IVF-gravida med BF i Dec/Jan
lycka till idag med cystan!! huvva sånt är inte kul, fick du den vid hormoneringen innan ivf? Ja jag hoppas verkligen att illamåendet och migränen lugnar ner sig.
lycka till idag med cystan!! huvva sånt är inte kul, fick du den vid hormoneringen innan ivf? Ja jag hoppas verkligen att illamåendet och migränen lugnar ner sig.
åh vilken fin beibis! jag går in i v 15 och ska på vanligt ultraljud på torsdag för att "fira" att jag överlevt så här länge alla kräk och migrän dagar.
För mer än en vecka sen fick jag *panghuvudvärk* tog migrän medicin- funka inte. Testa alvedon, massage, sova. Denna huvudvärk höll i sig 6 dagar, jag höll på gå unde. jag börja dricka sjukt mycket vatten och igår och idag är det skillnad. Dock får jag springa på toa var 20 min men det är det värt! så ifall någon har ont huvudet och inget hjälper testa litervis med vatten och buljongvatten. Jag hoppas det håller min huvudvärk borta.
ett annat tips för er som har svårt att sova/hitta en bra sovställning, jag köpte på babyland en avlång sackosäck att ha i sängen. Bästa investeringen på länge, riktigt skönt för ryggen och benen.
sjuan -för trög mage ska du absolut inte äta grovt bröd, välj hellre vitt bröd och drick mycket vatten. kokt mat är bättre än stekt.
ja det var verkligen underbart att se beibis där inne, sög på tummen och vinka. Jag har RUL 20 juli längtar så. Illamåendet kommer och går men är så himla myk bättre, huvudvärken lyckades jag trolla bort för första gången men hjälp av att ligga på spikmattan som huvudkudde i 50 minuter, jag är så lycklig en bra dag idag! kram
huvudvärken har varit i 3 veckor, började med blutsaft förra veckan och *kanske* att det har blivit bättre, börjat att lätta så jag hoppas det var järnbrist! min mage sliter och molar också, blev nästan lite rädd i helgen men nu är det mer "växt värk". Fogarna mår inte bra om jag har rört på mig för mycket (2h på ikea) har jag suttit, legat förlänge kan jag knappt gå. Däremot mitt illamående är under kontroll och jag är så lycklig att få bocka bort en symtom.
jag har smått börjat shoppa bebis saker, svårt att hålla sig, två bodys, sängkläder till spjälsäng, jag har redan bestämt vilken spjälsäng det blir, skötbord, barnvagn ska vi plugga vidare om (hel vetenskap) men jag ska spara det stora sakerna till efter sommaren.
Som jag längtar till jul!! tänk julpynta, julmysa, mörkt och kallt med tända ljus och bebis saker på plats åhhhh så fantastiskt!! sen att jag tänker hålla mig till att föda till januari blir ett annat projekt Vi bor i sth och kommer stanna här över jul och inte åka upp till norrbotten, så det blir bara vi två under julafton sen får familjen dyka upp när bebis är framme, känns rätt skönt fast det kommer även vara konstigt att inte vara "hemma" med familjen.
ha en fin sommar dag!
varför sluta med folsyra efter v.12? j
Jag håller själv på att exprimentera med blutsaft och anar att huvudvärken lättar så jag ialla fall kan vara uppe en stund, knyta en sjal riktigt hårt (jävligt hårt) runt huvvet funkar som bedövning en stund. Dricka grönsaksbuljon för att få i salt... MEN nu börjar jag tröttna på skiten, ringer bm imorrn, lobotomi snart om huvudvärken inte försvinner.
min magen syns, allt syns känns det som från att ha varit 34-36 så börjar jag närma mig 38 i tros storlek, tror jag chocka kroppen med att börja äta mer för två veckor sen då jag sluta kräkas.
Min mage känns rätt hård, men jag känner mig små orolig för jag har sån värk i bebis magen som varar i 4 sek och så går det över, antar att det är växt värk men blir ändå nojig.
Jo bm sa att kontakta en neurolog (utan att ens kolla värderna)... jo tjena... har tid imorrn för provtagning. Kroppen samlar på sig vätska och jag tror att då sväller även hjärnan som gör att det blir huvudvärk, läst på internet att många får ont i huvvet just andra trimestern. Sen försöka dricka minst 2 l vatten och få i sig nått salt. Jag tänker fortsätta med blutsaften även fast det visar sig att järnet är okej, för jag upplever att det släpper lite. Du borde testa en vecka med blutsaft och se om huvudvärken blir mildare ialla fall.
längtar ihjäl mig till Rul!!
SERIÖST JAG MÅSTE BYTA BM! Till och med jag som inte ens jobbar inom vården fattar att ett blodvärde vid 95 är jävligt dåligt. Jag började med blutsaft för en vecka sen, ätit blodpudding 2 dagar och känner redan att livet känns ljusare, men det kunde vara bättre. Jag berättade att jag har varit sängliggandes i fruktansvärda huvudvärkar liknar migrän men är inte migrän. Min sambo har jag tvingat sitta och dra mig i håret för att värken ska lätta några sekunder. Bm sa -nä du har inte dåligt järnvärde, du kan börja med järn om du vill nu, men gå ut och gå och svettas så slutar du tänka på huvudvärken........ så jävla arg och inte tagen på allvar. Hon tyckte jag skulle ta citadon(?) vilket inte hjälper, inga tabletter hjälper mot denna värk, men hon lyssna inte.... åh fy va trist.
jag tyckte även att blodtrycket också var konstigt, jag är en lågtryckare, låg på 29 och nu på 40, det var de siffror dom sa, fattar inte så mycket, men det känns också som en förändring. Men allt var så himla bra, jag skulle ut och svettas tyckte dom...