• WannabeFler

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tack för svar Dustpuppy!

Dumma Södra Bb tar inte emot mig eftersom det är äggdonation. :( Överkänslig? Jag?! Ja kanske...

Men jag fick uppbåda alla krafter att ta mig ut till läkarbesöket där idag trots feber och värk. Blev tillsagd att vänta i väntrummet..... tam tam tam tam Ingen kommer suck, tjugo minuter går tam tam tam tam jag mår inte bra. Går och frågar "Oj jaså var det till doktorn du skulle? Åh där är hon, jaså du går på lunch nu? Nähä du visste inte att din patient hade kommit? Nä, det är mitt fel...

Doktorn vänd mot mig: "Ja nu är det så att jag har talat med min chef och vi kan inte ta emot dig. Tyvärr" Tam tam tam tam jag mår inte bra, vad gör jag här? Varför ringde de inte bara så hade jag inte behövt åka in sjuk å eländig...

Åh!!! Vad jag tyckte synd om mig. Ringde min lokala barnmorska som svarar direkt, säger: "Välkommen till mig för inskrivning på onsdag, ring till Ava så får du reda på donatorns ålder så skickar jag remiss för KUB-test." :))

Lättad. :) Köper smågodis och åker hem och kurar i sängen.

Kram till er.

Ps hittade ett datum på ultraljudssvaret från i måndags... Bf i slutet på juni.... Blir mer och mer verkligt men läskigt... Tänk om det kommer gå vägen? :)

• WannabeFler

Hej!

Lyckligtlottad; snart är det testdag... Prövade du igår också som väl var den egentliga testdagen ? :)

Jag och Dustpuppy vill så gärna ha sällskap på plus-sidan så att vi så småningom kan göra Lie sällskap i föräldaskapet. Ditt plus lär ju höja statistiken kraftigt här inne på forumet. :) Vet inte riktigt hur många aktiva vi är, men om jag räknat rätt är vi tolv som står på listan. En har redan fått sina två små :D och tre är gravida ( m Lyckligtlottad inräknad) det ger fyra graviditeter hittills att tolv. Men fler ska vi bli!!!

Eller hur tjejer? :)

För egen del var den här infektionen som jag fick väldigt envis och jobbig. Gravidsymtom har jag i form av ömma bröst (kan ju vara medicinerna också), lätt illamående ibland och en extrem trötthet så att jag nästan kan somna på jobbet. Dessutom har jag fått ett nästan onaturligt sockersug så att jag undrar om jag fått graviditetsdiabetes. Flera symtom stämmer ju in... *nojig :)* Nån som har erfarenhet av detta? Nåja, får be mvc ta blodprov på onsdag så får vi se..

Har jag förstått det rätt att både Myran, Mirakel, NinaCamilla och Skruttet står inför nytt försök innan årsskiftet? :) Vad spännande med så många på g. :) Hoppas allt får glada positiva julklappar!

Kram

• WannabeFler

Tack igen för lugnande inlägg. Sockersug behöver alltså inte betyda mer än "natural born cravings" ;).

Lider med dig NinaCamilla. Vet inget om endometrios men förstår att du har det tufft.

Heja tjejer!

• WannabeFler

Hej!

Håller tummarna för er NinaCamilla och Mirakel!! Nu jäklar!

Var på inskrivning hos MVC idag. Känns så overkligt. Tänk om man har inbillat sig allting? Btw, får man KUBtestresultaten på en gång? Har inte gjort detta tidigare.

Hur går det för dig lyckligtlottad?

Kram till alla

• WannabeFler

Åh, Myran vad du hamnat i när det nu snart är dags att åka. Hoppas du får sova inatt och att vovven repar sig fort.

Lycka till!

Kram

• WannabeFler

Ja, Dustpuppy och Tuvalina, MVC-kontakten är sannerligen ett eget kapitel. Jag har haft turen nu att den jag har känns både kunnig och lyhörd.

Hoppas så att ni alla snart får anledning att söka MVC-kontakt. :))

För mig segar sig dagarna fram med tanke på graviditeten och jag längtar tills det börjar kännas och synas. Det finns dagar som jag inte alls känner av några symtom och då undrar man genast oroligt om något gått snett därinne. Clearblue lär göra en stor vinst på oss tjejer, eller hur ;)

Kram

• WannabeFler

Kul med eventuell äggdonationsdate, Myran och Mirakel :) Det ska säkert lösa sig med båtplatser. Nu håller vi våra tummar för er! Hoppas hunden är på bättring också.

Förstår din oro så väl Lyckligtlottad. Men om jag förstår d rätt har du tidigt UL bokat?

Själv går jag in i vecka tio idag, har tidigare haft missfall denna vecka så för mig känns det som en kritisk vecka. Nästa UL blir Kub test första veckan i december. Vill förstås bara veta att allt ser bra ut...

Ha en skön söndag

Kram

• WannabeFler

Hej!

Välkommen Misskitty och grattis! Kul med en till ÄD-gravid i tråden.

Kämpa på NinaCamilla, vet att det är tufft med medicinerna.

Själv ska jag snart sluta med mina mediciner då det i nästa vecka var 8 v sen insättning. Hur gjorde ni Dustpuppy, Lie och Misskitty? Slutade ni bara tvärt från ena dagen t den andra, eller trappade ni ner?

Har idag tagit blodprov inför Kubtest den 5/12. Måtte allt visa sig vara bra,

Tror fortfarande inte det är sant :)

Kram

• WannabeFler

Hej!

Nej Misskitty, jag skrev fel. Ava säger att jag ska medicinera i sammanlagt tolv veckor (har bara progynon och progesteron) Alltså fram till åtta v efter testdag. Då kommer jag vara i v 12.

Hur är det för er andra som går på Ava. Fick ni samma direktiv som jag?

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011