• WannabeFler

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Godmorgon.

Så var det gjort. Lyckligtlottad1234, en klarade sig i alla fall till insättning och hade blivit en bastocyst. Den andra stannade vid 12 celler och slutade dela sig.

Sitter nu på bibiloteket (här finns gratis nätuppkoppling) och spenderar tid i väntan på att ta flygbussen t Helsingfors och flyga hem.

Med Noreegian blir den hemresan mycket billigare än att flyga från Åbo. Idag fick jag ny läkare som gjorde insättningen (Mika)!då min ordinarie (Kati) inte var på plats. Någon som har efarenheter av dem? Mika var lite speciell men verkade kunnig och var omtänksam.

Känner mig trött nu men vagt hoppfull. Mika sa att nu har vi satt in "den bästa spelaren". Hoppas på det för nu är det tomt i frysen... Häng kvar nu lilla vän!

Ha en skön helg alla.

Kram!

• WannabeFler

Hej tjejer! Vilken aktivitet på tråden sen i morse! *gillar*!

Ypke, precis som NinaCamilla skrev så kolla expressbus webbsite. Där finns busstider på svenska. Biljett kan man köpa på nätet OM man handlar två dagar i förväg. Annars kan du köpa direkt av busschaufören. En enkel biljett kostar ? 30,50 och resan tar ca två timmar o fyrtio minuter. Visst är det svårt att välja klinik, men i Finland verkar det som att statistiken mellan klinikerna är ungefär densamma. I Åbo äe väntetiden mellan 6-8 mån, men ibland går det fortare.

Dustpuppy; skönt ändå att du är så långt gången, då har ju risken för missfall eller skador minskat drastiskt. Hoppas du får en fortsatt lugn graviditet. Håll modet upp. Högt blodtryck behöver inte betyda något.

Har ni några tips nu hur jag ska fördriva tankarna på om det kommer fungera eller ej? Tips på vad jag bör höra/inte göra förutom att "leva normalt" som är Avas rekommendation.

Vet knappt hur man lever normalt med våra förutsättningar. Vår situation är ju inte direkt normal...

Nåja, det bästa är väl bara att försöka ta hand om sig. :)

Ta hand om er också tills vi hörs igen.

• WannabeFler

Tack för kloka råd. Nu flyger jag hem t Sverige om en halvtimme och ska göra som ni skrev Ypke och Dustpuppy och inte INTE tänka på att det nånstans där inne i mig svävar en liten blastocyst som jag hoppas ska fästa.

Familjemys och zumbaträning för endorfinerna i morgon,

:)

• WannabeFler

Kan inte hålla mig från forumet där det händer så mycket spännande nu. Myran och Skruttet och NinaCamilla lycka till! :)

Tankar till dig Tigermamman och hoppas att din tystnad betyder plus! ...

Kram

• WannabeFler

Hej!

Tigermamman, så ledsen för din skull. Varma tankar. Ge inte upp, men låt det få smälta.

Statistiken är verkligen inte positiv men vi har ju våra klara och påtagliga bevis på att det KAN gå vägen, eller hur Lie71 :)))

NinaCamilla; jag säger som Lie, du verkar ha otur. :( Tycker du har gått igenom mer än flera av oss fastän vi alla förstås har det tufft.
    Man är ju så oerhört beroende av donatorns delaktighet vid ET. Det slipper man iaf vid FET, då har man bara sig själv och AVA att synka.
    Men åste samtidigt lägga in en liten protest emot att kalla donatorerna för primadonnor. Jag är så oerhört tacksam och glad över att de finns och ger oss som har svårt en andra chans. Det är minsann ingen dans på rosor med äggplockning och jag tycker att det är självklart att det ska passa deras kalendrar och planer om det väljer att göra en så generös och icke självisk handling för någon annan som att donera sina ägg. MEN!!! SJÄLVKLART, BLIR EN SEN FÖRÄNDRING I PLANERNA EN PLÅGA FÖR OSS MOTTAGARE.

• WannabeFler

Hann visst trycka på sänd innan jag var klar förlåt mig.

Alltså, missförstå mig inte NinaCamilla och Ypke, jag håller med absolut absolut !!!
    att det är jävligt för oss när planerna ändras i sista stund i vår behandling och vi betalar en massa och utsätter vårt psyke och vår kropp för allehanda påfrestningar. Det är inte rättvist.

Men jag tycker inte heller det känns rätt, åtminstone för egen del, att kritisera en donator för en ändring hon behövt göra, som vi inte känner orsaken bakom. Fanns de inte hade vi ju inte den här chansen alls. :)

Förlåt mig, jag var också tvungen att ventilera. Känslan hos mig kommer krypande att även mitt sista försök inte ska gå som önskat. Känslorna svallar.

Jag tycker i alla fall att nii alla är beundransvärda och även om statistiken säger sitt, ska det inte hindra att vi försöker. Några gånger går det ju. Och jag tror som du Ypke, att vi som är inne i tråden nu sen en längre tid tillbaka, är vi som det tar lite längre tid för. Det som lyckats vid första försöket, kanske inte känner samma behov av den här tråden. :)

Kramar.

• WannabeFler

Och kram till dig, prima donna Myran! :))

Inte glömmer du medicinerna. :) För egen del har jag nog t o m lyckats ta dubbel dos vid något tillfälle för att jag hade glömt att jag kommit ihåg...

Suck och fniss

Inga symtom än... Testdag om en vecka. Det går långsamt...

Hoppas ni alla har en mysig höstdag.

Kram

• WannabeFler

Hej!

Dagarna fram t testning går låååångsamt.

Är så rädd för resultatet..

och så har jag gått NER i vikt. Vad betyder det??

Fru xx, vad spännande med adoptionen!! All lycka till!! Jag är djälv adopterad och vet hur bra det kan bli. :))

Hur går det för Et Skruttet och NinaCamilla? Hur mår ni

Varma tankar till er alla

Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011