• WannabeFler

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Välkommen tillbaka Tigermamman!!

Spännande med nytt försök. Jag håller tummarna förstås lixom de flesta av oss cybervänninor gör för att allt ska gå vägen för alla! :)

Snart, Mirakel är det dags för dig! :)) När får du besked om datum?

Kramar till alla

• WannabeFler

Myran, Ava sa samma till mig som Tigermamman skrev. 1ÄD och färskförsök sätts nästan alltid ett in. Vid FET kan man få två om man vill men Ava rekommenderar ett med anledningen att missfallsrisken ökar vid tvillinggraviditeter. Men så måste det ju inte vara, det kan ju gå vägen som för Lie71 :).

Vid vårt första FET gjorde vi långtidsodling och Ava tinade 5 ägg. Två klarade sig och Ava var beredda att sätta in båda. Men den gången hade jag och min man bestämt i förväg att vi ville ha ett insatt, just för risken.. Ava blev nästan förvånade fastän de rekommendeear ett åt gången. Det innebar i varje fall att ett av embryona kasserades (det med sämst klass). Naturligtvis kändes det hemskt, särskilt när testet efter detta försök visade negativt.

Så vid tredje insättningen, FET nr 2 hade vi bestämt att ta emot två om det gick eftersom det var vår sista chans. Våra sista 7 embryon tinades och långtidsodlades. Men bara ett klarade sig och blev en blastocyst innan den sattes in. Den klimpen fäste och gud vad jag hoppas att den lillen håller sig kvar.

Myran; toppenresultat från er donator!! Varmt grattis och lycka till nu! Jag håller fingrar och tår så att jag nästan får kramp!

Varma tankar till er alla och lite särskillt till Mirakel som tog initiativ till den här tråden där det finns så mycket stöd, kunskap, empati och värme.

Kram

• WannabeFler

Germany,

Ang ålder, får man inte på Ava i förväg veta donatorns ålder utan bara hårfärg, längd och ögonfärg. Kanske för att man inte ska tacka ner pga åldern då donatorn ändå alltid är under 36 som ju är ett gränsvärde för ökad missfallsrisk.

Men självklart kan man ju alltid fråga.

Inför KUBtest om du blir gravid behöver du dock få veta åldern. Då ringer du bara t Ava. Det gjorde vi och vi har en mycket ung donator vilket känns bra. (Kub 5/12). Så jag har full förståelse för att man föredrar en ung donator . :)

Kram

Hur mår du Myran?

• WannabeFler

Jenkis. Ditt ködatum börjar från det att dina papper kommer in men preciis som du säger så kan de ju inte börja leta förrän du varit där, OM det inte är så att du redan i ansökan anger din längd, hår- och ögonfärg. Det är nämligen de kriterierna som Ava går efter.

Minns inte hur det var om jag fyllde i d redan från början. Men i vilket fall så är det ju några månaders väntetid och på ditt första besök där avgör läkare om de tror att de kan hjälpa dig. Sen är det bara att vänta och hålla tummarna... :)

Lycka till!

• WannabeFler

Myran, ge inte upp hoppet! Till mig sa Ava att embryot inte kan trilla ut och du kan inte se det med blotta ögat.

Kanske var det en minimal nidblödning du fick? Dvs sånt som kan ske när ägget fäster? :) Har det kommit något mer blödningsliknande?

Förstår din oro dock förstås. Jag fick ju själv en blödning tidigt och var säker på att det var kört.

Men än så länge är jag gravid och hoppas hoppas såå att du också är det. Ta hand om dig och invänta testdag. Går det inte nu så går det nästa gång.

Varm kram

• WannabeFler

Åh Mirakel, vad du nojjar! ;) skönt att ha dig tillbaka i tråden och att du, trots blygsam skörd, har fått två insatta. :))

Nu håller vi tummarna hårt för dina små embryon. :)

Kanske dags för en ny uppdatering av listan. Men ett tips är att inte göra det på Ipaden, då ser det helknas ut.

Kram

• WannabeFler

Lyckligtlottad, varma tankar till dig och till det lilla livet där inne. Vad du har fått vara med om tuffa upplevelser, din stackare. Men jag håller tummarna!

Hur långt gången är du nu? Kram!

• WannabeFler

NinaCamilla; lycka till!! 3e gången gillt. Tänker på dig och håller tummarna.

Myran och Mirakel ; varje dag är en dag närmare testdag. :)

Dustpuppy; du har ju inte heller så långt kvar :). Hur mår du?

Själv har jag nu passerat tolv fullgångna veckor och gör KUB-test på onsdag. Måtte siffrorna vara lovande.

Värmande vinterkram till alla i tråden!

• WannabeFler

Grattis Myran!!

Lyckligtlottad och NinaCamilla; håller tummarna för er i morgon.

Ska själv på UL och KUBtest i morgon. Hoppas hoppas det ska visa gott resultat..

• WannabeFler

Tack Tuvalina!:)

Frågade faktiskt min gyn om flödestning med tanke på dig. Hon sa vi kunde återkomma till det längre fram.

Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011