• WannabeFler

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej vänner! Hoppas alla har det bra. Själv går jag och ruvar men känner inte av några som helst gravidsymtom :(. Hur var det för er andra. När märkte ni nåt? Det enda jag märker är bieffekter av medicinen med fet och finnig hy. Testdag på onsdag... Nu ska vi inte måla fan på väggen, men tur att det finns ägg i frysen. Känner mig nästan lite besatt av tanken just nu. Träffar massor av gravida kvinnor på jobbet som på ett eller annat sätt har jobbigt pga sin graviditet. Det är minst sagt påfrestande beroende på min situation nu. Tur att ni som förstÅr finns här. :) Kramar

• WannabeFler

Fru xx Jag läser om dina upplevelser och gråter. Det var inte så det skulle gå. Du hade ju kommit så långt. Jag har varit med om ett missfall i v. 9 men då hade den lilla där inne förmodligen dött någon vecka tidigare... Ta hand om dig, min vän och hoppas få se dig här igen när du samlat nya krafter. Kram!

• WannabeFler

Hej! Först till Fru xx, fortfarande alla mina tankar och medlidande för vad du går igenom. Skönt att läsa att du inte ger upp utan tänker framåt. DET SKA BLI DIN TUR! Lie: hur har du det med magen? Klappa den från mig. Du ger oss som sagt hopp. :0) Tigermamman: snart är det er tur. Håller alla tummar! Håll oss uppdaterade. Själv har jag testdag i morgon... Hinner knappt tänka på det då jag är begraven i arbete. Kanske lika bra det... Välkommen Sakura; även vi var i Åbo och var mycket nöjda. Så får vi snart resultatet... Så en ny uppdatering, där jag nu sen ett par veckor borde stå under rubriken ruvare. Ni nytillkomna, lägg gärna till era namn. Varm varm kram ÄD I FINLAND Funderar på ÄD: Första ÄD-möte inplanerat: Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:     Fått donator o väntar på ÄD: NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3) Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i Frysen) På gång: mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till åbo v 13   Ruvare: WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3. Testdag 21/3 Gravid: Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar. Fru xx, stått i kö sedan juni -11, ET med 2 embryon 6/2, fick PLUS 18/2, VUL 12/3.     Övrigt:

• WannabeFler

Varför blir det inga styckebrytningar med Ipad/Iphone?!? Mina inlägg ser förjävliga ut! Förlåt mig, vänner. Lite offter för kraftiga humörssvängningar... Hormoner...? ;)

• WannabeFler

Fru xx, stackare, vad du har gått igenom!! Själv är jag också rätt nere... Ett tydligt streck på testet idag... Inte två :( Ringde Ava. Ska testa igen på lördag. Om neg då oxå slutar jag med medicin och inväntar blödning. Orkar knappt hoppas mer... Kramar till alla!

• WannabeFler

God morgon! Det blir till att ställa in sig på ny resa t Åbo och FET... Minus idag med. Lie eller någon annan som vet, hur långt efter neg testdag kan jag vänta mig blödning? Sen en annan fundering då jag vet att någon av er åkte ner för FET och fick veta att inget embryo klarat upptining så reSan blev för jäves. Hur lång tid tror ni det tar innan man vet om tiningen lyckas? Man tinar dem ju två och två och börjar dagen innan insättning, men om inget av de två klarar sig, tror ni man hin er tina två till tills jag kommer, eller måste jag åka fram o tillbaka alternativt övernatta för detta. Förstår ni min knasiga fråga? Det är ju en detalj men det blir mucket fix och logitisk och bortförklaringar i jobbet... Skulle kännas bra om nästa resa åtminstone resulterade i en lyckad upptining och insättning... Varm lycka till kram t Tigermamma oc Mirakel. När åker ni? Kram r Fru xx också. Hur känner du dig nu? Och kram t alla andra som delar forumet! :)

• WannabeFler

Hej vänner. Så tråkigt Tigermamman, vilket frustration. Ni fick inte ens chansen att försöka. Hoppas på snart nytt försök. Håller mina tummar för dig Sakura. Och kramar till alla er andra. Själv bestämde vi enligt rekommendation från Ava att låta en mens komma och gå innan vi sätter igång med ny medicinering inför FET. Det innebär nytt försök nån gång runt mitten på maj. Om allt går som den ska och kroppen sammarbetar. Just nu jävlas den och jah har fortfarande mensblandade flytningar efter det förra misslyckade ET. Mensen kom f 10 dagar sen och har alltså inte slutat helt än. Visst är det lite märkligt? Vi har tolv ägg i frysen som är grupperade 2 och 2 och 3 och 3. Känner mig orolig förstås för upptiningen och villrådig om båda klarar det, om ett eller två ska sättas in... Jag har funderat på en annan sak också. Det här med långtidsodlong: är det värt de extra pengara, riskerna och ökade möjligheterna? Hur tänker ni? Alla mina varma och förhoppningsfulla tankar. Kram från WannabeFler

• WannabeFler

Varma sympatikramar till er alla! Själv väntar jag på min mens och med att börja progynon. Är inne på dag 23 nu. Vi stöttar varandra och ska lyckas!!! Alla ni OCH jag. Det måste gå!! Kram!

• WannabeFler

Hej igen! Jag har försökt men fixar inte att uppdatera min status på listan. Men jag är som sagt på g med FET då jag fick mknus på båda testdagarna. Fru xx: så här sa Ava t mig ang FET och upptining: jag ska börja m progynon dag 1, alltså behövs ingen nedreglering eftersom din cykel inte behöver synkas m donatorns. Dag 10-12 ska UL göras och om slemhinnan är tjock nog dvs mer än 6 mm fortsätter jag med progynon. Börjar sen m progesteron tre dagar innan insättning som blir dag 18-25. Äggen fryses ner i par och om det är mångagre och tre. Det innebär att man alltid tinar minst två åt gången. Det är 50% chans att de klarar upptining och det vet man redan efter ett par timmar. OM Det första tinade paret inte klarar sig, hinner Ava alltså tina ytterligare en uppsättning om det finns reserv till dagen då det är dags för din insättning. Hoppas att du fick lite svar. :) Själv funderar jag fortfarande på långtidsodling och lutar nästan hellre åt det för ökad chans, då vi har tolv i frusen och dessutom har två barn sen tidigare. Hur tänker ni? Håller mina tummar för er, Mirakel. Håll oss uppdaterade. Kramar igen

• WannabeFler

Fru xx, jag känner igen dina symtom men jag tror att hormonerna gör så det kan bli lite märkliga flytningar och så. Jag tycker t o m jag luktar annorlunda fastän jag inte medicinerar än. Väntar på mensen... Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011