• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 16:12:35 följande:
    Jaded

Vi kan ta det här. Vad menar du? Jag klarar verkligen inte av killar med mörka ögon även om allt annat skulle vara perfekt så skulle jag aldrig klara av det i nykter tillstånd. Är det fel av mig att dissa majoriteten av killar som ju har mörka ögon eller vad menar du?
    Säger bara att jag tycker det är oerhört tråkigt med sådan inställning. Jag har också preferenser, ganska starka sådana men jag har lärt mig att det är fullt möjligt att falla stenhårt för någon som inte passar som handsken inom mina gamla vanliga ramar.

Tycker det är ganska skönt att jag känner så faktiskt.
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-07 16:19:01 följande:
    Säger bara att jag tycker det är oerhört tråkigt med sådan inställning. Jag har också preferenser, ganska starka sådana men jag har lärt mig att det är fullt möjligt att falla stenhårt för någon som inte passar som handsken inom mina gamla vanliga ramar.
    Tycker det är ganska skönt att jag känner så faktiskt.
    Som sagt alla har vi våra orsaker till varför vi känner som vi gör. Mörka ögon påminner mig om en tid i mitt liv som jag fortfarande inte har kommit över. Har tvingat mig själv att bli ihop med killar som har mörka ögon men har alltid gjort slut mitt i allt. Det går inte......
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 16:23:29 följande:
    Som sagt alla har vi våra orsaker till varför vi känner som vi gör. Mörka ögon påminner mig om en tid i mitt liv som jag fortfarande inte har kommit över. Har tvingat mig själv att bli ihop med killar som har mörka ögon men har alltid gjort slut mitt i allt. Det går inte......
    Ok.
  • I Blackrose I

Nej, få sätta igång med att packa lite till.....

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 15:12:41 följande:
    Hahahaha jo hon har tyvärr anammat ordet fredagsmys totalt...
    Jag är en mycket överseende mor med sådant dock. Oroar mig mer för hennes musiksmak just nu.

Eric Saade liksom...
    Som tur är har jag lärt henne att uppskatta Peter Tosh.
    Man får ta det good med det bad helt enkelt.

Hur går det med dina barn? Tom Waits?
    Haha. Jo, vad gör man inte för ungarna?

Min barns musiksmak är också lite blandat mellan högt och lågt. Saade har jag sluppit hittills dock Glad

Sonen gillar musik och brukar gunga med i takt, men han är inte petig alls.

Dottern är mer bestämd. Hon hade en period där vi överhuvud taget inte fick spela något annat hemma än Pippi- och Bamse-låten, men det gick som tur var över.

Hon har inget emot Tom Waits, hon är ju van, men det är ingen favorit.  Det är dock mycket annat av min musik som hon gillar. Hennes absoluta favoritlåt att dansa till, är "Dansa, fastän" med Säkert (och det gör mig ju stolt).

Sen så har hon ju "tyvärr" (Flört) kusiner också som förpestar hennes musiksmak med diverse mer eller mindre irriterande youtube-"musik" (t.ex. Gummy Bear, Schnappi, The Duck song, Arne Aligator, o.s.v.)
  • Quintus Zebra
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 15:18:46 följande:
    Oh lala! Var bokar man tid? Tar han emot trekant förslag? Börjar bli sugen igen. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 15:22:51 följande:
    Yummy!?!?!?!?!

Vet ej, han har tystnadsplikt.
    Men han kommer logga ut nu när du är här hahahahahahahaha
    Åh, herregud!

Jo, vi pryda, monogama Gigolos med tystnadsplikt är ju lite svåra att boka. Tur att frun tjänar pengar Flört
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 15:11:53 följande:

Nu har jag packat 15 banankartonger. Orkar inte MER.............

Vad ska du med alla bananer till?
  • Noun

Vad seriöst det var här nu då Förvånad

En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Druid
    Jäjd skrev 2011-05-07 17:18:41 följande:
    Ja jag vet. Rena rama sömnpillret.
    Men jag är ju här.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...