• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 11:32:42 följande:
    Färdigtränad och hungrig!

Inget freaking smör till min smörgås!!! Skrikandes
    Jag ska börja packa lite idag men jag försöker förtränga bort det så gott det går.

Ska också ut och träna lite om en stund.

Smör till smörgås? Kräks Sist jag åt en smörgås med smör kommer jag inte ihåg. Det ska vara Havrefras och fruktyoghourt till frukost.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 11:50:51 följande:
    Jag ska börja packa lite idag men jag försöker förtränga bort det så gott det går.

Ska också ut och träna lite om en stund.

Smör till smörgås? Kräks Sist jag åt en smörgås med smör kommer jag inte ihåg. Det ska vara Havrefras och fruktyoghourt till frukost.
    Jag brukar faktiskt äta gröt men...host host, ingen mjölk.
    Httade fiber toast i brödskåpet, men ingen bregott. Så kan det gå!

Packa inför en flytt är helt klart det absolut värsta som finns.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 12:03:45 följande:
    Jag brukar faktiskt äta gröt men...host host, ingen mjölk.
    Httade fiber toast i brödskåpet, men ingen bregott. Så kan det gå!

Packa inför en flytt är helt klart det absolut värsta som finns.
    Mjölk dricker jag litervis varje vecka. Älskar mjölk. Ingenting slår ett glas varmmjölk innan läggdags.

Mmmm......
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-07 08:45:36 följande:
    Haha, jag var likadan med kurslitteraturen. Än idag vägrar jag lägga upp dem på vinden. Jag vill ha dem tillgängliga allihop, man vet ju ALDRIG när man kan behöva en av dem Flört

Låter som du gör ett fantastiskt jobb med din dotter! Bådar absolut gott inför framtiden.Glad Mina barn är ju så små än, att jag inte ens visste att FNs mänskliga rättigheter fanns i barnboksform. Tack för tipset!!
    Exakt så! Det där skulle kunna varit skrivet av mig.

www.bokus.com/bok/9789173770354/alla-har-ratt-fns-allmanna-forklaring-om-de-manskliga-rattigheterna-i-bild/

Och smörig som jag är, fotade jag en av mina favoritbilder i min dotters bok;

De har liksom förenklat (rent verballt) de olika rättigheterna så att de blir mer förståeliga.
    Det som är svårast av allt är faktiskt att förklara vad en rättighet är för ett barn.
    Barn tenderar att ta "rättighet" som typ...skyldighet? Eller så är det så självklara saker så att de liksom bara...."ok....?".
    Det är då allt det tunga kommer, att det inte är en självklarhet för alla osv. Sådant kanske man ska vänta lite med, men när barnen frågar tycker jag man ska svara
    Hon är snart 9 så hon förstår. Lilla Aktuellt är ett mycket bra program hahaha...
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 12:16:33 följande:
    Vet ej varför jag tänker snusk nu.
    HAHA. Knasboll.
  • Quintus Zebra
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 09:32:44 följande:
    Jag och maken delar ju inte samma religion så vi kom överens om att inte diskutera religion överhuvudtaget. Vi deltar i alla högtider tillsammans med barnen men att sitta tillsammans och diskutera religion gör vi inte. Jag är också beroende av att diskutera och kan sitta i flera timmar och hålla på.

Ja, livet blir inte som man har tänkt sig alla gånger. Jag kom in på universitetet nästan direkt efter gymnasiet. Hade tänkt plugga några år, jobba efter det och fortsätta bygga på min utbildning men det blev inte som jag hade tänkt mig alls. När jag började jobba med det jag hade utbildad mig till så engagerade jag mig för mycket i mitt arbete och det knäckte mig på bara några få månader. Jag sa upp mig och har sen dess inte haft något nytta av det jag är utbildad till men jag börjar känna att jag längtar tillbaka. Få se vad jag gör.
    Nej, för tio år sen trodde jag inte ens att jag ville ha barn. Så ibland är det väldigt väldigt tur att livet inte blir som man tänkt sig.

Jag arbetar inte heller med det jag är utbildad till. Från början sökte jag bara det här jobbet för att ha något medan jag funderade ut exakt vad jag skulle göra med all den spretiga kunskap jag besitter. Men jag hade turen att hitta ett väldigt specielt jobb (på halvtid), som inte kräver någon utbildning alls egentligen, men om folk visste vad jobbet gick ut på så hade det nog ansetts vara väldigt attraktivt. Det är väldigt givande och fritt och arbetstiderna är makalöst bra, så jag kan helt enkelt inte ge upp det. Absolut inte när barnen är små, för jobbet ger mig chansen att vara väldigt mycket med min familj.

Men visst finns det dagar då jag längtar efter lite mer ntelektuell stimulans, så jag kommer inte jobba här för evigt. Sen så har man ju som tur är nytta av sina studier i vardagen och det händer då och då att jag har nytta av dem på FL. Glad Även om man ofta bara får svaret att man är en skrytmåns om man nämner att man studerat ett visst ämne.

Så jag kommer aldrig ångra mina studier.
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 12:15:44 följande:
    Exakt så! Det där skulle kunna varit skrivet av mig.

www.bokus.com/bok/9789173770354/alla-har-ratt.../

Och smörig som jag är, fotade jag en av mina favoritbilder i min dotters bok;

De har liksom förenklat (rent verballt) de olika rättigheterna så att de blir mer förståeliga.
    Det som är svårast av allt är faktiskt att förklara vad en rättighet är för ett barn.
    Barn tenderar att ta "rättighet" som typ...skyldighet? Eller så är det så självklara saker så att de liksom bara...."ok....?".
    Det är då allt det tunga kommer, att det inte är en självklarhet för alla osv. Sådant kanske man ska vänta lite med, men när barnen frågar tycker jag man ska svara
    Hon är snart 9 så hon förstår. Lilla Aktuellt är ett mycket bra program hahaha...
    Men du, va fin. Den ska köpas!! Glad

Jag kan tänka mig att de tunga frågorna är svåra. Men man känner väl sitt eget barn och vet vad de klarar av att höra.  Jag tycker också man skall svara, fast man kan ju undanhålla otäcka detaljer OCH vara noga med att berätta om det positiva också.

Jag kan absolut längta efter att sitta och titta på Lilla Aktuellt med mina barn. Men dom är ju tre och ett, så det får väl dröja lite...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...