• Myggan01

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Mitt blodvärde är stabilt eller mer orörligt typ... ligger på 100 sen v 15, efter att det hade tvär dykt från 129 på 4 v. jag är nu i v 26, spelar ingen roll att jag har ätit med massa järn mat, piller. Jag fick inte träffa min bm utan en rätt ny smått förvirrad person som tog blodprovet i förrgår. så det kändes inte läge med "dramaqueen" just då, hon sa att blir det längre än 100 så blir det blodanalys osv....... men jag ska dit på rutin kontroll om 2 v, är värdet lika uselt så lär tårarna komma vilket fall som hellst. Verkar ju vara en kostnads fråga, med tanke på att kroppen har bevisat nu att den inte tar upp järnen /Iron woman.

• Myggan01

Ettlitetpyre -Åh va skönt att du blev tagen på allvar, känns lite som att vissa läkare hittar sina läkarlicenser i cornflakes paketet.

Jag tycker kroppen är häftigt att den verkligen säger till att nu -stopp är det lite galet, viktigt att lyssna på kroppen. Jag knaprar niferx och sköljer ner med c-vitamin järn brus, men jag kanske borde testa hemofer, tack för tipsetGlad

Nu har jag bokat in mig på 5 veckor till mamma vattengympa, jag är beroende av att vara  vatten, så himla skönt för kroppen men en vatten förlossning vill jag inte ha, men grym smärtlindring för rygg och fogar, hemma ställer jag mig i duschen så fort jag får huvudvärk eller bara känner mig allmänt blä-ig

Trevlig helg alla mamas

• Myggan01
    julia09 skrev 2011-09-11 11:33:54 följande:
    Vattengympa! jag kanske också borde prova det för mina fogarGlad. Jag brukar ställer mig i duschen när jag har sammandragningar och det hjälper.
    jag har mamma vattengympat i 5 v och är riktigt nöjd, tänker fortsätta så länge allt känns okej, fogarna känns bättre, mindre spänningshuvudvärk, jag kan få sammandragningar under passet men då tar jag det bara lugnare, märker att jag får en bättre djupaning i vattnet också, roligt att träffa andra gravida också, du borde testa :)
  • Myggan01
    No Ka Oi skrev 2011-09-12 11:38:22 följande:
    Jag vet inte hur man ska göra med det statiska... Fanns det inte för länge sedan någon slags duk man skulle lägga in i torktummlaren som skulle motbilda det statiska? Har ingen aning om hur eller om det skulle fungera... För usch och fy för statiska kläder och hår som flyger runt och gnistrar...

Eileen, vilken jobbig sists du sitter i. Det verkar inte helt lätt det där... Hoppas det löser sig på enklast sätt för dig!

Man får föda vart man vill. Om det finns plats!!! Många som bor söder om Göteborg åker till Varberg istället trots att det är längre bort. Varberg har bra rykte så många väljer det.

Själv är jag lite sur nu... Man kan ju berätta för kollegor att man är gravid men jag tycker det är svårt. Och förr eller senare syns det ju. Men mina närmaste kollegor är visst blinda. Har haft på mig de tajtaste kläderna jag hittat i garderoben. En (som är mer som en vän) har jag berättat för och nu går visst ryktet. Min närmaste kollega flyger in på mitt rum coh ropar ska du vara mammaledig? Ja ni verkar ju vara blinda som inte sett något. Äsch jag trodde du bara hade svårt att gå ner efter graviditeten. Tack för den... Det är drygt tre år sen jag fick barn sist och jag vägde samma som innan jag blev gravid efter några månader... Och i höstas gick jag ner några kg till. Blä... Jag vet att jag väger lite för mycket men att hon trodde jag bara var tjock i vecka 21... Usch, nu blev jag ledsen oxå... Hormonerna hoppar visst idag. Jag skyller på dom i alla fall! Och tuttarna. För dom har växt så förbaskat.
    skaka av dej dessa idioter! Det finns seriöst idioter överallt, som älskar att trycka ner för att höja sig själva, det farliga är att söka bekräftelse hos sånna. Som gravid känns det som att man är ett lätt byte för kommentarer, värsta skräckhistorierna osv. Du har en beibis i magen och dom är inte värda att sabba en dag i dit liv för dig och din efterlängtade beibis. Kollegor är inget som man själv  har valt som vänner, sen om de blir ens vänner eller inte väljer du.
  • Myggan01

Någon fler än jag som har hört att vi IVF are med 1 barn går aldrig längre än 1 vecka över tiden innan vi isåfall sätts igång.

Bm från föräldrakursen på förlossningen sa det men jag hant inte fråga vidare på den frågan.

• Myggan01

här i stockholm sätt gravida igång 42 plus 0, och ivf are 41 plus 0. Men jag har heller aldrig hört det förrut så jag ska forska kring detta, KAN ju vara bra att vetaFlört

• Myggan01

oceans pearl va spännande och va skönt att det växer bra!!

Får vi ett extra ultraljud i v 32???Skrattande eller är det från län till län??

inatt har jag sovit skit, hjärtklappning, yr och allmänt illamående, trodde det var järnet som ställde till det, MEN åkte och testa idag och hade fått bättre värde, och mitt blodtryck låg som en elitidrottare, snacka om att jag blev paff för jag trodde jag hade slut blod i kroppen?! Känner fortfarande hjärtrusning och känner mig allmänt difus i huvvet typ, bokat läkare nästa vecka.

• Myggan01

klagosången fortsätter, sorry känns som att det är det enda jag gör.. Rynkar på näsan det är kroppsligt inte en bra graviditet, även fast beibis mår bra som tur är.
    jag har haft ont sen v 11 men barnmorskan har sagt att det inte är foglossning utan bara för att jag ligger så mycket pga illamåendet.

Men värken  har bara blivit värre så nu i  v 28 går jag till barnmorskornas kiropraktor/sjukgymnat för jag står inte ut längre, så himla underbar människa!!! hon blev förbannad och tyckte jag skulle byta barnmoska direkt (även fast det är hennes kollega) hon sa att det var det värsta foglossningen hon har behandlat och det kommer ta tid att få till efter födsel, sen bör förlossningen ses över om det ens är möjligt att föda vaginalt. Hade jag behandlats tidigare hade allt varit så mycket lättare. 

TENS apparaten är påväg med posten och blir fortsatt heltidsjukskriven och en miljard inbokningar hos henne.
     Så skönt att bli tagen på allvar och att hon verkligen bekräftar min smärta, jag är också dum i huvvet som har bitit ihop och funnit mig i att jag inte kan ta på mig byxor och skor själv. Hoppas jag slipper rullstol i slutet av graviditeten.

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan