IVF-gravida med BF i Dec/Jan
busan - coolt häftigt, hoppas minstingen växer till sig
busan - coolt häftigt, hoppas minstingen växer till sig
imorrn ska jag testa ingefära, någon som testat det mot illamående?? postafen och gud vet allt funkar inte. Super luktsinne, borde jobba som tull hund på arlanda, så bra är mitt luktsinne. Värsta är okej förutom min löp tik som jag inte ens kan titta på just nu, är grannen under oss som röker på balkongen på nätterna, håller på att bli tokig!! jag måste sova med fönstret öppet för jag är sjuk varm på nätterna. Vette fan va jag ska göra?!?! sovrummet blir en gas kammare. Finns det ingen lag eller nått mot det??
Fick ialla fall se min fina älskling igår igen, 2 cm och ett fint tickade, rörde på sig också.
Håller tummarna för era små hjärtan som kämpar.
urk...nu känns det tufft, fast min fina kille säger bara 2 v till (v 12)då kanske du börjar må bättre, håll ut.. nä nu är det nog, försöker få tag i barnmorskan men dom e på utbildning idag, typiskt, så det får bli imorrn. Jag mår verkligen inte bra, har legat sen v 6 i illamående och migrän så nu 4 v senare börjar jag psykiskt och fysiskt haverera. Yr och svag, kräks men jag tycker jag lyckas dricka vatten och behålla vissa måltiden, men som det är just nu pendlar jag mellan sovrummet och toan. Testa gå ut i friska luften 5 min igår och höll på svimma. Morgon illamående in my as... det är hela tiden. Bara att duscha är ett projekt,. Nä nu blir det att söka hjälp,.. behövde bara skriva av mig.
Nu har jag knaprat Lergigan comp och vanlig Lergigan till natten, funka inte, tycker nästan det blev värre speciellt natten då jag fick en massa hjärtklappning, och så luft spydde jag halva natten (urksäkta känsliga läsare) läste i morske att det är en biverkning, så inge mer sånna piller.
Små äta funkar typ, fast det tar emot. Ingen matlust alls, Ber till alla högre makter att detta illamående försvinner, sen har jag märkt att jag får huvudvärk av att ligga så mycket så nu sitter jag bort huvudvärken, det funkar ibland. En dag i taget.
jag är heltidssjukskriven sen v 3, fick världens migrän av sprutorna och sen när jag blev gravid kom illamåendet hand i hand med migränen, det var riktigt svårt att få sjukskrivning ibörjan, gick hos en idiot vårdcentralen som knappt vet vad gravid är, han sa även att jag skulle ta ett varmt bad och slappna av så skulle jag kunna gå på jobbet dagen efter,,, puckad människa. Skrev in mig oss barnmorskan v 6 ihopp om hjälp där, och det fick jag, ialla fall med sjukskrivning.
Fick ett tips av en vän som nyligt har fått barn, om ni som jag håller på att dö när ni nyser dvs att det hugger till i tjejmagen, så sa hon att knipa ihop benen hjälper vid nys attacken:)