• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2
    tm78 skrev 2011-11-30 13:12:44 följande:
    Har precis läst igenom hela denna tråden, och jag passar ju in här jag också. Tyvärr. Jag har iofs “bara” haft ett MA, men det är illa nog. MA’t upptäcktes i vecka 10, men embryot hade varit dött i över 3 veckor.
    Just nu är det drygt 3 veckor sedan jag fullförde den medicinska aborten, men jag har fortfarande tydligt positiva graviditetstester (senast i söndags). Känns ju som ett hån, men vad ska man göra?

Idag har jag ganska kraftig molvärk i korsryggen, precis som jag brukar ha innan mens och ibland också när jag har ägglossning. Men... eftersom jag hade en positiv grav.test i söndags, så borde det väl inte kunna vara ägglossning på gång?? Men temperaturen idag var 0.2 grader högre än vad den har varit alla andra dagar jag har tempat (fast jag har inte gjort det regelbundet så det är nog inte så tillförlitligt).
    Jag tränade igår, så det kanske bara är träningsvärk? Fast det känns precis som min vanliga mensvärk...  Blir väldigt förvirrad. Litar ju inte på kroppen för tillfället, men HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS att det är ägglossning och att jag har en normalt fungerande kropp igen! Man vill ju komma vidare.

Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att få upprepade missfall. KRAM till er! {#emotions_dlg.flower}
    Välkommen!
    Även fast det är en tråd man helst skulle vilja slippa vara i...

Ja usch va tungt det är med missfall...har inte haft MA men kan föreställa mig att an känner sig ganska lurad av sin kropp...
    Det kan inte vara så att det är lite rester som kvar som nu kroppen försöker stöta ut? Det kan ju oxå förklara varför du fortf har positiva gravtester, kanske?   Har för mig att gravhormon måste försvinna ur kroppen innan man får ÄL igen...
    Håller tummar att kroppen snart e på banan igen..
    Har ni försökt länge?   
  • tm78

Man känner sig grundlurad av sin kropp ja... Men jag är ändå väldigt glad för att vi valde att göra ett privat ultraljud såpass tidigt, annars hade jag förmodligen gått i många veckor till och trott att allt var bra.

Jag hoppas inte att det är några rester kvar, har man inte ont/blöder då? Jag har läst nånstans att man kan kan ha kvar hcg i kroppen i flera veckor efter MF/MA och jag antar att det beror på hur höga halter man hade från början. Jag ska göra en ny grav.test på söndag, och om den också är positiv så måste jag nog ringa gyn och fråga om det är normalt eller om jag bör komma in på en kontroll.

Och det stämmer nog att ÄL inte kommer igång igen innan hcg är ute ur kroppen, det är därför ganska osannolikt att det var ÄL-värk jag kände idag. Men man hoppas ju hela tiden... Glad

Vi har inte försökt så länge. Jag slutade med p-piller i april, men de första månaderna undvek vi att ha sex i närheten av ÄL för jag ville att kroppen skulle få "hämta sig" lite efter 15 år med p-piller.
    Jag blev gravid på vårt andra aktiva försök, och jag hoppas att det är ett gott tecken för framtiden.

• Tabbs2

Hallåj!

Hur går det för er??

Själv räknar jag ner mot ÄL....

• tm78

Jag inväntar också ÄL... Fick äntligen tillbaka mensen i början av december så om kroppen fungerar som den gjorde innan MA’t så borde jag ha ÄL i slutet på denna veckan.

• Tabbs2

Då ligger vi väldigt lika:)
    Hoppas det tar sig för oss båda, så får vi en härlig nyårspresent!

• CT11

Jag inväntar mens! Som vanligt... Den liksom bara rullar på, helt oinskränkbar. Vi ska boka utredning nu.

• Tabbs2
    CT11 skrev 2011-12-12 21:34:43 följande:
    Jag inväntar mens! Som vanligt... Den liksom bara rullar på, helt oinskränkbar. Vi ska boka utredning nu.
    Men man vet aldrig:) plötsligt händer d! Å så undrar man va fasiken man gjorde annorlunda den gången mot alla andra:)
  • CT11

Ja precis! Så tänker jag nu. Och den här månaden har jag inte fokat på att bli gravid och då är myset sååå otroligt mycket trevligare vilket ju bara är bra!

• Draken

Har varit sååååå dålig på att skriva på sista tiden. Är så mkt i skola och på jobb nu...
    Vill bara säga att jag tänker på er och önskar att vi alla kan få den finaste julklappen som finns...
    Välkommen till tråden mtt78!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?