• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Jäjd
    Noun skrev 2011-09-09 22:42:58 följande:

Skrattande

Really? Är du vet vem dum så PMa mig!  
    Haha har du läst "diskussionen"? Eller tänker du på nåt annat nu, som jag också tänker på nu? *förvirrar bakis* 
  • Noun
    Jäjd skrev 2011-09-09 22:44:47 följande:
    Haha har du läst "diskussionen"? Eller tänker du på nåt annat nu, som jag också tänker på nu? *förvirrar bakis* 

Que?

*förvirrad*
    Män är berg, men kvinnor är hävstänger som lyfter dem.
  • Jäjd
    Noun skrev 2011-09-09 22:46:08 följande:

Que?

*förvirrad*
    Ja förlåt, jag tänker på flera saker samtidigt här.
    Men ett återbesök i religionsforat häromkvällen gjorde liksom det väldigt klart att jag fortfarande har förmågan att påverka vissa stackars krakar där.Drömmer

Så kan vi säga!   

• Noun
    Jäjd skrev 2011-09-09 22:51:17 följande:
    Ja förlåt, jag tänker på flera saker samtidigt här.
    Men ett återbesök i religionsforat häromkvällen gjorde liksom det väldigt klart att jag fortfarande har förmågan att påverka vissa stackars krakar där.Drömmer

Så kan vi säga!   

*springer genast och kollar i avsaknad av länk*
  • Noun

Jasså jaha.

Grejjen är att man faktiskt känner sig förföljd och trakasserad som muslim och arab i dagens Sverige. 

• Jäjd
    Noun skrev 2011-09-09 23:05:19 följande:
    Jasså jaha.

Grejjen är att man faktiskt känner sig förföljd och trakasserad som muslim och arab i dagens Sverige. 
    Apropå vaddå?
  • Skarprättare
    Jäjd skrev 2011-09-09 22:38:45 följande:
    Det betyder inte samma sak kanske.
    Vad har det med saken att göra? Ökenspråksfraser som ökenspråksfraser liksom.

Och varför är det här tråden så ultradöd nuförtiden?
  • fisförnäm
    Noun skrev 2011-09-09 23:05:19 följande:
    Jasså jaha.

Är du arab? Kan du bekräfta eller dementera om "gahbe" (osäker på stavningen) betyder hora?
  • Jäjd
    fisförnäm skrev 2011-09-10 12:06:38 följande:
    Är du arab? Kan du bekräfta eller dementera om "gahbe" (osäker på stavningen) betyder hora?
    Ja. Fast det uttalas med a på slutet.
  • fisförnäm
    Jäjd skrev 2011-09-10 12:15:25 följande:
    Ja. Fast det uttalas med a på slutet.
    Jaså? Men kanske är en dialektal fråga om huruvida det utalas med e eller a?

Hur kommer det sig att du har denna ovärderliga kunskap?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...