• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Quintus Zebra
    TheCoopers skrev 2011-05-06 22:17:43 följande:
    Jag har lyckats  få ihop det med en man som har väldigt skiljda åsikter i många saker ! Så vi diskuterar ganska mycket hemma ... and I LOVE IT !

Gratulerar!! Glad

Min är också en jävel på att diskutera, och vi har ju självklart inte samma åsikter om allt. Men vi har ju en väldigt liknande syn på livet. Och jag kan ibland känna ett behov att diskutera med folk som har en helt annan syn på världen än vad jag har.
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 22:54:14 följande:
    Tack.

Känns som du har hunnit med en del också. Och så gott som allihop är kurser jag gärna hade läst. Jag kan fortfarande beställa hem kurskatalogen från universitetet på våren bara för att se vad som erbjuds. Och så känner jag mig som ett litet barn i godisbutik när jag bläddrar igenom den. Det är så mycket man vill läsa ju!

Ja, det är otroligt kul att plugga. För ett par år sedan ringde jag universitetet och frågade om de kunde mila litteraturlistan för ett par kurser som jag tyckte var intressanta, så man kunde låna böckerna på biblioteket och läsa för skoj skull Flört Lite rubbad är man kanske?

Och grejen är ju tyvärr den att man kan ju inte plugga hela livet, man måste ju ha tid att rädda världen också, eller i alla fall uppfostra barn som kan göra det för en Flört
    Jag känner igen det där...

Jag spenderar överdrivet myckt pengar på studentlitteratur som jag sedan vägrar sälja. Jag älskar böcker.

Hahahaha, ja jag indoktinerar min dotter för fullt. Hon har FNs mänskliga rättigheter i barnboksform och när vi gör "veckans ord" läxan hittar hon på meningar som "alla är lika mycket värda" hahaha!

Jag pyser också av stolthet när hon är den enda i klassen som kan förklara vad FN är och vad de gör och att Omar Al Bashir är en dum gubbe.
    Det bådar gott.
  • Quintus Zebra
    Anton Chigurh skrev 2011-05-06 22:42:21 följande:
    Shit, jag blir nästan lite impad här, fattar inte hur en del pallar. Impad. Som sagt.
    Tack!

För mig har det mest varit ett nöje som sagt. Samtidigt kan jag vara impad över vanligt folk som orkar jobba åtta timmar fem dagar i veckan. Det är inte min grej, även om jag har gjort det i flera år. Men det var åtta år senast jag hade ett sånt jobb!
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 22:56:22 följande:
    Good evening
    Tjohej min kära. Solig
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • I Blackrose I
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 22:10:58 följande:
    Jag älskar ju mitt liv nu, men visst kan jag också längta tillbaks till universitetet. Bara grejen med att ett par dagar i veckan få chansen till riktigt givande och respektfulla diskussioner med kunniga och drivna människor, var ju rena paradiset för en debattknarkare som mig. Flört

Visst får jag bra debattmotstånd hemma också, men man vill ju gärna även diskutera med folk som har mer skilda åsikter. Och det är ju därför jag sökte mig hit till FL. Tyvärr är det ju inte riktigt alltid som diskussionerna är respektfulla och givande här!
    Jag är också imponerad över hur många kurser du har läst. Starkt jobbat. Skål

Ja, det är ju det där med motstånd. Jag får rejäl med motstånd här hemma men det är begränsad. Religion pratar vi aldrig om här hemma. Det kom vi fram till när vi gifte oss att ALDRIG prata om religion med varandra så det förklarar mina utbrott i religionforumet. Det är ett ämne som jag älskar att diskutera om.

Jag skulle verkligen kunna ge vad som helst för att kunna sätta mig på skolbänk igen och läsa om alla kurser jag har läst. Det var verkligen en av dom bästa sakerna jag har gjort i mitt liv.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 23:08:15 följande:
    Tack!

För mig har det mest varit ett nöje som sagt. Samtidigt kan jag vara impad över vanligt folk som orkar jobba åtta timmar fem dagar i veckan. Det är inte min grej, även om jag har gjort det i flera år. Men det var åtta år senast jag hade ett sånt jobb!
    Hur gammal är du?
  • I Blackrose I
    Anton Chigurh skrev 2011-05-06 22:42:21 följande:
    Puss. Kyss
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 23:10:11 följande:
    Hur gammal är du?
    Jag vet, jag vet.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...