• Lillan15

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Joseta skrev 2013-10-28 14:18:31 följande:
    Tel. från Åbo. Inga av de 7 befruktade småttingarna delade sig vidare och odlingen avslutades. Så vi är tillbaka på ruta 1 och det är bara att börja om från början. Inser att jag hade alltför stora förhoppningar om ÄD och att jag inte alls var beredd på att man även nu kan tvingas avbryta innan åteföring. Känns dock lite bättre att få en helt ny donator än att använda dessa "frampushade" ägg. Men nu blir det ju flera månaders ytterligare väntan, vilket jag tycker är det värsta.

NinaCamilla; bor du i Stockholm?  
    Ledsen för Er skull. Det är väl så att förväntningarna är högre när man gör ÄD än IVF. Hoppas du får ny donator snart! När har de julstängt?  
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-11-04 21:28:42 följande:
    Hej!

Jag undrar om jag kan få hänga på i den här tråden? Vi har precis fått veta att vi har fått en donator :) Vi går på Fertinova i Åbo och jag kommer att få instruktioner kring hur jag skall medicinera och tidsplan imorgon förmiddag. Detta blir vårt första ÄD försök och vi har bara gjort ett IVF-försök innan. Vi fick inte fram ett enda ägg eftersom mitt AMH-värde var >0,2 :( fast jag tog maxdos Menopur. Detta gjorde att vi genast gick vidare till ÄD, fanns liksom inget hopp med mina gamla ägg... Jag är 40 och min sambo är 30.

Känner mig väldigt spänd inför morgondagen!
    Lycka till!
    Hur länge har ni väntat på donator? 
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-11-05 00:04:05 följande:
    Lillan15: Vi ställde oss i kö i april.

Samma här. Vi fick idag veta att vi har fått en donator. Vi går oxå i Åbo. Hoppas vi hörs mera!
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-11-05 22:42:01 följande:
    Tack för välkomnanden :)

Pratade med Fertinova idag och de sa att vi ska vänta in min nästa mens och att jag redan första dagen ska börja ta 3 st Progynon (? Tror det var det som tabletterna heter?) och sen fortsätta så. Ingen spruta alltså. Är det bra att göra så? Ni som har lite erfarenhet? Trodde jag skulle ta spruta först men det skulle vi tydligen skippa för att hinna äggåterföring före jul... Hjälp mig gärna med er expertis :)
    Samma ordination för mig. Åh va kul, då ligger vi ganska lika
  • Lillan15
    Joseta skrev 2013-11-13 12:39:13 följande:
    Snabba puckar... Vi har blivit erbjudna ny donator redan. Våra cykler är tajmade så det kan bli fråga om ÄP/ET vecka 51. Isf skulle jag börja direkt med progynon på nästa mens och alltså ingen procrenspruta. Någon som har erfarenheter av den varianten? Det känns både skönt att eventuellt slippa vänta samtidigt som det känns lite stressigt. Hur hade ni resonerat i motsvarande situation?

Var går ni?
  • Lillan15
    Joseta skrev 2013-11-13 12:39:13 följande:
    Snabba puckar... Vi har blivit erbjudna ny donator redan. Våra cykler är tajmade så det kan bli fråga om ÄP/ET vecka 51. Isf skulle jag börja direkt med progynon på nästa mens och alltså ingen procrenspruta. Någon som har erfarenheter av den varianten? Det känns både skönt att eventuellt slippa vänta samtidigt som det känns lite stressigt. Hur hade ni resonerat i motsvarande situation?
    Samma här. Ingen Procren spruta. Vi har fått prel. ÄP/ET V.51 i ÅBO.
  • Lillan15
    mirakel skrev 2013-11-13 19:03:42 följande:
    Joseta, vi har gjort så!
    Kört flera försök utan nedreglering.
    (Är inte i klimakteriet....riktigt än ..även om det säkert inte är jättelångt borta)Olika insättningsdagar. Denna gång dag 15.

idag har jag fått två små pluttar insatta.
    Hoppas!!
    Idag har jag även fått träffa Fertilitetsresa! mycket trevligt
    Är på väg hem nu med båten...
    Kramar

Lycka till! Guld i mun
  • Lillan15
    Joseta skrev 2013-11-14 07:47:49 följande:
    Tack för era svar. Lovade återkomma till kliniken idag. Jag vet att man inte kan räkna med cykeln som vanligt när man tar alla de mediciner som vi gör, men jag kommer sannolikt få mens omkring den 21-22/11 så återföringen kommer isf bli på dag 23-28 i min cykel och det känns som risken är rätt stor att det blir för sent. Jag har väldigt regelbunden cykel på 26-27 dagar och oroar mig så klart för att min egen hormonproduktion ska göra så att slemhinnan hinner bli "för gammal". Jag ska höra lite med dem om detta när jag ringer dem senare.

Ytterligare en aspekt är att det kanske inte är så lätt att få tag på biljetter just veckan före jul. Och kliniken julstänger ju så vad händer om donatorns behandling drar ut några extra dagar på tiden?

Lillan, vi går också i Åbo. Så då kanske vi åker dit samtidigt När kommer du börja med progynon, dvs. när väntar du din mens? Vad har de sagt till dig ang. julstängning?

Ypke; skönt med goda exempel. Grattis igen!!! På vilken dag gjorde du återföringen? Har du gjort något tidigt VUL för att se att allt ser bra ut?

Grattis till dina pyrena Mirakel. Håller tummarna för en fin julklapp!

Lycka till idag fertilitetsresa?

Virvla; hur går det för dig? Hur känns det i magen? Kommer ni ta fler hcg-test? Eller blir det något VUL?
    23-24/11 väntar jag mens. De har inte sagt något om julstängning till mig alls... Yes då kanske vi är där samtidigt Tomte
  • Lillan15
    Fertilitetsresa skrev 2013-11-14 21:08:31 följande:
    Vårt resultat: 18 befruktade ägg!! Heelt otroligt kan knappt fatta?!! Snacka om att vi hade tur med donatorn :) :)

Åhh så kul! Lycka till Skål
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-11-16 12:00:17 följande:
    Här i tråden händer det saker, kul med en aktiv tråd! Grattis till er som ruvar :)
    Jag har haft väldigt konstig mens den här ggn... Började blöda typ 1/11 och har blött sen dess men inga mängder. Jag ska börja med Progynon så fort jag får nästa mens för att sen göra vårt första försök med ÄD och det känns verkligen inget kul att mensen strular! Vi gjorde IVF-försök i augusti med högsta dosen Menopur,450, och mensen har inte varit normal sen dess. Är så orolig att vi inte ska hinna med ett försök före jul nu när vi äntligen fått en donator :( Går i Åbo. Har någon annan varit med om mensstrul och hur ska man resonera? Jag menar tänk om jag blöder oavbrutet? När ska jag då börja med Progynon???
    Lite samma här, dock har mensen slutat. Gjorde IVF i augusti med Menopur högsta dosen. Börjar med Progynon vid nästa mens, typ 23-24/11. Går i Åbo. Tänkte vi kanske kunde ses över en fika? om vi är där samtidigt så att säga... Hoppas veckan innan jul.

Nu är fakturan inbetald och samtycket iväg skickat. Hoppas på ersättning från FK. Hoppas på Bebis 2014 oxå!!! 
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011