• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Ja visst är det beroendeframkallande:)

intressanta bilder! spännande att/hur det funkar eg:)

• CT11

Hej! Jo jag fick tidigt missfall tror det var vecka 4 eller liknande. En ganska absurd upplevelse, julen 2009. Sedan dess har vi testat till och från, sen i februari i år kör vi för full kareta. Men, det blir inget. Händer absolut noll. Jag tror vi är uppe i totalt sett 13de försöket. Jag blir skengravid varje månad, har upphakad ägglossning och sen mens varje månad. Inget fel på mig enligt gyn. Har gjort massa tester o ultraljud etc. Äter bisolvon, efamol, apiforce i hela köret;) Men inget händer ;( tips? Störigt!!

• CT11

Usch. Tar fasta på att de skriver att de flesta blir gravida under en tre-års period. 

• Draken
    Tabbs2 skrev 2011-10-18 16:35:30 följande:
    sahlgrenska.se/upload/SU/omrade_oss/reprodukt...

hittade den här länken, på sid 46-51 står om upprepade missfall... ganska nedslående läsning (om jag förstod allt rätt..)bla att jag har 55% risk för missfall nästa graviditet...känns helt plötsligt oerhört tungt o får hålla tillbaks tårarna här på jobbet...
    Men det är mao 45% chans att det inte blir mf nästa graviditet!
  • CT11

En nära vän till mig fick tre missfall på rad, sen blev hon gravid på "naturligt" sätt plötsligt. Hon fick även missfall med graviditet nr.2, men är nu gravid igen. Hon tror själv det beror på stress. Utredningen visar inget, vare sig för henne eller mannen. Hon sa till mig att det är positivt att ha fått missfall, då fäster ialla fall ägget. Så sa hon till mig, hon har ju erfarenhet av det själv. Hennes erfarenhet är att det är värre när det inte blir någonting alls, att ägget inte fäster. Svårare att hjälpa. 

Vill inte låta klämkäck, men det gav mig lite tröst iaf.  

• Tabbs2

Gomorron på er!

Jo jag vet att det är 45% chans att det lyckas, o att vi faktiskt kan bli gravida osv...o som min sambo sa: det är bara statistik älklsing:)... Iblan döversköljs man bara av saån hopplöshets känsla, men det går över...

Positivt ÄL-test igår kväll, fickk till det nu på morgonen, så vi är vi är på banan igen:) o har man gett sig in i leken får man leken tåla:)

Catarina- kan ju tipsa dig oxå om att prova akupunktur (jag gör det i kombination med kinesiska örter)...o så ägglossningstest men det kör du kanske redan? o så min favvo: att tempa:)

Kram på er!

• CT11

God morgon! Jag kör äl tester , men eftersom att min äl hakar upp sig så kan jag känna mig lite trött på dem. Under Augusti hade jag äl 3 veckor i sträck... Har köpt ett nytt märke nu ska testa igen den här månaden. Idag är en riktig nedåt dag för mig. Folk är gravida till höger o vänster och "hoppsan, det gick på första försöket och jag som inte ens ville ha barn!" eller "oj vi som bara har varit tillsammans i knappt ett år, men vi är så sjuuuukt lyckliga!". Blä.

• CT11

Ursäkta min neggo-attityd, ibland har jag bara svårt att hålla tillbaka ..

• Tabbs2

Catarina jag kan helt hålla med dig om att man blir deppig av att se alla gravida runtomkring...

Två av mina bästa vänner fick barn nu i oktober, jag skulle oxå ha haft ungefär samtidigt som dom så det har varit ganska tungt att följa deras växande magar o veta att så där skulle jag oxå ha varit osv... samma vecka som jag fick MF nu så ringer min sju år yngre bror o säger att de ska ha barn i juni! det skulle jag oxå ha fått om det inte skitit sig igen:( så ja tungt e bara förnamnet...

Men det är okej att vara nere, det måste man få vara! De säger ju att det är som att sörja vid dödsfall så man måste tillåta sig det...

Angående din ÄL, kan du inte få typ pergotime el liknande utskrivet som kan hjälpa till? Annars kanske akupunkturen kan hjälpa till o ge den en skjuts...

Jag tror att min ÄL va igår, tempen gick upp lite idag så vi får se imorrn om den håller sig så... Vi fick bara till det en gång..har faktiskt ingen vidare lust alls...o jag har inga förhoppningar att det ska gå fortare än efter de tidigare missfallen...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?