Myran, Ava sa samma till mig som Tigermamman skrev. 1ÄD och färskförsök sätts nästan alltid ett in. Vid FET kan man få två om man vill men Ava rekommenderar ett med anledningen att missfallsrisken ökar vid tvillinggraviditeter. Men så måste det ju inte vara, det kan ju gå vägen som för Lie71 :).
Vid vårt första FET gjorde vi långtidsodling och Ava tinade 5 ägg. Två klarade sig och Ava var beredda att sätta in båda. Men den gången hade jag och min man bestämt i förväg att vi ville ha ett insatt, just för risken.. Ava blev nästan förvånade fastän de rekommendeear ett åt gången. Det innebar i varje fall att ett av embryona kasserades (det med sämst klass). Naturligtvis kändes det hemskt, särskilt när testet efter detta försök visade negativt.
Så vid tredje insättningen, FET nr 2 hade vi bestämt att ta emot två om det gick eftersom det var vår sista chans. Våra sista 7 embryon tinades och långtidsodlades. Men bara ett klarade sig och blev en blastocyst innan den sattes in. Den klimpen fäste och gud vad jag hoppas att den lillen håller sig kvar.
Myran; toppenresultat från er donator!! Varmt grattis och lycka till nu! Jag håller fingrar och tår så att jag nästan får kramp!
Varma tankar till er alla och lite särskillt till Mirakel som tog initiativ till den här tråden där det finns så mycket stöd, kunskap, empati och värme.
Kram