följande:
    Lillan: Det går bra med Progynon och jag har inte märkt några biverkningar att tala om. Jag äter bara multivitamin för kvinnor och ingen extra folsyra utöver det... Borde jag det?

Blev en fantastiskt rolig julfest i helgen och jag känner mig väldigt energipåfylld just nu :) Känns som det är viktigt inför det stora som komma skall om bara några veckor... Min älskade och jag fick en hel helg för kärlek, mys
    Bara undrade om Folsyra, eftersom det är så viktigt vid IVF, cellnybildning. Jag tar oxå multivitaminer.
    Härligt med julfesten! kärlek o mys...
    Jag har bihåleinflammation, och känner mig bara så trött. Inte bra just nu. Men skall till Stockholm till helgen med tjejkompisarna, kanske ger mig ny energi...
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-12-02 23:23:38 följande:
    Lillan: Jag är också väldigt trött men trodde kanske det var pga hormonerna? Glömde säga att jag är väldigt öm i brösten med och svullen liksom. Krya på dig och weekend med tjejkompisarna låter skoj :)
    Hur skall ni ta er till Åbo? När skall ni åka? Skall ni bo över där? jag har UL på tisdag och då får jag oxå veta när det blir av. Donatorn har ÄP 12 el. 13/12. Spännande...Tomte
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-12-10 17:34:25 följande:
    Det gick bra! Jag ska fortsätta med hormonerna i samma dos och han kollade alla mina journaler. Det stod att min slemhinna alltid varit ovanligt tjock så det bör inte vara nåt problem. Däremot blöder jag ff... Och det kan ju tillta och blöda ut slemhinnan :( Isf får vi frysa alla ägg och bara köra FET. Vår donator var inne på koll idag och ska komma tillbaka på fredag. Då får vi veta vilken dag det blir ÄP. Det blir någon dag nästa vecka...!!!
    VUL idag. Slemhinnan var 13 mm, inga cystor. Donatorn var på koll idag och sista kollen på fredag. ÄP och ET nästa vecka. Jag är nu bara så rädd att få mens till helgen 28 dagar på sön. Kan man få mens när man käkar Progynon? Läkarna måste väl ha koll på vad som händer och sker... man vill ju inte ta dessa mediciner i onödan.
    Käkat 1 månad snart.
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-12-11 22:51:14 följande:
    Usch, idag ringde läkaren från Fertinova igen... Nu hade han konsulterat sin kollega och de vill ha Journalkopiorna från vår IVF på Sophiahemmet. De skulle tydligen se vad det stod om tjocklek på slemhinna där. Känns ju bra att de är noga men börjar känna att det nog inte blir nån ET nästa vecka utan snarare FET nästa år :( Faan också!!!!!
    Nej så trist! Tänkte ju att vi kanske kunde ses i Åbo nästa vecka. Vi ligger ju så lika. Vi hörs vidare i veckan. Bara inte min mens kommer, känns som den är påväg... blää. Detta är så psykiskt jobbigt! Till mig ringer de på fredag
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011