No Ka Oi skrev 2011-09-12 11:38:22 följande:
Jag vet inte hur man ska göra med det statiska... Fanns det inte för länge sedan någon slags duk man skulle lägga in i torktummlaren som skulle motbilda det statiska? Har ingen aning om hur eller om det skulle fungera... För usch och fy för statiska kläder och hår som flyger runt och gnistrar...
Eileen, vilken jobbig sists du sitter i. Det verkar inte helt lätt det där... Hoppas det löser sig på enklast sätt för dig!
Man får föda vart man vill. Om det finns plats!!! Många som bor söder om Göteborg åker till Varberg istället trots att det är längre bort. Varberg har bra rykte så många väljer det.
Själv är jag lite sur nu... Man kan ju berätta för kollegor att man är gravid men jag tycker det är svårt. Och förr eller senare syns det ju. Men mina närmaste kollegor är visst blinda. Har haft på mig de tajtaste kläderna jag hittat i garderoben. En (som är mer som en vän) har jag berättat för och nu går visst ryktet. Min närmaste kollega flyger in på mitt rum coh ropar ska du vara mammaledig? Ja ni verkar ju vara blinda som inte sett något. Äsch jag trodde du bara hade svårt att gå ner efter graviditeten. Tack för den... Det är drygt tre år sen jag fick barn sist och jag vägde samma som innan jag blev gravid efter några månader... Och i höstas gick jag ner några kg till. Blä... Jag vet att jag väger lite för mycket men att hon trodde jag bara var tjock i vecka 21... Usch, nu blev jag ledsen oxå... Hormonerna hoppar visst idag. Jag skyller på dom i alla fall! Och tuttarna. För dom har växt så förbaskat.
skaka av dej dessa idioter! Det finns seriöst idioter överallt, som älskar att trycka ner för att höja sig själva, det farliga är att söka bekräftelse hos sånna. Som gravid känns det som att man är ett lätt byte för kommentarer, värsta skräckhistorierna osv. Du har en beibis i magen och dom är inte värda att sabba en dag i dit liv för dig och din efterlängtade beibis. Kollegor är inget som man själv har valt som vänner, sen om de blir ens vänner eller inte väljer du.