• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 12:16:33 följande:
    Vet ej varför jag tänker snusk nu.
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 12:35:32 följande:
    HAHA. Knasboll.
    Förvånad

Hahahahahahahaha!

Nu känns det som att tråden är tillbaks på rätt spår igen Tungan ute
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-07 13:31:33 följande:
    Men du, va fin. Den ska köpas!! Glad

Jag kan tänka mig att de tunga frågorna är svåra. Men man känner väl sitt eget barn och vet vad de klarar av att höra.  Jag tycker också man skall svara, fast man kan ju undanhålla otäcka detaljer OCH vara noga med att berätta om det positiva också.

Jag kan absolut längta efter att sitta och titta på Lilla Aktuellt med mina barn. Men dom är ju tre och ett, så det får väl dröja lite...
    Ja risken finns ju att den minsta skulle riva sönder den hahaha...

Mmm du får väl se på andra PK-barnprogram så länge.
    Min dotter (halvjamaican som hon är) gillar något som måste vara väldigt PK. Rastamouse.

www.rastamouse.com/

Finns inte på svenska ännu men jag kanske ska pusha för det
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-07 13:27:52 följande:
    Nej, för tio år sen trodde jag inte ens att jag ville ha barn. Så ibland är det väldigt väldigt tur att livet inte blir som man tänkt sig.

Jag arbetar inte heller med det jag är utbildad till. Från början sökte jag bara det här jobbet för att ha något medan jag funderade ut exakt vad jag skulle göra med all den spretiga kunskap jag besitter. Men jag hade turen att hitta ett väldigt specielt jobb (på halvtid), som inte kräver någon utbildning alls egentligen, men om folk visste vad jobbet gick ut på så hade det nog ansetts vara väldigt attraktivt. Det är väldigt givande och fritt och arbetstiderna är makalöst bra, så jag kan helt enkelt inte ge upp det. Absolut inte när barnen är små, för jobbet ger mig chansen att vara väldigt mycket med min familj.

Men visst finns det dagar då jag längtar efter lite mer ntelektuell stimulans, så jag kommer inte jobba här för evigt. Sen så har man ju som tur är nytta av sina studier i vardagen och det händer då och då att jag har nytta av dem på FL. Glad Även om man ofta bara får svaret att man är en skrytmåns om man nämner att man studerat ett visst ämne.

Så jag kommer aldrig ångra mina studier.
    Nu blir man ju faktiskt väldigt nyfiken på jobbet...
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 13:38:16 följande:
    Nu blir man ju faktiskt väldigt nyfiken på jobbet...
    Sorry, men nu blir jag så där seriös igen Flört

Tyvärr kan jag inte säga så himla mycket, för jag har tystnadsplikt. Och det skulle inte hjälpa om jag försökte förklara för det hade bara väckt fler frågor. Men det brukar klassas som ett vårdyrke, även om det är rätt missvisande.

Sorry, som sagt. Men vad gäller mitt nuvarande drömjobb så får ni bara lite luddigt skryt från mig Tungan ute
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-07 14:10:14 följande:
    Sorry, men nu blir jag så där seriös igen Flört

Tyvärr kan jag inte säga så himla mycket, för jag har tystnadsplikt. Och det skulle inte hjälpa om jag försökte förklara för det hade bara väckt fler frågor. Men det brukar klassas som ett vårdyrke, även om det är rätt missvisande.

Sorry, som sagt. Men vad gäller mitt nuvarande drömjobb så får ni bara lite luddigt skryt från mig Tungan ute
    Gigolo?
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 13:37:15 följande:
    Ja risken finns ju att den minsta skulle riva sönder den hahaha...

Mmm du får väl se på andra PK-barnprogram så länge.
    Min dotter (halvjamaican som hon är) gillar något som måste vara väldigt PK. Rastamouse.

www.rastamouse.com/

Finns inte på svenska ännu men jag kanske ska pusha för det
    Hahahahaha! Nej nej nej, det skulle han ALDRIG göra, han river enbart sönder Sd-kurirer och liknande Oskyldig

Dottern gillar ju Pipi, Pupu och Rosmari (tre små figurer som söker efter sin Mapa (en förälder som kan vara en mamma och pappa i ett), och det känns ju ganska PK!

svtplay.se/t/129348/pipi__pupu_och_rosmari

Rastamouse låter ju annars underbart. Hon brukar inte störa sig på att det är på Engelska, men om du lyckas tjöta fram en svensk variant får du säga till Skrattande
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-07 14:25:15 följande:
    Hahahahaha! Nej nej nej, det skulle han ALDRIG göra, han river enbart sönder Sd-kurirer och liknande Oskyldig

Dottern gillar ju Pipi, Pupu och Rosmari (tre små figurer som söker efter sin Mapa (en förälder som kan vara en mamma och pappa i ett), och det känns ju ganska PK!

svtplay.se/t/129348/pipi__pupu_och_rosmari

Rastamouse låter ju annars underbart. Hon brukar inte störa sig på att det är på Engelska, men om du lyckas tjöta fram en svensk variant får du säga till Skrattande
    "Mapa" är utan tvekan, det absolut värsta ord jag vet.
    Tillsammans med "hen" må det brinna i PK-helvetet.
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Alla ord som börjar eller slutar på "mys" kan också få glöda lite.
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 14:24:35 följande:
    Gigolo?
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Fan, är jag så genomskinlig? Tog du det på att jag kallade det ett vårdyrke?

Gigolo! Alla pryda Zebrors drömyrke Skrattande
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-07 14:30:29 följande:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Fan, är jag så genomskinlig? Tog du det på att jag kallade det ett vårdyrke?

Gigolo! Alla pryda Zebrors drömyrke Skrattande
    Tystnadsplikt, vårdyrke, drömyrke, skryt, ingen utbildning...hahahahhaaaa

Du lade upp det så fint så.
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 14:27:15 följande:
    "Mapa" är utan tvekan, det absolut värsta ord jag vet.
    Tillsammans med "hen" må det brinna i PK-helvetet.
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Alla ord som börjar eller slutar på "mys" kan också få glöda lite.
    Skrattande

Inget fredagsmys framför TVn med dottern hemma hos dig?

Tycker mest Mapa är ett lite fånigt ord , och det barnprogrammet är ju så flummigt så jag är inte helt säker på att det överhuvudtaget finns nåt gömt PK-budskap alls.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...