• Myggan01

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

yepp jag väntar på dig Eileen 1 :) snacka med vårdguiden och hon visste inge mer än ett kylskåp,, hon satt och läste från en internet sida

• Myggan01

försökt få tag i min riktigta bm men hon är så himla upptagen, för mig känns det så viktigt att knyta an till en person men vi har inte träffat henne sen v 7 då vi skrev in oss, slussas runt, bara idag har jag 5 olika personer som tog prov och ingen verka veta vilket prov som var taget. Jag kommer fortsätta med järn, för 95 är låg på mig, och nu är jag så less att låta hela livet passera i sängen. iron lady!

• Myggan01

slutet gott allting gott. Min bm ringde och sa helt tvärt om än vad de andra idioterna sagt. Jag har järnbrist och blodbrist, som har sjunkit snabbt under 5 v, ska käka järntabletter och gå på kontroll om  2v, är det ingen bättring blir det sprutor ifall kroppen har svårt att plocka upp järnen. SÅÅ skönt att få bekräftat, och så dumt av mig att ha legat så länge och mått riktiigt uselt,  hjärntumörs huvudvärk utan att kolla upp. Hopp om liv! Hoppas era huvuden är snälla med er i värmen.

• Myggan01

htsny, förstår att du är orolig, men chansen är ändå så pass liten att det skulle vara nått fel. Håller tummarna för dig!

Mitt huvud lättar mer för varje dag, nu är det mest "vanlig huvudvärk" som går att leva med. Dock håller illamående i sig, kräks varje dag, fast bara en gång som tur är.

Hur är era huvuden nu, ni med värken?? någon fler som sover dåligt?

ser livet på BB eller vad det nu heter på kanal 5, blir smått skrämmd av förlossningarna plus att dom är duktiga på visa "allt", dagens tips, ska ni se programmet så ät för gudskull inte, speciellt inte när ni mår illa också.

Min mage har börjat få en annan form, lite mer oval, mitt mått är 87 cm mätt vid naveln.

• Myggan01

Jag och min kille kände nått "bompande" igår, två "bompningar" på samma ställe, när jag ligger ner och slappnar kan jag känna knorr och bubbel och nån bomp. Men jag är så himla nojjig att jag inbillar mig. Längtar ihjäl mig till nästa vecka då det är RUL. Jag börjar bli piggare och piggare, känner nästan igen mig själv nu, jag är ute och är social (!) sen mars månad, illamåendet kommer och går, kräks fortfarande smått men ett tugg kan mildra illamåendet lite.

Jag har sömnlösa nätter för att mina fötter håller på att brinna upp, jag är så varm, ligger med is och smörjer in fotsulorna med kylbalsam. Under förra veckan bada jag och duscha kallt men så fort jag når sängen så "hettar det till" under fötterna. Irriterande Jag har alltid varit en som alltid fryser och ÄLSKAR all värme, no limit. Nu tål jag inte värme alls. Sitter och håller tummarna för regn och kyla. Men jag är tacksam över att få vara höggravid i dec,) lär inte behöva köpa en vinterjacka om det forstätter så här;)

hur många ska ta reda på kön? vi ska det, om vi får hos ul. Läste att hos vissa får man inte veta könet.

Jag har en fråga som eg är en framtidsfråga. Om vi vill ha ett syskon så räknas inte vi som barnlösa, vår läkare sa att vi får hämta våra ägg ur frysen 9000 kr typ... men om upptiningen skulle misslyckas, får vi göra om ivf processen då när vi har barn?

• Myggan01

ja det var så jag misstänkte det, att måste betala fullt själv för ivf. Vi hade ju sådan otrolig tur att vi lyckades på första försöket, men innan ivf ens kom i tankarna för alla läkare sa att vi var unga och behövde bara slappna av så "händer det", men efter 1 år av insemineringar och lättare hormonpiller så blev det tillslut ivf. Jag vägrar gå igenom samma väntan ,längtan hopp och förtvivlan depp-inte kunna kliva upp ur sängen när mensen kommer osv. igen utan jag vill pang på ivf så fort vi vill ha ett syskon, så det gäller väl att lägga undan pengar.

Va sjuka regler!

• Myggan01

hstny Grattis va skönt!

är det fler än jag som MÅSTE ta eftermiddags lur som en annan pensionär?

• Myggan01

testa toarulle trixet och min kille hörde inget:/ med det buffar på i magen, jag var och såg transfomers idag på bio och då buffade på nästan hela filmen, tror det var ljudnivån som väckte bebis, så testa gå på bio om ni vill känna buffar, kanske kan hjälpa:)

• Myggan01

Gravid vecka 19 idag!!
    Jag har rul imorrn på morgonen och senare på eftermiddagen till bm, jag håller också på längta ihjäl mig!! Glad
    Dock livrädd och förväntansfull på samma gång, rädd att det ska vara nått fel, knas..
    Ska fråga bm om olika kurser och mamma sim, måste träna ryggen, tänkte börja i slutet av aug med nått.

Solig

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan