• Myggan01

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

SinnerSaint skrev 2011-05-24 07:55:58 följande:
    Jag sover också otroligt dÅligt. Vaknar runt 3-4 och måste gå på tia å kan inte somna på en timme minst sen. Är helt klarvaken. Å så har jag avsmak för den mesta maten fortfarande men mitt illamående är ju som tur är borta. Vi går ju in i nu vecka nu och denna vecka och nästa vecka börjar bebis få näring genom moderkakan å progesteronet ökar så då kan man hoppas att illamår det avtar Du kan ju annars beställa en progesteronkräm som finns och som jag vet har hjälpt många. Finns på nätet kram
    progestorn kräm?!?!? blev genast intresserad!! vad och hur hjälper den? jag önskar så att det försvinner, börjar få ont i svanken så jag måste få komma igång och röra mig, ska försöka ta 10 miuters prommenad varje dag, jag har hundes bajspåsar "just in case" Jo snart vecka 12!!
    har det börjat synas nått på dig? jag känner mig mest lönnfet men min sambo säger att det buktar ut mer från tjejmagen än förra veckan, vi tänker fota varje vecka. Jag är inne i yoguard period och det funkar behålla, 2 klunkar och sen vila ner det i magen. Märker att jag mår sämre av måltider, utan det funkar bäst att små äta hela tiden. Jag läste på din blogg att ni inte har berättat för någon än, shit det e starkt gjort!! familjen vet men nästa vecka får vänner veta, de flesta tror jag ligger i influensa:)
  • Myggan01
    SinnerSaint skrev 2011-05-25 15:02:12 följande:
    På denna sida kan du köpa salvan, som sagt, värt för alla er som mår illa att testa. Jag kan ju absolut inte lova att det fungerar. Men ändå det är tydligen till och med ok nu att anvm sa denna salva istället för prog supparna vid ivf Jaja, här är sidan och ni som vill testa gör det www.whiteday.se/progesteron.html Och på denna sida står det mycket bättre om själva salvan. Den kan tydligen motverka missfall också www.hormoni.se/progesteronkram_progesterall.p... Lycka till
    tack, verkar skit bra men jag ska nog ringa bm först iallafall och fråga henne om vad hon tycker, blir lite rädd att testa nått som ej en läkare ger ialla fall nu när jag är gravid, tror dock att det är en absolut grej för mig utan graviditet tack för tipset!
  • Myggan01

måste inflika lite kring dessa nupp och kub test, vi blev tillfrågade av våran Bm för att det är rutinfrågor de ställer ialla fall där vi går. Visst har vi funderat men jag tror... att ska man göra det ska man vara jävligt säker på vad man ska göra med svaret.. ivf är som sagt tufft för alla, jag lyckades på första försöket vilket är en enorm lycka, jag tar inte denna graviditet förgiven och får nypa mig i armen varje dag.. vi bestämde oss för att inte göra kub eller nupp just för att vi skulle aldrig klara av att ta bort barnet, ej heller OM vi dessutom har ett friskt barn och så blir det missfall på grund av testerna skulle vi heller inte kunna förlåta oss. Det är större chans att få missfall efter ett nupp och kub än att få ett barn med down syndrom eller nått annat.
    men vi är alla olika och alla har rätt till sitt beslut

• Myggan01

märkliga var att min bm sa missfallsrisk i samma mening som nupp och kub, känns som att jag har fått felaktig info och därav inte läst på sj om det. Tankeställare.

• Myggan01
    Snösport skrev 2011-05-26 09:17:07 följande:
    Här i Luleå vet jag att jag inte kommer att bli erbjuden KUB, NUPP för Norrbotten har inte det för någon...eftersom det är mitt i juli när man ska testa det ska jag ringa och fixa det privat i Umeå (=ca 30 mil söderut) snart och bara kolla lite vad som gäller för jag vill kolla och helst inte göra FVP i förtsa hand då jag vet en som fick missfall dagen efter...hon var ung och blev gravid direkt igen...jag kasnke är för gammal då så det gör jag bara om det är riktigt illa.   

Hej snösport! ser att du är från luleGlad själv är jag från Pite men bor i stockholm sen en tid tillbaka. Antar att du har gjort ivf, så jag undrar lite hur väntetiderna är (ume??) för ivf? vi bytte landsting till örebro och fick komma efter 3 månader. 

jag har läst på lite om kub och nupp, det ger ju inga säkra odds ändå utan då måste man gå vidare och FVP är inte heller vattensäkert men där finns det risker. Jag är osäker nu vad vi ska göra... 

