• WannabeFler

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej fina tjejer. Mina senaste två inlägg har oförklarligt försvunnit ut i cyberrymden. Suck. Kul iaf att många nya och gamla är på g igen. Även vi satsar på nytt försök i okt med FET och långtidsodling. Hoppas hoppas hoppas. Embryoreserven mislar ju kraftigt vill långtidsodlingar, Hur tänker ni andra som har fet framför er? Kramar

• WannabeFler

Hej alla tappra.

Så är vi igång igen. Mensen kom ovanligt tidigt och jag har nu påbörjat medicinering igen. UL inbokat nästa vecka och om det ser bra ut blir det FET-försök v 39. Vi gör som sagt långtidsodling, så risken finns att hela äggreserven går åt.... Detta blir alltså kanske vårt sista försök på länge. Så håll era tummar.

Jag håller mina tummar för alla er.

Kramar!

• WannabeFler

Hej alla tappra.

Så är vi igång igen. Mensen kom ovanligt tidigt och jag har nu påbörjat medicinering igen. UL inbokat nästa vecka och om det ser bra ut blir det FET-försök v 39. Vi gör som sagt långtidsodling, så risken finns att hela äggreserven går åt.... Detta blir alltså kanske vårt sista försök på länge. Så håll era tummar.

Jag håller mina tummar för alla er.

Kramar!

• WannabeFler

Skruttet 68, vi ligger jättenära varandra i tidplaneringen! Spännande. :)) Jag ska på ultraljud på torsdag och om det ser bra ut så åker jag nog t Åbo på fredagen v 39.

Känner inte heller av medicinen så mycket förutom lite förändrade flytningar, men det blir än värre när vi börjar med vagitorierna...

Det blir vårt tredje insättningsförsök. Ska man våga hoppas igen tro...?

Kramar

• WannabeFler

Hej tjejer!

Tigermamman, tänkte just på dig och undrade hur det gått. Gjorde ni långtidsodling? Grattis till ett fint embryo, självklart håller jag tummarna jättehårt för dig. Nu ska det väl få gå!!!

Jag åker oxå själv över dagen t Åbo om allt går som d ska. Men jag flyger t Helsingfors och tar flygbuss t Åbo, de tar längre tid men blir betydligt billigare.

Ta hand om er alla!

Kram

• WannabeFler

Hej igen tjejer!

Behandlingsplanering gjord nu och i samtal överenskommet att upptiningsförsök och långtidsodling påbörjas tisdag. Labbet ringer onsdag o vi kommer då överens om exakt tid för insättning på fredagen. Personalen har tydligen nån utbildning den dan som ställer till det i planeringen och tillgängligheten. Känns lite jobbigt att de kanske inte kommer ha fullt fokus på insättningen... :( Det måste ju lyckas nu om vi inte ska få betala ytterligare typ 100 tusen för en ny donatorsväng...

Nåja. Försöker hålla modet uppe och hoppas. Eftersom Ava inte kunnat lova eftermiddagstid för insättningen (som jag trodde och bokade flyg) har jag fått säkerhetsboka nattfärjan på torsdagskvällen. Inte jättelockad av tanken på färja nattetid ensam.

Hur har ni andra det? Kul att höra från dig Lie. Pussa dina små. Varma tankar till alla. Snart får du veta Tigermamman, hur känner du dig. Tänker även på dig NinaCamilla. Det ska gå fint v 45.

Kram!

• WannabeFler

Hej!

Lyckligtlottad, fy vilken mardröm!! Vet du att. Det var donatorn som gjorde att de ville skjuta på starten?

Som om inte hormonerna bråkar med oss tillräckligt ändå, utan att man manipulerar mensen. Så nu ska du alltså förhoppningsvis starta typ 2 oktober eller?

Tänker på dig och hoppas det ska löpa smärtfritt resten av planeringen.

För min del känner jag mig extremt rastlös, spänd och överreagerar lätt.. (Kanske hormonerna?) ava ringde idag på em ( efter att först ha sagt att de skulle ringa 11=några timmars nervös väntan). De meddelade från labbet att de hade tinat alla våra sju resterande embyon och i dåläget hade fyra klarat sig och börjat dela sig. Jag bad dem ringa mig i morgon också för uppdatering. Så tar jag färjan över i morgon. Önskar jag hade sällskap på båten...

Tänker på er alla. Fan vad tuffa vi är, som pallar att gå igenom detta. Kram

• WannabeFler

Hej!

Välkommen till tråden Ypke. Om du har lust och tid så är en varm rekommendation att läsa tidigare inlägg, kanske ändå från trådstarten. Då kommer du säkert få lite svar på några av dina frågor.

Nu sitter jag på väg t båten som ska ta mig över till Åbo. Tack alla för uppmuntran och glada tillrop. :) Då känner man sig inte så ensam.

Har ätit middag m familjen och lämnat dem där hemma. A-hytt väntar på båten och för er som ska ta färja och ännu inte är klubbmedlemmar i Viking Line - bli det. Då får man en hytt med fönster för sig själv för ett par hundra.

Ava ringde i eftermiddags. Nu är det bara två ägg kvar... Hoppas hoppas hoppas att de är starka o fina och att båda klarar sig ... HELA VÄGEN! jag längtar efter er små embryon!!

Skriv gärna mer snart. Era inlägg gör så att det känns som man har nära vänner i cyberrymden. Kramar

• WannabeFler

Åh Dustpuppy, just nu är du hoppets ljus i mörkret :)))

Är såå glad att den här tråden finns!

Har lyckats tajma min båtresa med semifinal i Sveriges man tävlingen, så d vimlar av upphetsade småtjejer och unga muskulösa män. Oooo vad jag längtar efter min egen man!

Hur långt är du gången Dustpuppy? Hoppas fisken är snäll emot dig därinne :)

Ska försöka få lite sömn nu. Kram å godnatt alla!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011