• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Jäjd
    fisförnäm skrev 2011-09-10 12:26:15 följande:
    Jaså? Men kanske är en dialektal fråga om huruvida det utalas med e eller a?

Hur kommer det sig att du har denna ovärderliga kunskap?
    Det är det kanske. Det är förstås även så att det finns fler ord än detta för "hora" på de olika arabiska dialekterna skulle jag tro.

Vaddå, kunskap som kunskap? Men visst är den ovärderlig. Jag kan, och har kunnat, ganska mycket på en hel massa språk under åren som varit faktiskt. Men det ska ju hållas levande.

Men varför undrar du? Har någon dumming kallat dig hora?    
  • I Blackrose I
    fisförnäm skrev 2011-09-10 12:06:38 följande:
    Är du arab? Kan du bekräfta eller dementera om "gahbe" (osäker på stavningen) betyder hora?
    På persiska ska det vara med e på slutet och på arabiska a på slutet. Sen ska det väl vara bokstaven GH ibörjan och inte G även på arabiska.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Skarprättare skrev 2011-09-10 00:56:21 följande:
    Och varför är det här tråden så ultradöd nuförtiden?
    Jag försöker avgifta mig.
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 13:33:35 följande:
    På persiska ska det vara med e på slutet och på arabiska a på slutet. Sen ska det väl vara bokstaven GH ibörjan och inte G även på arabiska.
    Det är ju fonetiskt uttal det är frågan om här Rose.
    G blir ju korrekt då, iallafall från den dialekt arabiska jag är van vid. Jag finns inte bara en nämligen.  
    Alltså g-ah-bah. Typ. Drömmer 
  • I Blackrose I
    fisförnäm skrev 2011-09-10 12:06:38 följande:
    Är du arab? Kan du bekräfta eller dementera om "gahbe" (osäker på stavningen) betyder hora?
    Sen är det samma ord som används för ordet Kaffe också. Ghave på persiska och ghahva på arabiska så hen kanske ville bjuda på kaffe?
  • I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 13:53:32 följande:
    Sen är det samma ord som används för ordet Kaffe också. Ghave på persiska och ghahva på arabiska så hen kanske ville bjuda på kaffe?
    Eller iallafall på persiska. Kom på att på arabiska så skiljer det Ghahvah (Kaffe) Ghahbah (Hora) men rätta mig gärna den som vet.
  • Skarprättare
    I Blackrose I skrev 2011-09-10 13:34:15 följande:
    Jag försöker avgifta mig.
    Så i ditt liv är jag som en lömsk flugsvamp bland kantareller?
  • I Blackrose I
    Skarprättare skrev 2011-09-10 14:10:34 följande:
    Så i ditt liv är jag som en lömsk flugsvamp bland kantareller?
    Jag pratar om min FL-beroende och den avgiftningen.

Ha en fortsatt trevlig helg.
  • fisförnäm
    Jäjd skrev 2011-09-10 13:15:59 följande:
    Det är det kanske. Det är förstås även så att det finns fler ord än detta för "hora" på de olika arabiska dialekterna skulle jag tro.

Vaddå, kunskap som kunskap? Men visst är den ovärderlig. Jag kan, och har kunnat, ganska mycket på en hel massa språk under åren som varit faktiskt. Men det ska ju hållas levande.

Men varför undrar du? Har någon dumming kallat dig hora?    
    Så är det säkert.

Jo, det är väl inte alltid så lätt att hålla det levande...

Nä, kommer bara ihåg att jag hörde det ordet för ett par år sedan(riktat till någon annan), men jag fick aldrig dess betydelse bekräftat.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...