Myra skrev 2014-02-03 21:24:58 följande:
Nu har jag lite mera noggrant läst brevet, var en kopia med ett brev som Fk skickat till landstinget som dom har fyllt i med 5 frågor. 1:a är beh medicinskt motiverat för paret, svar ja från landstinget. Fråga 2, skulle vården bekostas av den allmänna om paret fått vård i sverige, motiverat svar. Svar Nej, motivering, Att jag passerat 40 och stockholms gräns är 40 för fertilitetsbehandling.
Fråga 3, Om vården inte finns i sverige och är beh ändå i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet ur ett internationellt perspektiv. Inget svar eller motivering.
Fråga 4 vad vården skulle ha kostat i sverige Mitt landsting) och vad som ingår. Inget svar eller motivering.
Fråga 5: vilken patientavgift skulle patienten betala i sverige Inget svar.
Landstinget har bara svarat på att jag inte skulle fått vård i sverige för jag passerat 40, det som gäller mitt landsting.
Det känns så jävla orättvist bedömt. Frågan är om det är kört för oss hos FK. Varför fyllde dom inte i alla frågor, speciellt fråga 3. öven dom andra frågorna, det rä ju inte landstinget som bestämmer om jag ska få ersättning eller inte från FK.
NI som fick ok från FK och ni som fick avslag, fick ni det här brevet eller hur var det för er?
Hej!
Jag har inte fått något brev från FK. Men de har ringt och sagt att mitt landsting inte betalar pga att jag är för gammal, är 40 år. + att vi har ett gemensamt barn. Men icke något brev. Undrar när vi skall överklaga tro... dock, så skulle FK göra en egen bedömning av vårt ärende. De ringde för 3 veckor sedan. Kanske skall ringa dem i morgon då. Orättvisst!