• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken

Hej Tabbs och Catarina!
    Har varit lite dålig på att skriva här de sista dagarna men har tänkt på erGlad 

Trots att jag självklart unnar mina nära och kära all lycka och är glad för deras graviditeter och små barn som ploppar ut så kan jag också bli sådär fruktansvärt irriterad (och besviken varje gång mensen kommer) på att det verkar gå så himla lätt hit och dit. Sedan har jag förstått att det finns ett mörkertal på "vår sida" som är ganska stort. Det är accepterat att prata om det som går bra...och många inom vården rekommenderar fortfarande att inte berätta före vecka 12 för risken för missfall. Jag tycker att det är rätt konstigt. Det säger ju egentligen bara att det inte är accepterat att bli besviken? I det här landet ska vi för tusan lära oss att ta hand om sorg och de gånger det inte går som man tänkt lite bättre.

Aja, min mens kom iaf idag. Blä!

Funderar på att byta till Clearblue Ägglossningstest med glada gubben... Tror ni på det?

• Tabbs2

Hej på er!

Håller helt med dig Draken att det är lite sjukt det här att man ska hyscha o hymla fram till v 12, man blir ju ledsen oavsett, plus att det spär på känslan av att misslyckas m.m. Helt klart känslor vi svenskar borde bli bättre på att hantera... Man ska tydligen låtsas som att allt går som på rullande band o inga motgångar osv..helst ska man ju inte ens säga att man vill ha barn o försöker utan det ska bara vara som: oj titta vi är med barn gu va kul o lätt det gick:)
    Inte alls bitter:)

Är på ÄL + 5 o börjar redan hoppas...faan va det är påfrestande:(

Tror helt klart på Clearblues ÄL test, jag älskar dom:) om inte annat så blir jag jädrigt glad när det är en liten gubbe som ler åt en:)

• CT11

Jag tycker de verkar bra, jobbigt sanningsenliga.. Testade m stickor från billigatester i deras visar resultat typ jämt. Men då har jag iaf kunnat vara lite hoppfull att det kanske blir ngt under den tiden. Men det har det ju inte, med all rätt då;) Är det någon av er som spolat äggledarna?

• Tabbs2
    Inatt drömde jag att jag plussade, jättestarka röda streck var det:) Dessutom svettades jag som en gris så jag fick byta lakan m.m. det gjorde jag sist jag va gravid oxå...
    Därför var det extra deppigt när testet i morses (in real life) var super negativt...
    Är på ÄL+9 så jag veet att det är tidigt o allt det där...ska se om jag kan skita i att testa för jag tror ju eg inte att det blir ngt...men man kanske kan tvinga fram ett plus av ren tankevilja eller va tror ni?

Catarina- jag har inte spolat äggledarna...funderar du på det el?
  • CT11

Åååh jag förstår känslan, sååå irriterande när det är negativt alla symptom till trots. Att vänta en hel månad till liksom.... Jag vill spola äggledarna, fick det rekommenderat av gyn. Jag har bara hört att det gör så otroligt ont så blir lite osäker.. Kanske ska strunta i det och köra au naturel lite till.. Har ni vidtagit några särskilda åtgärder för att lättare bli gravida/behålla barnet?

• Tabbs2

Ja det är ganska frustrerande det här barnagörandet;)

Jag har hört både och om spolning, alltså en del som säger att det inte känns alls o en del som säger att det gör himla ont...men man kan ta värktabletter innan så ska det visst dämpa lite... o det är ju många som blir gravida efter en sån så det kan ju vara värt att prova?

Jag går akupunktur o dricker kinesiska örter, det är för att föröska förhindra fler missfall... innan graviditet två provade jag apiforce, epaglandin OCH rosenrot:)
    Sen ska jag på utredning nu i nov så får vi se om de kan hjälpa på ngt sätt...

• Draken

Hej!

Kom och tänka på en sak. Har ni varit och tagit några vanliga blodprover? TSH, blodvärden etc?

Nej, jag har inte spolat äggledarna jag heller.

• Tabbs2
    Draken skrev 2011-10-31 21:30:16 följande:
    Hej!

Kom och tänka på en sak. Har ni varit och tagit några vanliga blodprover? TSH, blodvärden etc?

Nej, jag har inte spolat äggledarna jag heller.
    Ja jag va strax innan jag blev gravid nu o bad dem ta alla möjliga prover (för att kolla sköldkörteln m.m.) allt så g br aut då iaf..jag bad att få se alla siffror o inte bara få hem en lapp där det står att allt är ok...
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2011-11-01 09:19:13 följande:
    Ja jag va strax innan jag blev gravid nu o bad dem ta alla möjliga prover (för att kolla sköldkörteln m.m.) allt så g br aut då iaf..jag bad att få se alla siffror o inte bara få hem en lapp där det står att allt är ok...
    Har du kvar resultatet? Är mest nyfiken på ditt B-Trombocytvärde...
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?