• WannabeFler

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

NinaCamilla; har du kollat med Fertilitetscentrum? Det har gjort alla mina UL, men då utreddes jag för fertiliteten där dessförinnan.

Myran; när kör du igång?

• WannabeFler

Bra rekommendation Myran! Vet inte hur många gånger d strulat med mina recept, men nästan alltid. Igår ringde jag mitt apotek för att höra att d fanns progesteron och progynon på lager OM jag skulle plussa och behöva fortsätta medicinera. Då fick jag till svar att vaggisarna inte enligt lag får lämnas ut på utländska recept. Då började jag gråta. jäkla anspänning! Jag har ju hämtat ut såna fyra gånger innan på samma typ av recept!

Jag har ju inte heller nån svensk läkare som kan hjälpa mig med ett svenskt recept eftersom jag inte får utföra behandlingen i Sverige.

Kändes direkt när jag började gråta som att nu kommer sammandragningar i magen och kanske missfall om det ens fäste... Ja, ni förstår att tankarna snurrade..

I desperation gick jag in på närmaste apotek, som hjälpte mig utan tvekan.

Puh.... :)

Ypke; vi gjorde våra tester på Ava, men de har en egen avgift för det.

HIV -test kan man göra gratis på Noaks Ark i Stockholm å jag är nästan säker på att de har verksamhet i Göteborg också.

Ska försöka koppla bort tankarna nu.

Kram och god natt alla

• WannabeFler

Hej fina kämpar!

Först, varmt tack Dustpuppy för stöd efter apoteksstrulet. :) Nu har jag ett lagrum att hänvisa till om det skulle strula igen. Lyckades ju dock tack och lov få ut all medicin jag för närvarande behöver...

Och Skruttet, varma sympatikramar till dig. Vet hur det känns med denna emotionella berg-och-dal-bana där man kastas mellan hopp, förtvivlan och livrädsla. Ja det vet vi ju alla.

Denna humörspendling har sannerligen fortsatt även för mig efter i fredags då jag testade...

Ettt litet mycket mycket svagt och vagt synligt extra teststräck brevid kontrollstrecket. :) Ångestdämpande test igen i morse som indikerar samma blygsamma positiva resultat.

Vågar knappt tro det eller bli glad. Katastroftankar att det inte ska få fortsätta och reagerar på minsta lilla aktivitet från magen och tolkar allt med livrädsla som tecken på begynnsnde missfall. Kan inte låta bli att tänka på att det är många här som varit med om så mycket tufft, däribland missfall i v 9 och ännu senare. Knäpp man är. :)

Men faktum kvartstår; jag har ett förhöjt hcg-värde!! ????

Vad händer nu, förutom att jag ska försöka ta hand om mig och undvika stress och påfrestningar så att "pricken" ska hänga kvar igenom de första tolv extra kritiska veckorna. Vill Ava att man ska göra nåt särskilt förutom att återrapportera om det blev nåt?

Nu fortsätter jag hålla mina tummar för oss alla och sänder en varm kram denna gråkalla söndag.

Wannabefler - kanske Gonnabefler... ;)

• WannabeFler

Tack bästa stöttepelare! :) Känner mig väl förstådd. :))

Lie, jag har redan beställt fler tester... ;) kör Clearblue om ett par veckor om jag kan hålla mig så länge.

NinaCamilla, vet du om ifall det går att göra ET med långtidsodling? Jag tror nämligen att det är ett bra sätt för en att undvika många insättningar OM man får ut tillräckligt med ägg. Enligt en läkare på Fertilitetscentrum är ca vart femte ägg livsdugligt att klara sig till fosterstsdiet.

Vill så gärna att också du, Skruttet OCH ALLA ANDRA här i tråden ska nå sitt mål.

Lie, hur har ni det? Räcker armarna ich dygnen till? :)

Kram

• WannabeFler

Tack för alla värmande grattis! :))

Germany; jag läste ditt inlägg om Bambi på hal is, jaaaa så kände jag mig verkligen i början.

Tack också Lyckligtlottad, håller tummarna för din insättning inom kort. Det var min tredje insättning ja. FET nr 2 där ett långtidsodlat embryo överlevde, blev blastocyst och sattes in. Bara det får fortsätta utvecklas. *orolig och glad huller om buller*

Ja tjejer, visst ska vi höja statistiken nu och göra Lie sällskap i mammarollen.

Vi krama er alla på riktigt. :)))

• WannabeFler

Hej tjejer!

Skruttet, jag är så ledsen för din skull. Känner så väl till tomheten och besvikelsen och sorgen. Men ge inte upp hoppet. Det ÄR faktiskt möjligt att få plus efter FET.

Jag fick bevis så sent som i morse. Onödigt med test igen kanske ni tycker, men det blir lite mer verkligt när det tidigare svaga plus-strecket nu framträder starkare och snabbare.

Så håll modet uppe tjejer. Det ska gå!

Härligt att höra om er andras små framsteg, NinaCamilla och Lyckligtlottad.

Germany, jag har fått medicinska direktiv att fortsätta m Progynon och Progesteron sex veckor efter positivt test. Inget mer. Har förresten hört om en del som kompletterar sin behandling med akupunktur för att minska risken för missfall.

Nån som har några erfarenheter av det, så dela gärna med er. Har prövat akupunktur tidigare i syfte att öka min egen fertilitet men det funkade inte. Trots åtta månaders dyr behandling.

Testa i alla fall i morgon igen Skruttet. Jag HAR hört om dem som får en sen hcg-höjning. Kanske är det tidigt än. Om inte, har du ju två små kvar. Hoppet är inte ute. Men det hade varit skönast förstås om det får bli plus den här gången.

Kramar

• WannabeFler

Ypke; det är alltid olika siffror man får höra tycker jag, när det gäller statistiken.

Jag har fått siffrorna 50 % chans att lyckas med äggdonation. Och av det kvinnor som fortsätter efter ET med FET så är det 85% av dem som resulterar k graviditeter, dock blir inte alla de 85%en fullgångna graviditeter och barn.

En läkare på Fertilitetscentrum har sagt att ungefär vart femte äggblåsa är livsdugligt nog att kunna resultera i en hållbar gravididet. Vad nu det säger....

• WannabeFler

Kära vänner...

Det blev visst dags att kliva ner från molnen :'-(

Mensvärk, blödning och pågående missfall avslutar en fruktansvärt intensiv arbetsvecka.

Nu ligger jag i sängen så tom att jag inte ens kan gråta.

Jag tänker på er alla där ute och hoppas ni har en bättre fredag än jag. Tur att man har sin man iaf som vet och förstår.

Kram

• WannabeFler

Tack fina förstående tjejer. Era ord och er förståelse lindrar. Nu går jag i ide. Åtminstone över natten. Håller tummarna för er!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011