• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • fisförnäm
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 13:33:35 följande:
    På persiska ska det vara med e på slutet och på arabiska a på slutet. Sen ska det väl vara bokstaven GH ibörjan och inte G även på arabiska.
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 13:53:32 följande:
    Sen är det samma ord som används för ordet Kaffe också. Ghave på persiska och ghahva på arabiska så hen kanske ville bjuda på kaffe?
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 13:56:01 följande:
    Eller iallafall på persiska. Kom på att på arabiska så skiljer det Ghahvah (Kaffe) Ghahbah (Hora) men rätta mig gärna den som vet.
    Där man ser! Några kunskaper rikare.
    Jag tvivlar starkt på att det handlade om kaffebjudning i den konversationen, dock.
  • Skarprättare
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 15:25:13 följande:
    Jag pratar om min FL-beroende och den avgiftningen.

Ha en fortsatt trevlig helg.
    Jag kan avgifta dig.
  • I Blackrose I
    Skarprättare skrev 2011-09-11 18:27:26 följande:
    Jag kan avgifta dig.
    Det tror jag säkert att du kan. skulle behöva någon som kunde ta hand om mig just nu i några dagar......
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    fisförnäm skrev 2011-09-11 17:24:59 följande:
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 13:53:32 följande:
    Sen är det samma ord som används för ordet Kaffe också. Ghave på persiska och ghahva på arabiska så hen kanske ville bjuda på kaffe?
    Där man ser! Några kunskaper rikare.
    Jag tvivlar starkt på att det handlade om kaffebjudning i den konversationen, dock.
    U welcome. {#emotions_dlg.flower}
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • fisförnäm

Fan vad gött att elitserien dragit igång! Någon mer härinne som är intresserad?

• TheCoopers
    fisförnäm skrev 2011-09-13 21:25:29 följande:
    eh nej
    I'm the me I choose to be ...
  • Chazz Michael Michaels
    fisförnäm skrev 2011-09-13 21:25:29 följande:
    Sådär. Sambon är fanatisk modoit så jag följer dem lite halvt. Sedan Västerås IK gick i konkurs och återuppstod är jag dock mer intresserad av lägre divisioner (läs Allsvenskan) när det gäller svensk ishockey.
  • fisförnäm
    FamiljenCooper skrev 2011-09-14 10:19:42 följande:
    eh nej
    Har Kuba något hockeylag?
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-09-14 10:49:47 följande:
    Sådär. Sambon är fanatisk modoit så jag följer dem lite halvt. Sedan Västerås IK gick i konkurs och återuppstod är jag dock mer intresserad av lägre divisioner (läs Allsvenskan) när det gäller svensk ishockey.
    Jaha, där ser man. Allsvenskan är inte så dum den heller, men jag är mer intresserad av elitserien då mitt hjärta pumpar för Linköping.
  • TheCoopers
    fisförnäm skrev 2011-09-14 18:11:16 följande:
    Har Kuba något hockeylag?
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-09-14 10:49:47 följande:
    Jaha, där ser man. Allsvenskan är inte så dum den heller, men jag är mer intresserad av elitserien då mitt hjärta pumpar för Linköping.
    Kuba ? Det tror jag inte men du kan ju googla ?
    I'm the me I choose to be ...
  • fisförnäm
    FamiljenCooper skrev 2011-10-06 18:16:45 följande:
    Nu vet jag inte vad Kuba har med mig att göra .. men ok .. tack för info .
    Jag blandade ihop flaggan i din avatar med Kubas, fel av mig.
  • Mjaaw
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 13:56:01 följande:
    Eller iallafall på persiska. Kom på att på arabiska så skiljer det Ghahvah (Kaffe) Ghahbah (Hora) men rätta mig gärna den som vet.
    Det är lite olika beroende på vilken dialekt man har i arabiska, T.ex Syriens befolkning talar ut Kaffe : Ahwe
    Hora : Ahbe (men man ''trycker'' åt bokstaven H ifrån halsen) Det låter rätt olika när man väl uttalar det :)
    (det jag talar)

Palestina säger dom oftast  Gahbe och Gahwe, och så finns det också Kahbe och Kahwe, lite olika beroende på vart man bor i dom arabiska länderna :D
  • posfr
    Anton Chigurh skrev 2011-08-07 17:13:45 följande:
    En spann...........kan man ha till mycket.
    Oh, hjälp.
  • Anton Chigurh
    posfr skrev 2013-07-21 20:59:27 följande:
    Oh, hjälp.
    Jag behöver en uppdatering här !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...