• Myggan01
    Snösport skrev 2011-05-26 11:01:21 följande:
    Myggan: Hej!! 
    Jo jag är söderifrån men bor sedan 4 år i Luleå och sedan 8 år i Norrland
    Nä jag blev spontantgravid just innan 6:e IVFen...men som sagt gjort 5 st innan och då gått i Falun för min läkare rekommenderade dem och jag hade redan varit i kontakt med dem då jag vet flera som lyckats där...de är exprimentbenägna och Falun är lite billigare om man gör på distans,,,var det innan iaf.
    Jag har hög ålder och gått privat så jag har inte haft några väntetider alls..däremot hade jag en motstridig hemgyn så innan jag fick utredas och själva utredningen tog en evighet.

varför undrar du om Ume..ska du flytta tillbaka igen?

Hoppas du kasnke blir spontant som jag? hi,hi,hi  

Jag är 42,5 år så eftersom statistiken säger att 80% av äggen har kromosomfel så tycker jag det är min skyldighet att kolla det för det finns endel plågsamma sjukdommar att ta hänsyn till och  då tänker jaginte på downsyndrom. Så att helt chansa vill jag inte.   Blev ju inte gravid tidigare tyvärr
    jo vi funderar lite på att flytta hem men det finns tuvärr inga jobb,  är mest bara nyfiken på hur ivf i norr fuungerar. jag blev inte spontangravid men blev gravid på första försöket ivf är i v 11  nu
  • Myggan01

kanske kanske är mitt illamående påväg att dala ut, känner av det efter mat, vilar och sen går det typ över, migränen slår till som åska i skallen fortfarande, är helt matt efter helgens kamp. I morrn v 12 och vi ska "fira¨" milstolpen med ultraljud, en underbar tröst i allt klagande och gnällande, har kräks så mycket att jag har fått blåsa på tungan (brukar få det om jag är dålig imagen annars) så jag kan inte prata, knappt äta. Så imorrn blir kalas mitt i allt eländeSkrattande sen blir det att knäcka nyheten för vänner, ja just ja, glömde skriva att jag börjar få sjukt ont i svanken ocksåTungan ute

• Myggan01

njuuuuuuut och ha inte dålig samvete det är bara dumheter!!  jo det går framåt, märklig nog är jag ändå nervös inför ultraljudet imorrn, "tänk om spöken" tror inte jag riktigt har fattat detta än märklig nog, för bra för att vara sant, längtar efter att kunna känna sparkar

• Myggan01
    jahl skrev 2011-05-31 07:27:18 följande:
    Hej på er! Jag är tacksam som sluppit mycket symptom förutom tröttheten o låga blodvärdet o liiiite illamående när jag är hungrig! Igår var vi på VUL och vi såg TVÅ små korvar på 1,5 cm med tickande hjärtan! Lite omtumlande men vi visste att chansen fanns! Hoppas att de håller i nu bara... Är i v 7+6
    Grattis hoppas ditt illamående håller sig borta. Jag var på ultraljud idag och titta på min fina, 4,5 cm och dansade när bm gnugga lite på magen. Jag är så kär!
  • Myggan01
    anmaelli skrev 2011-05-31 11:08:01 följande:
    Jag har spytt hela natten... osäker på om det är matförgiftning, maginfluensa eller "vanligt" gravidillamående. Sambon har fått tömma hinkar hela natten så stackarn kommer vara trött på jobbet idag...
    HUR illa kan man verkligen bli av graviditetsillamående och var de inte konstigt att det kom på natten i så fall?
    Hade en förjävlig huvudvärk också så kanske det berodde på det, men jag har aldrig spytt pga huvudvärk innan fastän jag haft riktigt överjävliga migränanfall... vad tror ni?
    jag är lite av en spy expert, men det är svårt att svara på, om det upprepar sig är det gravid illamående eller migrän. Jag spydde i lördags, mådde inte illa så himla mycket, ont i huvvet som faan och poff så kom det bara, hur myk som hellst, sen söndag så fortsatte det och då var det liknade migrän. Men tips är att få i dig salt och vätska, grönsaksbuljon i en stor mugg.
Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan